Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke bedrading (AWG) gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• bnwgraaf
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 17:42
Ik ben bezig met het bouwen van een meet-/weer station, welke diverse sensoren gebruikt en via een EPS8266 print mijn Domoticz software op de NAS van data voorziet. Testopstellingen werken al voor een deel, maar uiteindelijk wil ik het natuurlijk in een behuizing gaan inbouwen.

Welke diameter bedrading kan ik het beste gebruiken van de ESP print naar de diverse sensoren? Welke AWG waardes (min/max) zijn goede waardes om de sensoren te voorzien van voeding en de meetdata terug naar de controller te versturen?

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-06 13:58
Is dit de nieuwe populaire vraag hier? :+

Aangezien de sensoren in de mA range of minder zullen zitten en de kabellengtes vermoedelijk niet boven de tientallen meters komen zou ik van 0,25mm2/0,34mm2 of AWG 24,23 of 22 gaan. Nog dunner kan wellicht ook wel maar dat wordt ook weer minder praktisch.

• bnwgraaf
@SuperKris Dank je voor je snelle reactie!
De lengtes zullen inderdaad heel kort zijn, aangezien de sensoren binnen één behuizing komen en het geheel verder draadloos zal werken, zodat er geen kabels naar buiten hoeveen.

Een deel van de elektronica komt in een ip67 dichte box en ik neem dan meer-aderige kabels met een ronde buitenmantel zodat ik met kabelwartels kan werken.

• bnwgraaf
SuperKris schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:15:
Is dit de nieuwe populaire vraag hier? :+
Heb ik de zoekfunctie niet goed gebruikt? :S

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-06 13:58
bnwgraaf schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Heb ik de zoekfunctie niet goed gebruikt? :S
Nee hoor, toevallig net 3 keer in dit sub forum dezelfde vraag :)
(of tenminste andere variabelen, maar hetzelfde principe)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True