Toon posts:

Werk monitor(en) + standaard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 21:22
Voor mijn werk zoek ik of twee monitoren (24") of 1 ultra wide monitor. Ik ben er zelf niet over uit of twee losse monitoren beter werkt dan 1 ultra wide monitor. Ik vind het het fijnste dat ik mijn vensters gescheiden kan houden en ik weet niet goed of dat goed werkt op 1 ultra wide monitor dus daaorm nijg ik naar 2 24" monitoren. Tevens verwacht ik er af en toe op te gamen op een lager segment PC dus is dat lastig voor een resolutie van een ultra wide. Ik gebruik het vooral om in te ontwikkelen, VM's te draaien en standaard mail en internet gebruik.

Qua monitoren heb ik redelijk specifieke eisen. Mijn ogen raken nogal snel vermoeid en ik doe veel schermwerk daarom zoek ik dus schermen die de minste strain op je zicht hebben en makkelijk veel uren schermtijd kan pakken.

Resolutie prefereer ik 2560x1440 en zijn dunne bezels wenselijk. Qua merk heb ik geen voorkeuren.

Aansluitend ben ik opzoek naar een passend monitor standaard waarop de schermen gemonteerd kunnen worden. Mijn bureau staat tegen de muur aan dus mag het niet aan de achterkant uitsteken. Mocht het voor de bevestiging nodig zijn dat hij max 10cm van de muur af moet is dat geen probleem.

Totaal kostenplaatje is rond de 600 eu, maar mocht het met 700 euro ineens heel veel beter worden is dat natuurlijk te overwegen.

Alle reacties

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Bij 1440p op 24 inch wordt alles wel erg klein zonder schaling. (Heb zelf 1440p op 25 inch en dat vind ik echt het minimum)

Maar voor het geval dat je toch graag 24 inch wilt gebruiken en betere ogen hebt dan ik is de AOC Q24P2Q misschien wel wat. (1440p IPS paneel, en 75hz is altijd mooi meegenomen voor een game zo nu en dan)

Qua steun zou ik een van de goedkoopste dual monitor steunen pakken van Newstar, de FPMA-D550DBLACK. Degelijk genoeg en lekker betaalbaar.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:32
Eens met hierboven. Voor werk zou ik de volgende resoluties aanhouden:

24” ~ 1080p
27” ~ 1440p
32” ~ 2160p

• thechib12
Zit wel wat logica in wat jullie zeggen. Wellicht zijn 2x 27" monitoren wel een betere oplossing in dit geval. Is 27" goed te gebruiken op een bureau van 80cm in diepte?

Dan zou ik uitkomen op zoiets:

pricewatch: Philips E-line 275E1S Zwart

Maar dit is gelijk een van de goedkopere opties. De refreshrate maakt mij niet bijster veel uit, gamen gebeurt immers sporadisch. Wat ik wel belangrijk vind is de strain op mijn ogen. Is IPS dan de beste keuze of gaat dit weinig invloed hebben.

Qua aansluit mogelijkheden heeft mijn laptop 2x usb-c (waarvan een voor de oplader) en een HDMI (wat niet bruikbaar is op deze resolutie?). Dan zal ik wellicht iets moeten daisy-chainen of een hub er bij moeten aanschaffen.

[Voor 76% gewijzigd door thechib12 op 12-03-2021 11:21]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:32
Dat lijkt mij een prima keuze. IPS is aan te raden. VESA 100 is top voor de monitor arm.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 11:24
Ik zou een 34" ultrawide nemen, de dell u3415 bijvoorbeeld. 24" is veel te klein voor QHD, zelf vind ik 27" de sweetspot. Als programmeur is een ultrawide aan te raden, ik heb zelf een 49" super ultrawide maar die is flink boven jouw budget. Kies een goede LG of Dell ultrawide en je zit de komende jaren goed 👍

[Voor 68% gewijzigd door Edwin88 op 12-03-2021 18:34]

• thechib12
Bedankt! Ik heb toch besloten geen ultra wide te nemen maar twee losse monitoren, en dan hoogstwaarschijnlijk voorgenoemde.

Wat kan ik qua aansluiten het beste doen? Mijn laptop heeft een HDMI, twee usb-c waarvan een usb-c wordt gebruikt voor de oplader. HDMI werkt niet met deze resolutie dus zou er wel een docking station bij moeten komen, of kan ik deze monitoren (of evt
Andere modellen) chainen?

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

daisychainen kan alleen bij displayport, niet met hdmi. welke versie hdmi poort zit er op je laptop? hdmi 2.1 kan tot 4K bij 120 hz, of tot 8K bij 60 hz dus dat zou geen probleem moeten zijn.

en je kan nog een usb-c naar displayport of hdmi kabeltje kopen.

Specs

• thechib12
Usb-c naar displayport kabel heb ik, maar helaas is mijn HDMI een 1.4b en dan het geloof ik net niet op die resolutie met die refreshrate. Is het dan het beste om de twee monitoren te daisychainen via DP en op laptop op USB-c aan te sluiten of een usb-c docking te kopen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee