Toon posts:

Fan airflow Sharkoon Tower

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rvddesign
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-04 15:55
Mijn vraag

Ik heb pas een nieuwe water koeler aangeschaft voor mijn computer, de Corsair Hydro Series H60 (2018).

Deze ga ik binnenkort bevestigen op mijn CPU. Echter heb ik een vraag betreft de air flow in mijn case. Ik gebruik de Sharkoon Tarea, deze heeft een aantal fan slots:
  1. A: Achter, boven
  2. B: Zijpaneel, boven
  3. C: Zijpaneel, onder (vlak onder #2)
  4. D: Voor, onderaan
Graag zou ik advies van de kenners betreft de optimale air flow voor deze case willen vragen. Waar kan ik het beste lucht naar binnen laten stromen, en waar het beste naar buiten? Wordt er aangeraden het zijpaneel ook te benuttigen, of juist niet? (gezien je deze ook af moet schuiven voor toegang tot het moederbord.

De nieuwe koeler komt achterop (A), waar momenteel mijn Be Quiet! Silent Wings zijn bevestigd. Verder heb ik nog 2 reguliere 120mm fans.

Het ziet er als volgt uit:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik begrijp is dat je vaak de "koele" lucht van onder naar binnen haalt, en vervolgens via de achterkant de warme lucht naar buiten.

Betekent dit bij D naar binnen, en de rest naar buiten?

Alvast hartelijk dank! :)

Sharkoon Tarea | GIGABYTE GA-F2A85X-UP4 | AMD A10-5800K | GeForce GTX 570 | G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB | Samsung 850 EVO

Beste antwoord (via rvddesign op 15-03-2021 01:35)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:38
Voorin intake en achter en de zijkant er uit, zou ik doen. Ik denk echter dat je beter af bent met een dark rock oid. Flow van voor naar achter, beneden naar boven, is meestal standaard

[Voor 22% gewijzigd door Catch22 op 12-03-2021 08:06]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Alle reacties

• Catch22
Je zou hem achter moeten doen. Paneel is onpraktisch en voorin wil niet ivm drivebays denk ik. Wat voor specs heb je?

Ik zou in deze kast zelf geen waterkoeling monteren ivm de airflow

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• rvddesign
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-04 15:55
Catch22 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 01:35:
Je zou hem achter moeten doen. Paneel is onpraktisch en voorin wil niet ivm drivebays denk ik. Wat voor specs heb je?

Ik zou in deze kast zelf geen waterkoeling monteren ivm de airflow
de nieuwe koeler komt inderdaad achterin, dat was niet direct mijn vraag, het ging echter om waar ik de rest van mijn fans het beste kan plaatsen, en in welke richting.

Mijn systeem is al wat ouder.. maar de nieuwe koeler kan mee naar de volgende pc die ik ga samenstellen. Voor nu oververhit mijn CPU best vaak en heb ik echt iets beters nodig.

Ik heb een GIGABYTE GA-F2A85X-UP4 moederbord met AMD A10-5800K CPU (oud, ik weet het). Er zit momenteel een fabriekskoeler op die het niet voldoende is.

Als je meer informatie betreft specs wilt, laat maar even weten!

Sharkoon Tarea | GIGABYTE GA-F2A85X-UP4 | AMD A10-5800K | GeForce GTX 570 | G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB | Samsung 850 EVO

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Voorin intake en achter en de zijkant er uit, zou ik doen. Ik denk echter dat je beter af bent met een dark rock oid. Flow van voor naar achter, beneden naar boven, is meestal standaard

[Voor 22% gewijzigd door Catch22 op 12-03-2021 08:06]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee