Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Computer weigert om boven 100mpbs te komen, wat ik ook doe.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coolkingler1
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Dus ik heb onlangs geupgrade van 100mpbs naar 200mbps. Ik zit bij KPN en heb Glasvezel.We hebben ook een Xperiabox v10 gekregen als upgrade van onze oude V8. Alles werkt op elke laptop en mobiel, we halen dan ook 200mbps, bekabeld of wifi. Behalve op mijn computer. Blijft constant negotiaten op 100mbits op ethernet.
...

Ik heb een zelfgebouwde computer, waarvan het moederbord een MSI TomaHawk B450 Max is, met een Ryzen 5 3600 en een GTX 1080. Ik gebruik een Cat5e kabel door een muur heen.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is:

De Ethernetkabel die ik gebruik voor mijn computer in een laptop gestopt, haalt gewoon 200. (wel wifi uitgezet ja)

De BIOS geupdate, de chipset drivers geupdate, de LAN drivers geupdate (na uninstall en restart)

Alle opties in the Ethernet adapter gezet naar alle energiebesparende dingen uit en Full Duplex 1Gbits.Ook deze opties weer teruggezet na driver updates enzo.

Een USB 3.1 naar Ethernet adapter gebruikt.

Een andere poort gebruikt in de modem.

Absoluut niks wil werken, ik ben ten einde raad.

EDIT: Opgelost. Hoewel mijn kabel het wel doet op een laptop, wil het niet langs 100 mpbs gaan op mijn computer. Met een andere kabel was het wel mogelijk om 200 mpbs te halen op mijn computer. Heeeeel bizar.
...

[Voor 8% gewijzigd door coolkingler1 op 11-03-2021 17:29]

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:25
Wat is de rest van de netwerk hardware?
Neem aan dat je naast het modem een router hebt?
Daar rechtstreeks een kabel in steken? Of in het modem?
Kijken of je dan wel de snelheid haalt?

Of heb je de laptop aangesloten op de plek van de pc? Dan zou het iets in de pc moeten zijn.

• coolkingler1
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:39:
Wat is de rest van de netwerk hardware?
Neem aan dat je naast het modem een router hebt?
Daar rechtstreeks een kabel in steken? Of in het modem?
Kijken of je dan wel de snelheid haalt?

Of heb je de laptop aangesloten op de plek van de pc? Dan zou het iets in de pc moeten zijn.
Met de router bedoel je het ding dat aan de muur zit?

• coolkingler1
  • Niet online
Al opgelost. Het was de kabel, terwijl de kabel het wel goed doet op een andere laptop.Heel bijzonder.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True