Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• noorra
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 18-03 16:31
Sinds een tijd blijft de klok van mijn smartphone niet meer juist (loopt ineens tussen de 2 en 10 minuten achter).
Heel vervelend als je je smartphone ook als wekker gebruikt...
Ik moet deze dan via instellingen verzetten en dan kan het soms een paar dagen goed gaan, of evengoed kan de klok de volgende dag of enkele uren later al terug achter staan.
Ook liep mijn wekker laatst in plaats van om 6.20u om 6.22u af? En ook een keertje dat er een melding was 'wekker gemist', maar die was gewoon niet afgelopen.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Stel je de tijd handmatig in, of laat je het synchroniseren met het internet? Want dat laatste is waarschijnlijk de betere keuze.

En als 10 minuten te laat wakker worden voor hele grote problemen zorgt, dan kan je beter je alarm sowieso wat eerder zetten ;)

The devil is in the details.

• brambo123
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:19
Hahn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:41:
Stel je de tijd handmatig in, of laat je het synchroniseren met het internet? Want dat laatste is waarschijnlijk de betere keuze.

En als 10 minuten te laat wakker worden voor hele grote problemen zorgt, dan kan je beter je alarm sowieso wat eerder zetten ;)
Enige lastige daarvan is is dat Android zelf geen NTP client heeft en een app niet toestaat om de tijd te wijzigen.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:25
Je kan de tijd laten synchroniseren met de provider. Die heeft de tijd wel correct.

• noorra
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 18-03 16:31
Hahn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:41:

Ik synchroniseer met internet.
Staat al 10 minuten vroeger, maar ik snooze graag een keer. En ik slaap graag zo lang mogelijk, dus als ze wel juist staat, dan ben ik 'te vroeg' wakker :)

Maar van waar komt dit probleem? Ligt het aan de batterij? Smartphone is 1,5 jaar oud ongeveer...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True