Vraag

• Acert
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03-2021
Beste mensen,

Ik heb een Alcatel U5 - 4047D en ben de inloggegevens van mijn Google account kwijt waardoor ik niet meer in het toestel kom.

Wanneer ik met een ander Google account probeer in te loggen dan krijg ik iedere keer ''Kan niet inloggen bij het apparaat vanwege een onbekende fout. Gebruik een ander account of probeer na 24 uur opnieuw in te loggen.'' voorgeschoteld.

Ik heb geprobeerd om met een harde reset het toestel werkend te krijgen maar helaas geen succes.

Ook heb via YouTube een aantal video's bekeken die laten zien hoe je een Google account eventueel zou kunnen omzeilen maar dit heeft ook helaas niet geholpen.

Verder heb ik ook contact gehad met Alcatel maar zij konden ook niets voor me betekenen.

Weet iemand misschien hoe ik m'n toestel weer aan de praat zou kunnen krijgen ?

Ik hoor het graag!

Gr. Boris

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:47
Als een factory reset al niet werkt (wat ik overigens betwijfel, want die zou gewoon alle user data van de telefoon moeten verwijderen), dan ben ik bang dat je op dit forum klaar bent. Wij kunnen immers niet weten of jij inderdaad de rechtmatige eigenaar van die telefoon bent en gewoon echt je WW kwijt bent, of dat je die telefoon op straat "gevonden" hebt en aan het proberen bent om een account te kraken.

Een hard reset zonder in te loggen wordt hier uitgelegd:
*knip*

[Voor 12% gewijzigd door rens-br op 12-03-2021 09:50]

• Acert
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik snap het maar ben gewoon de eigenaar hoor! Heb het toestel destijds aan m’n moeder gegeven en m’n vader heeft per ongeluk iets met het toestel gedaan waardoor deze is uitgelogd en we niet meer weten welke inloggegevens we destijds hebben gebruikt, niet echt slim maar goed!

Bovenstaande handelingen uit het filmpje heb ik ook al geprobeerd maar zonder resultaat.

Ongelofelijk dat je maar met een Google account kunt inloggen en anders je telefoon weg kunt gooien. Koop nooit meer een Alcatel in ieder geval.

Iemand anders misschien een idee of dit überhaupt nog te verhelpen is?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Acert schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:07:
Ongelofelijk dat je maar met een Google account kunt inloggen en anders je telefoon weg kunt gooien. Koop nooit meer een Alcatel in ieder geval.
Dat is niet alleen bij Alcatel, maar bij alle Android toestellen. En Apple heeft dit ook. Dit is om diefstal tegen te gaan.

En hoewel we gerust geloven dat het toestel gewoon van jou is, is dit het omzeilen van beveiliging en dat mag niet besproken worden op Tweakers.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee