Toon posts:

CV ketel bijvullen lukt niet boven 1,6 bar

Pagina: 1
Acties:

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:32
Goedemorgen,

Vanwege lucht in de leidingen (vorig jaar bij de verbouwing is een radiator ontmanteld en daarbij hele CV leeg gemaakt) heb ik de verwarmingen hier meerdere malen ontlucht. Helaas krijg ik de meter van de CV ketel niet boven de 1,6 bar afgevuld.

Ketel; Remeha Tzerra M 28c
Locatie ketel; Zolder (tussenwoning met drie verdiepingen uit 1975).

Ik schakel de CV ketel uit, sluit de kraan van 1 (blauw) en 2 (rood) op elkaar aan en zet beide kanten open (voordat ik eerst de waterslang vul in een emmer om de lucht er uit te laten). Hierbij hoor ik helemaal geen water lopen en beweegt de meter ook niet. Wanneer ik 2(rood) een klein stukje open zet zonder slang er aan dan komt er meteen water uit. Beide ventielen werken dus naar behoren.

Ik heb ook 1 (blauw) aangesloten op 3 (groen), maar helaas daar hetzelfde resultaat.

Op internet heb ik rondgezocht en zaken gecheckt zoals lek expansievat (klinkt bovenop anders dan onderop) en verhalen waarbij de waterdruk te laag is.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is mijn waterdruk inderdaad te laag dat ik de ketel niet kan bijvullen? Of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1.6 is geen probleem. Goed genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thorgal21
AlterEgo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:34:
1.6 is geen probleem. Goed genoeg.
Bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad dat 1,6 bar in principe prima is, echter wil ik graag weten waarom ik hem niet kan bijvullen tot "optimaal gebruik volgens het boekje" á 2 bar.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31
Is de waterdruk van de waterleiding op zolder wel hoog genoeg om überhaupt op 2 bar te komen ?

Edit: zie dat dit 1 van je vragen is. Meten is weten in dit geval.

[Voor 26% gewijzigd door koentjuh op 12-03-2021 08:42]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:43

Foamy

Fulltime prutser

Als ik de handleiding van dat toestel er bij pak staat er: "geadviseerde waterdruk tussen 1,5 en 2,0 bar". Met 1.6 zit je dan toch prima?

blub

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:30]

• thorgal21
Bedankt voor jullie reacties. Zo te lezen doe ik dan niets verkeerd en ligt het mogelijk inderdaad aan mijn waterdruk.

Ik ga eens zoeken of ik aan een waterdrukmeter kan komen en kijken wat daar uit komt.

EDIT; ik ben mij er van op de hoogte dat de waterdruk in het CV systeem prima is, ik ben/was meer benieuwd wat de reden is dat ik de druk niet kon ophogen naar bijv. 2 bar

[Voor 29% gewijzigd door thorgal21 op 12-03-2021 08:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:02
Zoals gezegd: waterdruk op zolder van 1.6 bar is niet raar. Is het drie verdiepingen? Ligt ook nog een beetje aan hoeveel leidingen e.d. je hebt, maar vermoed dat het ‘probleem’ (wat het dus eigenlijk niet is) daar zit

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een vraag die in mij opkomt: zou de waterdruk hoger zijn heel vroeg 's morgens? Het waterverbruik is dan erg laag en de watertoren is 's nachts weer bijgevuld. Of maakt dat maar een heel klein verschil?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:34
Beneden meten, daar is de druk bijna 1 bar hoger vanwege het hoogte verschil ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:54
Watertoren? Waar woon jij dan?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:40
Admiral Freebee schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:52:
Een vraag die in mij opkomt: zou de waterdruk hoger zijn heel vroeg 's morgens? Het waterverbruik is dan erg laag en de watertoren is 's nachts weer bijgevuld. Of maakt dat maar een heel klein verschil?
Watertorens worden niet/nauwelijks meer gebruikt. Pompstation zorgt voor waterdruk tegenwoordig.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Je kunt het proberen @Anoniem: 37297 op verschillende momenten van de dag, maar ik denk dat je niet veel verder gaat komen. Vaak staat er onderin je woning op maaiveld (bij de watermeter) een druk van >=2,3 bar op je waterleiding. Als je dan drie verdiepingen omhoog gaat ben je zo een meter of 7 a 8 verder, dat kost je dus 0,7 of 0,8 bar. Dus uitkomen op 1,6 is niet slecht. Waarschijnlijk is je begindruk beneden dus al meer rond de 2,5 bar.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:08
Elke 10m verlies je een bar aan druk.

(daarom zit het waterreservoir in een watertoren meest een meter of 30 bven het maaiveld. Zo houdt je ~3bar op je leidingsysteem. Dat is/was ook meteen de enige functie van een watertoren)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Ricardo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:27
Admiral Freebee schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:52:
Mijn ervaring met in de zomer de tuin sproeien is dat er na 23:00 er heel wat meer druk op staat. Dit zou je kunnen proberen als je echt meer wilt, maar het zou voldoende moeten zijn.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:24
Inderdaad op een ander tijdstip proberen.
Wij wonen in nieuwbouw en kreeg 'm afgelopen zomer ook niet boven ~1,6 bar toen iedereen aan het sproeien was. Nu met gemak weer op 1,9 à 2 bar.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Admiral Freebee
  • Niet online
Cyriel85 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Watertorens worden niet/nauwelijks meer gebruikt. Pompstation zorgt voor waterdruk tegenwoordig.
Waar ik woon staat in bijna elk dorp nog een watertoren :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 20:11
Ik heb hier 1.5-1.6 bar op de eerste verdieping, als iedereen op bed ligt en de zwaartekracht een slechte dag heeft. Ik heb overwogen een handpompje te kopen maar de ketel blijft toch elke keer net aan uit de foutmeldingen :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 23:45
Admiral Freebee schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:35:
[...]

Dat is wat anders dan dat ze nog in gebruik zijn waar ze ooit voor gebouwd zijn. Bij mijn ouders staat er ook nog 1 en dat is een bed and breakfast geworden.

Overigens nooit last van wegvallende waterdruk hier, ik moet oppassen dat ik niet dik over de 2 bar heenschiet tijdens het bijvullen. Oost NL en 2e verdieping van het huis.

[Voor 19% gewijzigd door NimRod1337 op 12-03-2021 09:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Dat is wat anders dan dat ze nog in gebruik zijn waar ze ooit voor gebouwd zijn. Bij mijn ouders staat er ook nog 1 en dat is een bed and breakfast geworden.

Overigens nooit last van wegvallende waterdruk hier, ik moet oppassen dat ik niet dik over de 2 bar heenschiet tijdens het bijvullen. Oost NL en 2e verdieping van het huis.
In België zijn ze volgens mij nog wel in gebruik hoor. Alle watertorens hier in de buurt zijn in ieder geval niet omgebouwd en er staan nog borden van de waterbeheerder bij.

In ieder geval maakt die factor dan niet uit als er in jouw gebied met pompen gewerkt wordt. De factor waterverbruik kan dan nog altijd wel uitmaken. Het kan in ieder geval geen kwaad om het eens te proberen.

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:47

ep667

It doesn't hurt to help

NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Aan zijn nickname te zien, komt @Admiral Freebee uit België. Daar worden watertorens nog veel meer gebruikt dan in Nederland.

Al betekent dat niet dat de watertorens in Nederland niks staan te doen. De helft ervan wordt nog gebruikt, bijvoorbeeld als buffer in grote steden.

EP

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 23:44
https://www.waterpompshop...5FTe2uQZaLhwaAj6yEALw_wcB

Al is 229 euro wellicht wat veel om voor je gemoedsrust je CV op 1.8 te krijgen.

• Stoofie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:12
Dit is een volkomen normale situatie, de waterdruk bij de watermeter hoort minimaal 2 bar te zijn:
Opmerking: uitgangspunt voor het ontwerp van de installatie is dat de minimale
leveringsdruk na watermeter op maaiveldniveau minimaal 200 kPa is.
(bron: Toelichting artikel 45 Drinkwaterbesluit)
Bron: Waterwerkbladen.

Twee verdiepingen is 5,5 á 6 mtr, wat een drukverlies van 0,5 - 0,6 bar oplevert.
Dat opgeteld bij de 1,6 bar van de ketel kom je uit op een voordruk van 2,1 - 2,2 bar.
Je ketel heeft, volgens de gebruiksaanwijzing, tussen de 1,5 en 2 bar nodig en daar zit je precies tussenin.
Niets aan de hand dus :)

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

• NimRod1337
__fred__ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:59:
https://www.waterpompshop...5FTe2uQZaLhwaAj6yEALw_wcB

Al is 229 euro wellicht wat veel om voor je gemoedsrust je CV op 1.8 te krijgen.
Een hydrofoor levert niet genoeg druk om een CV te vullen. Als je niet uitkijkt vult de CV de hydrofoor.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:59

CaDje

Framedrops for life

Is er een mogelijkheid om op een andere etage het systeem te vullen?

• LordSinclair
CaDje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:06:
Is er een mogelijkheid om op een andere etage het systeem te vullen?
Dat maakt voor de druk bij de ketel niks uit ;)

De enige manier dat werkt om de druk in de ketel hoger te krijgen is de ketel lager op te hangen.

[Voor 18% gewijzigd door LordSinclair op 12-03-2021 10:53]

• NimRod1337
LordSinclair schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Dat maakt voor de druk bij de ketel niks uit ;)

De enige manier dat werkt om de druk in de ketel hoger te krijgen is de ketel langer op te hangen.
Vulpunt en kraan op lagere verdieping gebruiken bedoelt hij denk ik. Misschien vultpunt laten verplaatsen naar beneden. Ketel verplaatsen maakt niet veel uit want daarop zit geen vulpunt.

[Voor 10% gewijzigd door NimRod1337 op 12-03-2021 10:23]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Druk heb ik ook op 1.6 maar zodra de CV installatie aangaat (warm wordt) loopt deze op rond de 1.9

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• LordSinclair
NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:21:
[...]

Vulpunt en kraan op lagere verdieping gebruiken bedoelt hij denk ik. Misschien vultpunt laten verplaatsen naar beneden. Ketel verplaatsen maakt niet veel uit want daarop zit geen vulpunt.
Als je het vulpunt naar beneden verplaatst zal de druk beneden netjes 2,5 bar zijn. Maar op zolder nog steeds 1,6 bar. Dat is het leuke aan waterdruk, je verliest/wint per 10 meter 1 bar aan druk.

• NimRod1337
LordSinclair schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:42:
[...]

Als je het vulpunt naar beneden verplaatst zal de druk beneden netjes 2,5 bar zijn. Maar op zolder nog steeds 1,6 bar. Dat is het leuke aan waterdruk, je verliest/wint per 10 meter 1 bar aan druk.
En dan helpt het om de ketel lager op te hangen.

• LordSinclair
NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:43:
[...]

En dan helpt het om de ketel lager op te hangen.
Precies wat ik zei :>

• NimRod1337
Ah ik snap je :) Denk ik. De ketel geeft beneden een hogere druk aan maar er verandert qua druk in het hele systeem niets. Je kunt ook een drukmetertje beneden neer hangen bij een radiator.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 23:44
NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Een hydrofoor levert niet genoeg druk om een CV te vullen. Als je niet uitkijkt vult de CV de hydrofoor.
4.7bar is niet genoeg?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Ah ik snap je :) Denk ik. De ketel geeft beneden een hogere druk aan maar er verandert qua druk in het hele systeem niets. Je kunt ook een drukmetertje beneden neer hangen bij een radiator.
Klopt, dus beneden zal de werkdruk in de ketel wel hoger zijn dan op zolder. Terwijl op zolder de druk nog steeds hetzelfde is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

miciel in "CV installatie vullen met lage waterleidingdruk"

handafperspomp huren/kopen.

