Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen (op dit moment 1080p60, ooit in de toekomst 4k60) en surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-1300, en daar gaat dus nog zo'n 500 vanaf dus rond de 700-800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een Inno3D 3060ti iChill.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst aardig stil en een beetje een leuk uiterlijk, hij staat in de woonkamer. RGB is niet verplicht, maar om een of andere reden waren de geheugensticks met RGB goedkoper.
Ga je overklokken?
Hoogstens XMP
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een beetje een dilemma met mijn kast. Ik wil graag de Define Compact 7 (want die is behoorlijk sexy), maar met een uatx moederbord ziet dat er een beetje dom uit. Ook zit ik te twijfelen over een Z490 moederbord om het geheugen op een snellere snelheid te laten werken, maar dan wordt het moederbord duurder dan de processor, wat natuurlijk not done is.
Als ik de processor naar een i7 upgrade, heb ik het gevoel dat ik misschien weer een andere voeding en koeler nodig heb.. en uiteindelijk kost mijn PC weer buiten het budget.. Hopelijk kunnen jullie mij hier advies in geven.
Vooral gamen (op dit moment 1080p60, ooit in de toekomst 4k60) en surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-1300, en daar gaat dus nog zo'n 500 vanaf dus rond de 700-800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een Inno3D 3060ti iChill.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 137,- | € 137,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z490 Gaming X | € 155,05 | € 155,05 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Dark Tempered Glass | € 106,48 | € 106,48 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 27,99 | € 27,99 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/16 | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,- | € 119,- |
Totaal | € 635,42 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst aardig stil en een beetje een leuk uiterlijk, hij staat in de woonkamer. RGB is niet verplicht, maar om een of andere reden waren de geheugensticks met RGB goedkoper.
Ga je overklokken?
Hoogstens XMP
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een beetje een dilemma met mijn kast. Ik wil graag de Define Compact 7 (want die is behoorlijk sexy), maar met een uatx moederbord ziet dat er een beetje dom uit. Ook zit ik te twijfelen over een Z490 moederbord om het geheugen op een snellere snelheid te laten werken, maar dan wordt het moederbord duurder dan de processor, wat natuurlijk not done is.
Als ik de processor naar een i7 upgrade, heb ik het gevoel dat ik misschien weer een andere voeding en koeler nodig heb.. en uiteindelijk kost mijn PC weer buiten het budget.. Hopelijk kunnen jullie mij hier advies in geven.