Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds9001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Heeft er al iemand geprobeerd om dit aan te sluiten op een Smart TV (LG) ? Momenteel
gebruik ik bijvoorbeeld (om films en slide shows af te spelen)
een kleine NAS (synlogy DS720+) waar ik spijtig genoeg niet tevreden over ben ... dus ben ik op zoek naar een goedkopere oplossing zonder
de DLNA tussenstap , dus directe toegang naar de disk ipv via een media server.
Zijn bijv. de 4 disks individueel zichtbaar op de TV zoals bij standaard attached USB disk ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:51
Dat hangt óók af van wat je smart-TV allemaal wel/niet kan!
Kijk bv. eens op de fora die bij je TV horen naar gelijksoortige vragen/ervaringen.

Ik heb bv. zelf een bijna 10 jaar oude Samsung smart-TV en die ziet een externe harddisk altijd als één volume.
Niet dat je daar iets aan hebt voor jouw vraag, maar het geeft wel aan dat het antwoord ook afhangt van wat de TV wel/niet kan.

En hou in gedachten dat jij in jouw wens de NAS alléén gebruikt als extern opslagvolume: je gebruikt bv. geen HDMI/video op/van de NAS. In dat geval moet de TV dus álle conversies (kunnen) uitvoeren en de vraag is of dat lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb een LG en een Samsung smart tv staan, LG is ruk en Samsung werkt prima.

En ligt er ook aan hoeveel partities jij hebt aangemaakt op de HD's wat de tv ziet ;)
JBOD/RAID volume is dus 1 grote schijf, en afzonderlijk zijn er dus 4.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds9001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Ondertussen aangekocht... werkt perfect op een LG (OLED65C8PLA) !! Ziet duidelijk elke disk . Per disk ziet men de partities (indien er meer zijn).. Zeer trevreden over dit product .. werkt duidelijk beter dan mijn huidige oplossing (Synology NAS 720+) die bij 4K raw content veel te veel echt storend lawaai maakt en dus geen goeie oplossing is om naast je TV te plaatsen.