[Voor 33% gewijzigd door Falcon op 12-03-2021 11:09]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• NimRod1337
Vast wel, maar de ballon die erin zit loopt eerst leeg naar 2 bar of lager voordat de pomp weer aanslaat, mogelijk loopt het water dan al de verkeerde kant op.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:40
Admiral Freebee schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:35:
[...]

Ze staan nog op heel veel plekken, maar worden ze ook nog gebruikt voor water levering door het waterbedrijf?
En is dat in Nederland?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:18
Je kan bellen naar het bedrijf dat het water levert. Als er meerdere meldingen komen over lage druk doen ze er meestal wat aan.
Als de druk te laag is in je huis komen ze sowieso.

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-06 15:14
Beneden vullen is toch best een goede suggestie? Gesloten systeem, dus meer water in het systeem is een hogere druk. Ja, boven is de druk lager dan beneden, maar dan kan je wel op de 2 bar op zolder komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Dat kan niet, er zit een keerklep in.
En anders moet die bij installeren geplaatst worden.
thorgal21 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:30:
Goedemorgen,

Vanwege lucht in de leidingen (vorig jaar bij de verbouwing is een radiator ontmanteld en daarbij hele CV leeg gemaakt) heb ik de verwarmingen hier meerdere malen ontlucht. Helaas krijg ik de meter van de CV ketel niet boven de 1,6 bar afgevuld.

Ketel; Remeha Tzerra M 28c
Locatie ketel; Zolder (tussenwoning met drie verdiepingen uit 1975).

[Afbeelding]

Ik schakel de CV ketel uit, sluit de kraan van 1 (blauw) en 2 (rood) op elkaar aan en zet beide kanten open (voordat ik eerst de waterslang vul in een emmer om de lucht er uit te laten). Hierbij hoor ik helemaal geen water lopen en beweegt de meter ook niet. Wanneer ik 2(rood) een klein stukje open zet zonder slang er aan dan komt er meteen water uit. Beide ventielen werken dus naar behoren.

Ik heb ook 1 (blauw) aangesloten op 3 (groen), maar helaas daar hetzelfde resultaat.

Op internet heb ik rondgezocht en zaken gecheckt zoals lek expansievat (klinkt bovenop anders dan onderop) en verhalen waarbij de waterdruk te laag is.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is mijn waterdruk inderdaad te laag dat ik de ketel niet kan bijvullen? Of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Die drukmeters van Remeha zijn ook nog wel eens kapot.
Tap eens een klein beetje af om te kijken of de druk daalt.
1.6 is trouwens prima in koude toestand.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Je zult hem toch nog een paar keer moeten bijvullen als de installatie leeg is geweest, lucht krijg je er niet in 1x uit, Laat de cv even lopen en goed heet worden, dan afkoelen en opnieuw vullen.

niet hoger dan 1.6 bar ligt aan de waterleiding druk, wat nog wel eens wil helpen is sochtends ketel vullen dan is de druk vaak iets hoger dan savonds als iedereen gaat douchen, vooral op zomerdag maakt dat uit.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
Paar jaar geleden hadden wij met onze Remeha Quinta exact hetzelfde probleem en bleken zowel de manometer als het expansievat defect te zijn. Heb vrij snel een monteur gebeld en er gelukkig niet genoeg ingekregen om het overstortventiel open te laten gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:55

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:11:
Paar jaar geleden hadden wij met onze Remeha Quinta exact hetzelfde probleem en bleken zowel de manometer als het expansievat defect te zijn. Heb vrij snel een monteur gebeld en er gelukkig niet genoeg ingekregen om het overstortventiel open te laten gaan.
Die Remeha manometers gaat vaker stuk. Remeha manometer S58938 kost ong. 25€.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• NimRod1337
edsandje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:50:
[...]

Dat kan niet, er zit een keerklep in.
En anders moet die bij installeren geplaatst worden.
[...]
Die zit er niet in, los bijkopen. Bron: mijn eigen die ik in de tuin had voor grondwater.

• edsandje
NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:33:
[...]

Die zit er niet in, los bijkopen. Bron: mijn eigen die ik in de tuin had voor grondwater.
Als je een drukverhoger toepast in een drinkwater installatie is het toepassen van een keerklep verplicht. Dus kan voor ts prima.
Maar om je cv installatie een paar tienden hoger te vullen is zonde van je geld.

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Sefa schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:08:
Beneden vullen is toch best een goede suggestie? Gesloten systeem, dus meer water in het systeem is een hogere druk. Ja, boven is de druk lager dan beneden, maar dan kan je wel op de 2 bar op zolder komen.
Maakt toch niets uit.. Zeg beneden is de waterdruk 2 bar, dan is het op zolder nog maar 1.5. Dat geldt voor zowel de verwarming als voor de cv ketel. Beide drukken verschillen op beide plekken evenveel.

• NimRod1337
edsandje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Als je een drukverhoger toepast in een drinkwater installatie is het toepassen van een keerklep verplicht. Dus kan voor ts prima.
Maar om je cv installatie een paar tienden hoger te vullen is zonde van je geld.
Klinkt logisch. Wordt dit in Nederland wel gebruikt op de waterleiding dan? Ik ken het hier eigenlijk alleen met grondwater, in buitenland zie ik vaak vakantiehuisjes die er 1 hebben voor het grond/spoelwater.

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:22
DukeBox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:23:
Druk heb ik ook op 1.6 maar zodra de CV installatie aangaat (warm wordt) loopt deze op rond de 1.9
Dan is je expansievat kapot..

• edsandje
NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Klinkt logisch. Wordt dit in Nederland wel gebruikt op de waterleiding dan? Ik ken het hier eigenlijk alleen met grondwater, in buitenland zie ik vaak vakantiehuisjes die er 1 hebben voor het grond/spoelwater.
Zeker wel, de bekendste (bij mij in ieder geval) is Duijvelaar, wordt veel toegepast in hotels, verzorgingshuizen, flatgebouwen en dergelijke. Vooral als er water grote afstanden en hoogte moet getransporteerd.
Bij woonhuizen kom je ze ook wel eens tegen maar dat is dan vaak omdat de waterdruk te laag is, ik heb bij een klant ooit een drukverhoger geplaatst omdat de badkamer onvoldoende water kreeg. (was wel een behoorlijke badkamer met 2 stortdouches en zijdouches en een 4-persoons bad, dat werkt nu perfect)
Meer info eventueel bij Duijvelaar https://dp.nl/nl/portfolio/overzicht

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Nee hoor, hooguit iets te klein voor de hoeveelheid water in mijn circuit.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
DukeBox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:23:
Dan moet je je expansievat eens na laten kijken.
edit:
of als je zo een groot systeem hebt, een groter of extra expansievat

[Voor 15% gewijzigd door frickY op 13-03-2021 14:03]

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

frickY schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:00:
[...]

Dan moet je je expansievat eens na laten kijken.
edit:
of als je zo een groot systeem hebt, een groter of extra expansievat
Nee, dat is niet nodig, het heeft voornamelijk met de pomp te maken en de tegendruk van de warmtewisselaar als deze nog koud is.

• thorgal21
Om even een update te geven aan dit topic; vandaag nieuwe thermo/manometer binnen, ik vertrouwde het toch niet helemaal (helaas bij de nieuwe meter het thermogedeelte defect maar the manometer werkt wel), waarbij blijkt dat de oude manometer defect was en daardoor geen accurate waarde aangaf. De oude manometer verschoof zo'n 1 streepje per 24 uur en de nieuwe manometer schuift als een "speer" over de waardes heen.

Voor de zekerheid laat ik binnenkort nog even een CV bedrijf langskomen om alles na te laten lopen plus jaarlijks onderhoud (was hij toch aan toe), just to be sure.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee