Toon posts:

Hele kleine kantoor-desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik zoek een?
Goedenavond Tweakers! Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe pc, waar ze hun kantoordingetjes mee kunnen doen. Dit is ter vervanging van de desktop die er nu staat, en hoeft niet heel spannende dingen te doen behalve twee schermen aansturen die wat internet- en PDF-programma's tonen.

Wat is je budget?
Er is geen vast budget, ik ben gewoon begonnen met een lijstje opstellen, en dan kom ik met die lijst en prijs als voorstel terug bij hen.
Het gaat puur om de behuizing en inhoud: schermen en randapparatuur is allemaal al aanwezig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hele kleine formfactor: de desktop die er nu staat is te groot. Geen enorme kast, maar de mini-pc van m'n vaders werk die op het bureau ernaast staat, vinden ze een mooi formaat. (Meende dat dat een "asus z1" was, maar dat kent Tweakers niet.)

De kast die hieronder staat, de pricewatch: Chieftec IX-03B-OP, liet ik mijn ouders zien en dat vonden ze een mooie ogende kast. Maar deze keuze is niet vast!

(De twee schermen die er nu staan, hebben DVI-D en VGA als output. Het moederbord wat ik heb geselecteerd heeft één DVI-aansluiting alsmede een HDMI en Displayport, dus met een HDMI-VGA adapter is dit geen probleem. Mocht je een beter idee hebben, dan kun je dit eventueel meenemen in dat idee.)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Internetten, mailen, PDF's printen: standaard kantoorwerk.

Ik had het volgende lijstje opgesteld, en toen bedacht ik me dat een 'normale' voeding waarschijnlijk helemaal niet past in zo'n klein doosje. Dus naast een second opinion dient dit topic ook vooral als "help, wat voor voeding moet ik hebben"-vraag. Ik lees veel over PicoPSU's maar dit is voor mij de eerste keer dat ik me aan zo'n kleine formfactor waag.
Oh, en aangezien dit een kleine case is, is ook de vraag wat er past qua koelers: zowel de CPU-koeler als eventuele case-fans (die het liefst een variabele snelheid hebben, i.v.m. geluids"overlast").

Wellicht is de CPU wat overkill en zou een Pentium o.i.d. ook kunnen, maar het bekendheidsgehalte van een i3 zou wel eens een must kunnen worden, onder het motto "het moet wel goed genoeg zijn, he?".

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-7100 Boxed€ 89,04€ 89,04
1MoederbordenASRock H310CM-ITX/ac€ 88,-€ 88,-
1BehuizingenChieftec IX-03B-OP€ 30,14€ 30,14
1Geheugen internKingston ValueRAM KVR24N17S8/8€ 36,15€ 36,15
1Solid state drivesWD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC)) 500GB€ 55,90€ 55,90
Totaal€ 299,23

Ik denk na over de woorden van het leven.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Die cpu werkt niet in een h310 moederbord en het geheel is nogal achterhaald. Kijk eens naar een pricewatch: ASRock DeskMini H470 Series met pricewatch: Intel Core i3-10100 Boxed en pricewatch: Kingston 16GB DDR4 2666MHz Kit

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 13:04

Praetextatus

the dutch_paki

Je zou ook nog kunnen kijken naar een NUC of een barebone https://tweakers.net/bare...W6hjpKBYnpqcGZValKVqYGtQA

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• StuNNeD
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-03 00:07
Hele goede mini PCs vind ik de Dell Optiplex in het MFF formaat. pricewatch: Dell OptiPlex 3080 MFF (HWHK3)
Iets duurder maar duurzaam, stil, krachtig en vooral klein...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Als het echt klein moet: Intel NUC. 11x11x3,5cm. Je plakt hem zo achterop je scherm, uit zicht.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Diamundo
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties! In plaats van een losse case, voeding en moederbord, stellen jullie voor om een barebones behuizing te gebruiken. Deze bevat dus een case mét voeding en moederbord, en hoef ik alleen een CPU, RAM en wat opslag bij te plaatsen? Of zelfs een NUC, welke alles al heeft?

Als ik de producten van Uszka in een lijstje zet, en daar de m.2 SSD uit mijn OP bij plak en een HDMI > DVI-D videokabel, kom ik op dit lijstje uit.
Edit: met mijn ouders overlegd, zelfs een i3 was te slap dus de eis was minimaal een i5. De SSD mocht voor die paar tientjes wel geupgrade worden naar 1TB, dus ik heb gekeken naar een prima 1TB SSD en deze erbij geplaatst.
Mis ik dan nog hardware? Hoe zit het met de CPU-koeler trouwens: past de stock koeler erop? Wil ik die erop, of wil ik een andere koeler?

1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1KabelsGembird HDMI-DVI 1.8 m Zwart€ 3,94€ 3,94
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 161,20€ 161,20
1Geheugen internKingston 16GB DDR4 2666MHz Kit€ 86,90€ 86,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 101,05€ 101,05
Totaal€ 508,09

[Voor 8% gewijzigd door Diamundo op 12-03-2021 20:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij de NUC die ik 2 jaar geleden bij iemand heb geïnstalleerd hoefde alleen geheugen en een SSD geïnstalleerd te worden. De voeding zit met een adapter en de CPU koeler hoef je niet over na te denkten, die zit al ingebouwd. Die NUC's zijn prachtige dingen. Wel vooraf even zoeken op seriematige problemen, het model wat ik had bleek een HDMI-probleem te hebben. Dit is inmiddels wel opgelost.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Diamundo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:33:
Bedankt voor jullie reacties! In plaats van een losse case, voeding en moederbord, stellen jullie voor om een barebones behuizing te gebruiken. Deze bevat dus een case mét voeding en moederbord, en hoef ik alleen een CPU, RAM en wat opslag bij te plaatsen? Of zelfs een NUC, welke alles al heeft?

Als ik de producten van Uszka in een lijstje zet, en daar de m.2 SSD uit mijn OP bij plak en een HDMI > DVI-D videokabel, kom ik op dit lijstje uit.
Edit: met mijn ouders overlegd, zelfs een i3 was te slap dus de eis was minimaal een i5. De SSD mocht voor die paar tientjes wel geupgrade worden naar 1TB, dus ik heb gekeken naar een prima 1TB SSD en deze erbij geplaatst.
Mis ik dan nog hardware? Hoe zit het met de CPU-koeler trouwens: past de stock koeler erop? Wil ik die erop, of wil ik een andere koeler?

1KabelsGembird HDMI-DVI 1.8 m Zwart€ 3,94€ 3,94
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 161,20€ 161,20
Totaal€ 508,09
De stock koeler past, en is waarschijnlijk ook wel stil genoeg voor het gebruik van je ouders. Mochten ze klachten krijgen kun je er altijd nog een Noctua NH-L9i Bruin inbouwen.

En als je dan toch 'all the way' gaat met de SSD neem dan de Samsung 970 EVO 1TB

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-03 21:18
Als je een kleine pc wil dan zou ik inderdaad kiezen voor die dell optiplex van @StuNNeD of een hp prodesk/elitedesk mini pc. Dat zijn prima mini pc's met eventueel ook next business day support on site (dat is wel handig als de pc er mee mocht stoppen). Daarnaast zie ik de noodzaak voor een i5 ook niet helemaal, een i3 is echt ruim voldoende voor standaard kantoorsoftware.

• StuNNeD
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-03 00:07
Het voordeel bij de OptiPlex of Prodesk is dat je dus niet zelf nog geheugen of ssd's moet zoeken. Inpluggen en klaar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
Diamundo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:33:
[i]Edit: met mijn ouders overlegd, zelfs een i3 was te slap dus de eis was minimaal een i5.
Waar is die eis op gebaseerd?
De ene i3 is de andere niet en de 10100 is net zo snel als de i7 van 3 jaar terug, echt meer dan zat voor dit gebruik.

vs oude i7:
https://cpu.userbenchmark...-Core-i3-10100/3887vs4075

vs oude i3:
https://cpu.userbenchmark...-Core-i3-10100/3891vs4075

vs nieuwste zuinige i5:
https://cpu.userbenchmark...re-i3-10100/m819403vs4075

[Voor 32% gewijzigd door mitsumark op 14-03-2021 22:37]

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-03 21:13
Internetten, mailen, PDF's printen: standaard kantoorwerk.

Dit bovenstaande kan zelfs allemaal op een RP4 - 4GB met een Argon op m2 uitbreiding... (Windows Shell overheen en niemand die het verschil ziet)met een beetje geduld zie ik daar zelfs binnenkort functioneel W10 op draaien. De laatste build die ik daarvoor gerunt heb is toch te instabiel...

Die i3 zal meer dan genoeg zijn. Ik zou dat geld steken in een extra HDD voor “backup” opslag oid als men zulke lage eisen heeft. Of een mooi nieuw toetsenbordje.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02
pricewatch: HP ProDesk 400 G5 Mini (7EM44ET)

Klein, compact en configureerbaar!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:39
Van lenovo heb je ook echt kleine platte desktopjes. Veel gebruikt en tevreden over. Zelfs ingebouwde wifi

• mitsumark

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
Heel duur inderdaad. Ik wil deze pricewatch: Asus Mini PC PN50-BBR343MD-CSM nog presenteren als mogelijke optie.

• mitsumark
Djarune schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:23:
Heel duur inderdaad. Ik wil deze pricewatch: Asus Mini PC PN50-BBR343MD-CSM nog presenteren als mogelijke optie.
Die is 50 euro duurder dan een gelijkwaardige NUC.
https://tweakers.net/bare...VsjI0MAByizKTU30z85SsDGoB

Met beiden kun je overigens volgens mij geen analoog VGA scherm aansturen.

Edit: met die Prodesk ook niet. VGA is antiek...

Edit2: VGA is misschien geen eis alleen hoe het nu zit aangesloten?
Heb je nu 1 scherm met VGA en 1 scherm met DVI, of heb je 2 schermen met VGA én DVI?
Handig als je even aangeeft welke schermen je precies hebt @Diamundo

[Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 15-03-2021 12:54]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
@mitsumark, maar een gelijkwaardige NUC kan niet goed 2x 4k aan....huh wacht.. VGA is een eis :? Zit geloof ik in het verkeerde topic. Dan maar de Deskmini met 10100!

• dennisdennis12
Dan zou ik eerder kiezen voor een hdmi > DVI-D kabel. DVI geeft toch een duidelijk betere beeldkwaliteit dan het antieke VGA. Hoe oud zijn die schermen btw dat er alleen DVI en VGA op zit?

• Diamundo
  • Niet online
Hallo allen, dank voor de reacties! Ik zal een paar vragen beantwoorden. Inmiddels is er een keuze gemaakt en gaan we morgenavond de complete PC bestellen.
mitsumark schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:43:
Waar is die eis op gebaseerd?
De ene i3 is de andere niet en de 10100 is net zo snel als de i7 van 3 jaar terug, echt meer dan zat voor dit gebruik.
Die eis is gebaseerd op het beterweten-gehalte van mijn ouders wat vrij hoog ligt. Als persoon met technische affiniteit ben ik het zeker met je eens, echter hebben mijn ouders geen technische affiniteit en willen ze niet overtuigd worden van het feit dat de i3 meer dan voldoende is... Liefst zelfs nog een i7, maar toen ik vertelde dat het verschil tussen de i3 en i5 enkele tientjes was en tussen de i5 en i7 bijna een verdubbeling was (vergelijking), was de wens voor een i7 snel opzij geschoven.
Ohja, ze willen ook foto's bewerken op de PC dus daar kwam de eis voor een i5 ook vandaan. En met foto's bewerken bedoelen ze vooral fotoboeken maken, dus zelfs daar vraag ik mij af of die i5 nodig is... Maar goed, hun geld, hun keuze.
mitsumark schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:36:
Edit: met die Prodesk ook niet. VGA is antiek...

Edit2: VGA is misschien geen eis alleen hoe het nu zit aangesloten?
Op dit moment gebruiken ze twee pricewatch: BenQ DL2215 Zwart 's met elk een DVI en een VGA aansluiting (mijn oude schermen, ik heb een jaartje terug een nieuwe pricewatch: Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart gekocht). Die zijn de vervangers van twee nog oudere schermen met ongelijke maten.

Wat de schermen betreft, ook die willen ze gaan upgraden. Na mij heeft mijn broertje ook een ultrawide gekocht (een pricewatch: Philips E-line 345E2AE/00 Zwart, ter info) en dat "ultrawide"-fenomeen is toch wel erg hip en cool en nieuw (beetje overdreven, maar dan snap je de gedachtegang van mijn ouders) en dus willen ze dat ook. Liefst nog met gebogen scherm! Ik heb een paar schermen naast elkaar gezet en uiteindelijk zijn we uitgekomen op dezelfe IIyama ProLite als ik al heb.

En als we dan toch bezig zijn, hè, dan doen we ook gewoon alles: draadloos toetsenbord en draadloze muis. Liefst ook nog zo'n ergonomische. Uiteindelijk zijn we op het volgende lijstje uitgekomen, die we morgenavond gaan bestellen:

1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 165,50€ 165,50
1MonitorenIiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart€ 384,96€ 384,96
1ToetsenbordenLogitech Wireless Keyboard K270 (Qwerty US)€ 29,49€ 29,49
1MuizenLogiLink ID0139€ 12,95€ 12,95
Totaal€ 935,85

• mitsumark
Top, kan moeilijk tegen gaan vallen, en als het geld er toch is..

Misschien nog een SSD met TLC en cache?
pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB

Eventueel iets luxere muis en toetsenbord?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Voor "kantoordingetjes" voldoet toch een oudere generatie ook nog prima?
V/A aanbod heeft regelmatig veel Dell/HP/Elitedesk/Prodesk spul ook vaak met nog legacy VGA.

HP EliteDesk 800 G2 Mini (i5-6500t, 8GB en 960GB SSD) 10 Pro aangeboden

• MantaMaartuh
MantaMaartuh schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:38:
Van lenovo heb je ook echt kleine platte desktopjes. Veel gebruikt en tevreden over. Zelfs ingebouwde wifi
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=m720q

deze bedoel ik, even opgezocht

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zit op het werk nog achter een NUC i3 uit 2013, en die doet zonder moeite flink wat officewerk, browsen en wat bijzondere software.
Wat dat betreft lijkt een nieuwe i5 me inderdaad redelijk overkill, maar gezien de instelling van de ouders kan ik me voorstellen dat TS denkt "hun geld, hun wensen".

Ik wilde ook die Lenovo m720 voorstellen; zeker als er nog wel behoefte is aan VGA/DVI zijn die handig. Nieuwe NUC's hebben alleen (mini)DP en HDMI volgens mij, maar als er ook een nieuwe monitor komt is dat ook geen issue meer.

Ook eens met @mitsumark : iets luxer toetsenbord/muis combi? Bijvoorbeeld pricewatch: Logitech MK540 Advanced (Qwerty NL)? Kost niet eens veel meer, maar zijn wel fijner denk ik.

@CuBras Die monitor is al €400, dus er zit nog wel een flink verschil tussen jouw gamesysteem zonder monitor en deze office-setup :)

[Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 15-03-2021 14:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-03 16:54
Van een kleine office setup a 300 euro naar een "mid-end game pc" a 930 euro. Leg daar 40 euro bovenop en je hebt mijn game pc zonder het scherm. :+ 8)7

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-03 16:54
gwystyl schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:53:

@CuBras Die monitor is al €400, dus er zit nog wel een flink verschil tussen jouw gamesysteem zonder monitor en deze office-setup :)
Mijn reactie ging over het immense verschil van een simpele office setup naar een volwaardige game pc prijs.
Voor 300 euro kan je een prima office pc in elkaar sleutelen (minus het scherm, maar ik begreep dat dit in eerste instantei geen eis was).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb een tijdje terug onderstaand Dell UFF apparaatje inclusief een 27" VC scherm bij kennissen thuis weg gezet.... Mensen zijn er helemaal gelukkig mee :+

https://www.dell.com/nl-n...x-3090-ultra/s006o3090uff

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MantaMaartuh
CuBras schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:58:
Van een kleine office setup a 300 euro naar een "mid-end game pc" a 930 euro. Leg daar 40 euro bovenop en je hebt mijn game pc zonder het scherm. :+ 8)7
Haha ja klopt, maar als we lezen "voor mijn ouders" dan gaat er ook zoiets meespelen als tijd/support
Voor jezelf zou je nog kunnen zeggen ik ga hoppyen met een oude 2de handse pc, maar voor anderen wil je toch wat opzetten met weinig onderheoud en gedoe en wat er een beetje toonbaar uit ziet denk ik

Dan lijkt me een oem build zelf fijner als een zelf built desktop die met aangekoppeld wordt :)
Misschien dat TS een beetje kan hinten welke kant de weegschaal heen zal gaan

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Will_M schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:11:
Ik heb een tijdje terug onderstaand Dell UFF apparaatje inclusief een 27" scherm bij kennissen thuis weg gezet.... Mensen zijn er helemaal gelukkig mee :+

https://www.dell.com/nl-n...x-3090-ultra/s006o3090uff
Cool ding, die zie ik nog wel een keer achter mijn Dell P2419HC verdwijnen! Zo te zien kan je die in plaats van/aan de monitorstandaard bevestigen. Veel kleiner dan dat wordt het niet, en ik denk dat je met een NUC + SSD + mem wel ongeveer op dezelfde prijs uitkomt.

edit: owh wacht, prijs op Dell site is ex. BTW. Dat maakt 'm wel wat duur(der), maar nog steeds mooi principe.

al kan je een NUC of vergelijkbaar systeem die op de VESA mount zit ook rustig verplaatsen door alleen de stekker los te trekken.

[Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 15-03-2021 14:27]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gwystyl schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Cool ding, die zie ik nog wel een keer achter mijn Dell P2419HC verdwijnen! Zo te zien kan je die in plaats van/aan de monitorstandaard bevestigen. Veel kleiner dan dat wordt het niet, en ik denk dat je met een NUC + SSD + mem wel ongeveer op dezelfde prijs uitkomt.
Klopt. Er zit een volledig nieuwe, in hoogte verstelbare, steun bij waar de hele 'PC' gewoon in de steun opgenomen wordt. Ding in elkaar klikken en wat kabeltjes inprikken en klaar is 't spel.... Als je 'm wilt verplaatsen in je huis dan trek je de C13/EURO voedingskabel uit 't stopcontact en sleep je 't spel naar andere een kamer waar je WiFi bereik hebt en KLAAR IS.... :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dennisdennis12
Als je toch geen noodzaak hebt voor dvi, omdat je een nieuw scherm koopt, dan zou ik zeker kiezen voor zo'n mini pc. Dat ziet er gewoon veel beter uit en voldoet prima aan de requirements. Bijvoorbeeld zo'n dell optiplex mff. Zeker als je ook nog een scherm hebt waar je hem op kunt hangen, dan zie je namelijk helemaal geen pc meer staan.

• Diamundo
  • Niet online
MantaMaartuh schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:18:
Haha ja klopt, maar als we lezen "voor mijn ouders" dan gaat er ook zoiets meespelen als tijd/support
Voor jezelf zou je nog kunnen zeggen ik ga hoppyen met een oude 2de handse pc, maar voor anderen wil je toch wat opzetten met weinig onderheoud en gedoe en wat er een beetje toonbaar uit ziet denk ik

Dan lijkt me een oem build zelf fijner als een zelf built desktop die met aangekoppeld wordt :)
Misschien dat TS een beetje kan hinten welke kant de weegschaal heen zal gaan
Zeer zeker is tijd/support ook iets wat meespeelt. Zowel tussen de afweging tweedehands/V&A tegenover nieuw(bouw), als de afweging OEM vs zelfbouw.
De eerste afweging is eigenlijk niet eens gemaakt, al denk ik dat het dan al snel naar nieuw gaat want de afweging voor tweedehands maak je - in mijn ogen - vooral vanuit ofwel kostenbesparing ofwel recycle/reuse mentaliteit, beide keren iets waar mijn ouders niet tegen zijn maar ook niet actief mee bezig zijn.

De tweede afweging, OEM vs zelfbouw, heeft inderdaad te maken met support (vanuit mij en vanuit de fabrikant) maar ook met standaard vs maatwerk. Met een standaard doosje (wat ik n.a.v. hun wensen uitzoek) hebben mijn ouders (en wellicht bedenk ik dat deels voor hen) iets wat werkt, met een samengesteld doosje wat ik dan in elkaar schroef hebben ze iets wat precies aan hun wensen voldoet...
En in mijn (n=1) ervaring heb ik nog weinig support nodig gehad - oke, mijn videokaart ging na een jaar stuk, oke de vervanger na een jaar ook, ... - dus van de fabrikant/webshop verwacht ik, nadat de PC het doet, weinig support nodig te hebben. Het is weliswaar voor "kantoor" maar wel voor privégebruik (en deels zakelijk, remote desktoppen naar het werk, maar in de voornaamste plaats een privé-eigendom) dus dure OEM-support-contracten lijkt me dan niet gewenst. En voor de kleine issues zoals "printer/scanner doet het niet" ben ik wel aanwezig en hoef ik tegenwoordig ook amper meer wat te doen...

Binnenkort eerst maar kijken wat we met de oude PC doen en de schermen. De PC gaat wellicht naar een recycle-plan voor de minder bedeelden onder ons, als optie die ik geopperd heb - verkopen gaat weinig meer opleveren, het is dan ook zo'n 10 jaar oud... - en de schermen kunnen misschien nog verkocht worden maar wellicht dat ik die terugkoop onder het motto "meer schermen is meer beter". Broertje hoeft ze niet, zusje wil ze helemaal niet, en m'n ouders willen er juist van af.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee