Hi Tweakers,
Ik wil na lange tijd casual op consoles te hebben gegamed weer een game pc kopen. Door de BBG en dit forum heb ik al een aardig beeld gekregen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen een definitieve keuze te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen, in 1080p en 60 fps is voor mij prima. Ik wil voornamelijk RTS/Strategy/Sim games spelen zoals Age of Empires 2 Definitive Edition, Command & Conquer Remastered, Cities Skylines en Anno 1800. Het zou mooi zijn als de aankomende Age of Empires en Settlers naar verwachting ook een beetje soepel kunnen draaien op medium settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 - 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
27 inch 4K monitor (LG 27UL600), toetsenbord, muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de BBG met bijbehorende reacties en aantal topics hier op het forum doorgelezen, op basis daarvan denk ik dat een pre-build op dit moment de juiste keuze is. Maar ik sta ook open om zelf ergens een pc te laten samenstellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Relatief stil indien mogelijk. Verder een “normaal” / bescheiden uiterlijk. Allerlei verlichting/features op de kast hoeven van mij niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben tot 4 potentiële pc’s uitgekomen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen:
1. Welke van deze pc’s is het beste / voldoet het beste aan mijn wensen? Of raden jullie iets anders aan?
2. Is de kwaliteit van de verschillende onderdelen in orde (aangezien het pre-builds zijn)?
3. Zoals genoemd heb ik een 27 inch 4K scherm. Kan ik hier gewoon in 1080p op spelen zonder dat het blurry wordt?
4. Ook belangrijk: komen er naar verwachting binnen enkele maanden significant betere processoren of videokaarten op de markt waar ik beter op kan wachten?
pricewatch: HP Pavilion Gaming TG01-1200nd
AMD Ryzen 5 4600G
16 GB
256 GB SSD + 1 TB HDD
GeForce GTX 1650 Super
779,-
pricewatch: Lenovo IdeaCentre G5 14AMR05 (90Q1004TMH)
AMD Ryzen 5 3600
16 GB
512 GB SSD
GeForce GTX 1650 Super
809,- (ik krijg 10% korting bij cb)
pricewatch: HP Pavilion Gaming TG01-1100nd
AMD Ryzen 5 4600G
8 GB
256 GB SSD + 1 TB HDD
GeForce GTX 1650 Super
719,- (ik krijg 10% korting bij cb)
pricewatch: Lenovo IdeaCentre G5 14IMB05 (90N900C8MH)
Intel Core i5-10400
8 GB
512 GB SSD
GeForce GTX 1650 Super
699,-
Ik wil na lange tijd casual op consoles te hebben gegamed weer een game pc kopen. Door de BBG en dit forum heb ik al een aardig beeld gekregen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen een definitieve keuze te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen, in 1080p en 60 fps is voor mij prima. Ik wil voornamelijk RTS/Strategy/Sim games spelen zoals Age of Empires 2 Definitive Edition, Command & Conquer Remastered, Cities Skylines en Anno 1800. Het zou mooi zijn als de aankomende Age of Empires en Settlers naar verwachting ook een beetje soepel kunnen draaien op medium settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 - 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
27 inch 4K monitor (LG 27UL600), toetsenbord, muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de BBG met bijbehorende reacties en aantal topics hier op het forum doorgelezen, op basis daarvan denk ik dat een pre-build op dit moment de juiste keuze is. Maar ik sta ook open om zelf ergens een pc te laten samenstellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Relatief stil indien mogelijk. Verder een “normaal” / bescheiden uiterlijk. Allerlei verlichting/features op de kast hoeven van mij niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben tot 4 potentiële pc’s uitgekomen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen:
1. Welke van deze pc’s is het beste / voldoet het beste aan mijn wensen? Of raden jullie iets anders aan?
2. Is de kwaliteit van de verschillende onderdelen in orde (aangezien het pre-builds zijn)?
3. Zoals genoemd heb ik een 27 inch 4K scherm. Kan ik hier gewoon in 1080p op spelen zonder dat het blurry wordt?
4. Ook belangrijk: komen er naar verwachting binnen enkele maanden significant betere processoren of videokaarten op de markt waar ik beter op kan wachten?
pricewatch: HP Pavilion Gaming TG01-1200nd
AMD Ryzen 5 4600G
16 GB
256 GB SSD + 1 TB HDD
GeForce GTX 1650 Super
779,-
pricewatch: Lenovo IdeaCentre G5 14AMR05 (90Q1004TMH)
AMD Ryzen 5 3600
16 GB
512 GB SSD
GeForce GTX 1650 Super
809,- (ik krijg 10% korting bij cb)
pricewatch: HP Pavilion Gaming TG01-1100nd
AMD Ryzen 5 4600G
8 GB
256 GB SSD + 1 TB HDD
GeForce GTX 1650 Super
719,- (ik krijg 10% korting bij cb)
pricewatch: Lenovo IdeaCentre G5 14IMB05 (90N900C8MH)
Intel Core i5-10400
8 GB
512 GB SSD
GeForce GTX 1650 Super
699,-