Vraag

• noorra
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03-2021
Sinds een tijd blijft de klok van mijn smartphone niet meer juist (loopt ineens tussen de 2 en 10 minuten achter).
Heel vervelend als je je smartphone ook als wekker gebruikt...
Ik moet deze dan via instellingen verzetten en dan kan het soms een paar dagen goed gaan, of evengoed kan de klok de volgende dag of enkele uren later al terug achter staan.
Ook liep mijn wekker laatst in plaats van om 6.20u om 6.22u af? En ook een keertje dat er een melding was 'wekker gemist', maar die was gewoon niet afgelopen.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Stel je de tijd handmatig in, of laat je het synchroniseren met het internet? Want dat laatste is waarschijnlijk de betere keuze.

En als 10 minuten te laat wakker worden voor hele grote problemen zorgt, dan kan je beter je alarm sowieso wat eerder zetten ;)

The devil is in the details.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 15:45
Hahn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:41:
Stel je de tijd handmatig in, of laat je het synchroniseren met het internet? Want dat laatste is waarschijnlijk de betere keuze.

En als 10 minuten te laat wakker worden voor hele grote problemen zorgt, dan kan je beter je alarm sowieso wat eerder zetten ;)
Enige lastige daarvan is is dat Android zelf geen NTP client heeft en een app niet toestaat om de tijd te wijzigen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:30
Je kan de tijd laten synchroniseren met de provider. Die heeft de tijd wel correct.

• noorra
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03-2021
Hahn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:41:

Ik synchroniseer met internet.
Staat al 10 minuten vroeger, maar ik snooze graag een keer. En ik slaap graag zo lang mogelijk, dus als ze wel juist staat, dan ben ik 'te vroeg' wakker :)

Maar van waar komt dit probleem? Ligt het aan de batterij? Smartphone is 1,5 jaar oud ongeveer...

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 07:52
Hier in mijn gezin exact hetzelfde probleem op de volgende mobieltjes:
-Moto G9 play
-Moto G30
De andere mobieltjes (een Huawei en een Moto G9 power) in het gezin hebben geen last van dit probleem.
(Alle mobieltjes hebben KPN als provider.)

• katban
@noorra vraagje: Bij welke provider zit je?

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-02 21:47
Hier ook probleem op Moto G8 is sinds enkele dagen. Provider KPN. Iemand al een oplossing gevonden?

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:49
@Pappabakker9045 Heb er af en toe last van met mijn Motorola One (XT1941-4). Provider is Vodafone. De keren dat ik het probleem had, zette ik handmatig de tijd en na opslaan zette ik de optie voor automatische tijdssynchronisatie terug. Vooralsnog heb ik het probleem gelukkig enkele maanden niet meer gehad.

Entropy isn't what it used to be

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-02 21:47
Fijn dat je het al lang niet meer hebt ervaren. Zelf heb ik er enkele maanden geleden een keer last van gehad, deze week al 2x achter elkaar ('s morgens). Oplossing op dat moment is de netwerksynchronisatie uit en aan te zetten, zoals in dit topic al een aantal keren is aangegeven. Blijft wel Vervelend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• katban
Op dit moment gaat het hier op mijn Moto G30 gelukkig best goed. Als ik in het verleden last had van die afwijking in tijd dan paste ik deze snelle oplossing toe: de vliegtuigstand aanzetten en weer meteen uitzetten. Omdat die vliegtuigstand bovenin het scherm snel te benaderen is, was dit voor mij de snelste manier.

• snrwo1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 13:57
heb sinds een paar weken ook dit probleem. Ben van xs4all overgegaan naar kpn techniek en sindsdien doet mijn telefoon dus dit ook. De tijd wijkt soms ineens secondes af en soms zelfs minuten. Vervelende is dat mijn smartwatch dan ook meteen achterloopt. Mijn telefoon is een Nokia 7 plus van oktober 2018.

• katban
@snrwo1 Ik heb 2 weken geleden op het kpn-forum dit gepost:
Het probleem op mijn G30 lijkt opgelost te zijn: heb de afgelopen weken op mijn G30 verschillende updates voorbij zien komen. Kennelijk heeft een van die updates het probleem met tijd opgelost, want nu gaat het goed. Ik denk een 1 a 2 weken.
Helaas is het probleem op de mobiel van mijn vrouw de G9 Play nog niet opgelost. Hopelijk komt de oplossing binnenkort.

• littlefish
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-03 23:29
Laat ik nu denken dat het aan mij ligt. Echt wat een ramp, mijn Moto G9 play is op geen enkele manier goed in te stellen. Zelfs handmatig is er na verloop van tijd verschil in tijd met mijn laptop. Erg lastig als je Google Authenticator veel gebruikt. Prachtig toestel maar dit merk kies ik niet weer als er niet snel een update komt

• katban
@littlefish Zoals ik hierboven al schreef is het probleem op mijn g30 opgelost en het gaat nog steeds goed.
Echter, de g9 Play van mijn vrouw blijft dat probleem houden. Heel ergerlijk.

• littlefish
Na een aantal mailwisselingen met Motorola lijkt het tijd-probleem met mijn G9 opgelost.
Echt alle waardering voor Motorola. Het was een samenloop van omstandigheden, andere apparaten en ook een andere motorola telefoon hadden geen probleem. Op externe netwerken gaf de G9 nog steeds onjuiste tijden aan, Daarom ga je ten onrechte uit van de juiste werking van mijn Netgear R7800. Toch op de Netgear R7800 de nieuwste Firm-update geplaatst, tijdinstellingen helemaal opnieuw ingesteld, vervolgens op de telefoon "Netwerktijd gebruiken" ingeschakeld. Tijdzone GMT+02:00 Midden-Europese zomertijd en alles opnieuw opgestart. Het lijkt nu goed. Blij met Lenovo/Motorola en dat kan dus zo blijven. ;)

[Voor 8% gewijzigd door littlefish op 26-10-2022 20:42]

• katban
@littlefish Ik hoop dat het probleem op de G9 Play van mijn vrouw ook een keer wordt opgelost. Gisteren nog was de tijd op die mobiel weer niet correct. Ondanks de instelling "Netwerktijd gebruiken".

• littlefish
Helaas, ik was te voorbarig. Tijd op mijn Netgear is correct maar mijn telefoon gaf weer precies 10 minuten vroeger aan. Kan wel handmatig instellen en dan zal het weken goed gaan. Als ik direct weer netwerktijd gebruiken inschakel is er weer 10 minuten verschil. Op de Netgear staat trouwens tijdzone GMT amsterdan + 1:00. Op de telefoon (niet te wijzigen) GMT +2:00 Midden europese tijd. Ik ga dus weer mailen met Motorola.

• littlefish
Deze week weer bericht van Motorola ontvangen. Ze zijn er nog niet uit maar gaan het nog verder uitzoeken.

• BB1100XX
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-01 14:06
Goedemorgen
Hier sinds deze week hetzelfde probleem
Moto G8 plus (android 10)
De tijd loopt soms ruim 10 minuten achter.
Na 3 kwartier lijkt de tijd weer synchroon te lopen met de realiteit.

Via het kpn forum naar het Lenovo forum.
Daar kreeg ik de reactie om een back up te maken en de fabrieksinstellingen terug te zetten.
In de communicatie die ik tot zover heb gelezen heb ik nergens terug gezien dat iemand dat gedaan heeft en of dat ook resultaten bereikt heeft.
Nu zie ik daar erg tegenop, ik ben niet zo'n digitale held. 🙈

Via @katban leek het erop alsof de tijd problemen weggingen zodra de telefoon geüpdate werd naar Android 12??
Hebben meerdere mensen deze ervaring??

Of ervaringen met andere updates??
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee