Toon posts:

Comfortabele halfgelaatsmasker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:13
Voor mijn werk moet ik af en toe een masker dragen, wij gebruiken de 3M 4255, en voor een paar uurtjes is die OK maar voor een hele dag begint dat ding wel te vervelen.

Nu snap ik dat maskers altijd iets van belemmering hebben, maar ik geloof ook dat wel maskers zijn met iets meer comfort.

Iemand hier meer ervaring met halfgelaatsmaskers?

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:44

g0tanks

Moderator CSA
Waar gebruik je het voor en waar moet het nog meer aan voldoen behalve comfort?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De 3M 6002C zal al veel comfortabeler zijn. Gewoon iets nemen wat hetzelfde materiaal heeft als een duikbril. De variant die jij gebruikt is van hard materiaal. Hou er ook rekening mee dat de 3M 4255 na een x aantal uur/dagen/maanden niet meer werkt omdat het filter verzadigd raakt dan kan je de gehele masker weggooien. Bij de 3m 6002C hoef je alleen de filterunits te vervangen wanneer je gas/verf ruik/proef.

[Voor 53% gewijzigd door AOC op 11-03-2021 18:46]

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:13
@g0tanks voornamelijk dampen (primer), alles groter dan dat wordt ook gelijk tegengehouden (lijkt mij).

Eisen uiteraard juiste filter en comfort. Voor de rest zou ik het zo niet weten welke andere keuzes er nog zijn.
Wegwerp of herbruikbaar is ondergeschikt aan comfort.
Respiratory protection:
Recommendation in case of long or strong exposure: A NIOSH approved air purifying respirator equipped with universal multi-
contaminant multi-gas/vapor cartridges is recommended if overexposure to chemical vapors could occur.
https://www.wacker.com/h/...primer-g-790/p/000023017#

[Voor 40% gewijzigd door ToyotaMR2 op 11-03-2021 19:14]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zelf heb ik goede ervaringen met het merk North by Honeywell.

Dan heb ik wel de volgelaatsmaskers gebruikt. Altijd in stoffige machineruimtes a +-40 graden. Maar het zat bij mij altijd zeer comfortabel en luchtdicht voor 6 a 8 uur lang ondanks het vele zweten.

Honeywell/North hebben ook een halfgelaat lijn misschien zit er wat voor je tussen.

Maar comfort is erg persoonlijk. Het beste is om langs een winkel te gaan dat PBM's verkoopt om zo te kunnen passen en/of online bestellen en vragen of je kan passen/retourneren.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Zo'n 3m masker uit de 6000 serie gebruik ik ook bij het airbrushen. Comfortabele maskers en ook goed filters voor te krijgen.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07
Rmg schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:24:
Zo'n 3m masker uit de 6000 serie gebruik ik ook bij het airbrushen. Comfortabele maskers en ook goed filters voor te krijgen.
Voor wat meer comfort kan ik de 7000 aanraden, dat materiaal is nog iets zachter/meegevender.

I'm a photographer, not a terrorist

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee