Toon posts:

Brandgevaar door minen met GPU rig of Asic

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:53
Beste,

Is de kans reëel/ groot dat een rig of een asic in de brand vliegt?

In mijn zakelijke pand heb ik enorm aantal zonnepanelen (250+). Door lockdown verbruiken we nu nauwelijks stroom en is terugleveren natuurlijk een schijntje van wat je normaliter betaald.
Het idee voor mij is dat ik enkele asics + rigs neerzet en vanuit thuis het ga monitoren. Zie ik dat iets offline is of niet werkt, kan ik altijd daar naartoe rijden.

Enige waar ik bang voor ben is brandgevaar.

Thuis kan ik altijd op tijd ingrijpen, maar even 20 minuten naar werk rijden en je bent al te laat om nog iets aan te doen.

Het idee is dat ik niet elke dag daar aanwezig ben.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:39
Dit ligt volledig aan hoe je het in gaat richten, wat voor onderdelen je hebt, hoe de ventilatie is, hoe je de boel opstelt en aan welke aantallen je denkt. Heb je wat meer info over wat je in gedachte hebt? Als je duizend rigs van aliexpress in een ongeventileerde ruimte dicht op elkaar zet is er kans op brandgevaar.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:53
Het is een redelijk grote kamer 20m2 ongeveer en ik ga denk ik 3x een 6gpu rig of 3 asic miners neerzetten.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-02 14:56
Brand kan altijd. Dat kan ook in een normale pc gebeuren.
Als je 3 rigs neer gaat zetten is er weinig aan de hand. Je kan de meeste rigs zelfs stapelen. Voor de koeling misschien niet ideaal, maar het kan wel. Als je alle connectors maar goed verbind en het af en toe stof vrij maakt kan er weinig gebeuren. De hardware is ook beschermd tegen hoge temperaturen, dan schakelt het vanzelf uit. Ik zou ook externe fans monteren op de rigs voor extra koeling en dus efficiëntie.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14
En rook/brandmelders. Maar dat spreekt voor zich.
Desnoods van die Nest of andere waarbij je een melding krijgt.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Je kan daarnaast ook zo'n ding ophangen

https://www.bol.com/nl/p/...R3P_NIxiYV60aAmcuEALw_wcB

Automatische blusser.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:14
kx22 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:43:
Het is een redelijk grote kamer 20m2 ongeveer en ik ga denk ik 3x een 6gpu rig of 3 asic miners neerzetten.
Ik weet niet of je directe buren hebt, maar denk je ook aan het geluid wat het produceert m.b.t de ASIC miners?, dat zijn nu niet bepaald de stille apparaten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee