Toon posts:

HP Laptop - opstart WW

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moondragon
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-10-2021
Mijn vraag
...Ik kan niet meer in mijn laptop, bij opstart vraagt hij naar de administrator wachtwoord maar die weet ik niet meer, ik kan het briefje ook nergens meer terug vinden en heb alle mogelijke passwords gebruikt. Ik gebruik NOOIT dezelfde wachtwoord voor dingen. Altijd verschillende en heb een boekje waar ze allemaal in horen te staan maar die van mijn oude laptop niet. :-( :'(

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...alle bekende en gebruikte passwords die ik ooit gebruikt heb gebruikt..:((((

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Ik heb die met een Sony VAIO p serie gehad.

Na lang zoeken op internet om de beveiliging te omzeilen,
Batterij cmos los etc.

Uiteindelijk Sony gebeld. Verhaal uitgelegd.
Is een laptop die ik gebruik om auto's uit te lezen, geen bon.
En als de beveiliging niet kan worden omzeild is dat ook prima.

Na enig Inter overleg heb ik de admin resetcode gekregen die voor dat type nodig was om de laptop weer van zijn lock af te krijgen.

Dus bel HP, en vertel je probleem. Misschien zijn ze net zo meegaand en aardig als Sony.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:50
Gaat het om de Bios WW of van Windows?

44

• Moondragon
Bedankt voor het reageren, het gaat om die van het bios :( als het windows was dan had ik niet om hulp geroepen, die routine heb ik nog op hardcopy (papier).

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 15:58
Moondragon schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:48:
Bedankt voor het reageren, het gaat om die van het bios :( als het windows was dan had ik niet om hulp geroepen, die routine heb ik nog op hardcopy (papier).
Sommige laptops hebben een clear CMOS jumper, soms slechts 2 contactpunten die je moet verbinden, bijvoorbeeld met een schroevendraaier. Kijk even in documentatie van de fabrikant.
Anders de BIOS batterij verwijderen> laptop aanzetten> laptop uitzetten> batterij weer terug> laptop weer aanzetten.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04:23

g0tanks

Moderator CSA
Moondragon schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:24:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Als je dit goed invult kunnen we je veel beter helpen. Er zijn honderden HP laptops op de markt die niet allemaal hetzelfde zijn...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Moondragon
Het probleem is verholpen ben alleen even vergeten dit te melden. Had HP gebeld maar die vertelde dat ze voor dit type geen ondersteuning meer geven. Kreeg wel een paar goede links via de mail en die hebben er goed voor gezorgd dat ik de laptop niet hoefde open te maken.

Hij is hersteld en terug naar fabrieksinstellingen en draait weer als een zonnetje.

Bedankt iedereen voor alle aangeboden hulp en tips :)

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 11:59

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

is windows gereset of de bios instellingen? dus een cmos reset. ik neem aan de cmos, toch?

Specs

• Moondragon
denk ook beide.. de cmos moest ik alleen het password wegkrijgen.. maar daar had hp mij een link voor gegeven om stappen uit te voeren die ik dus gedaan heb.. Windows werkte ook al niet. boot errors.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee