Vraag

• D0eff
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-10-2022
Hi ik ben van plan om een pc te gaan bouwen en ben over het meeste tevreden. AMD Ryzen 5 5600 met (zodra de shortages verholpen zijn over een jaar of 12) een AMD Radeon RX 6800. Ik ben nu nog op zoek naar een behuizing met RGB of waar RGB fans zichtbaar zijn in de front panel. Ik had zelf gekeken voor een Sharkoon RGB lit 100, maar ik weet niet goed of de airflow van deze kast voldoende zal zijn.

Is de airflow in deze kast voldoende of kan ik beter verder kijken? En als ik beter verder kan kijken wat is dan een goede optie, rekening houdende dat er een ATX moederbord en een RX 6800 in moet passen en ik met een budget onder de 100 euro zit voor de behuizing.

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

volgens mij is de voorkant van glas of iets van acryl en zitten er aan de zijkant van de voorkant kleine luchtgaten. de airflow is in die kast is dus zeker niet de beste.

je zou ook voor de pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart kunnen gaan, alleen gaat die bij sommige webshops wel over 100 euro heen, en ik kan me goed voorstellen dat je niet alle 100 euros wilt besteden.

Specs

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

welke RX 6800 heb je trouwens of ga je kopen? de lengte van de kaart verschilt namelijk per fabrikant.

ik heb nog wat meer kasten gevonden. ik zou een van deze nemen: https://tweakers.net/pric...7;1157459;923729;1549368/

je ziet 3 keer de Meshify C, eentje met een gesloten zijpaneel, eentje met een tempered glass zijpanel (dus daar kan je makkelijk doorheen kijken) en eentje met een donker tempered glass zijpaneel (dus daar kan je moeilijker door heen kijken). aangezien je het veel over rgb hebt denk ik dat de versie met het gesloten zijpaneel geen optie is voor jou.

bij de Meshify C's kan je trouwens de rgb fans aan de voorkant niet zien.

Specs

• D0eff
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-10-2022
@Hoiboy19

Ik weet nog niet zeker voor welke RX 6800 ik ga. Ik ga heb niet extreem veel belasten dus gewoon voor een van de simpelere/goedkopere variant.

Verder zou inderdaad mijn voorkeur gaan naar een met een tempered glass panel. De Corsair en Be quiet cases die genoemd zijn zijn beide wel interessant, ik zal er zeker naar kijken.

Thanks!

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-01 09:58

ARGB adapter nodig? KLIK HIER

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:59
Deze heb ik toevallig net gekocht, prima case met heel goede airflow! Super prijsje voor wat je ervoor krijgt.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48
De iets grote broer is ook leuk: pricewatch: Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee