Op dit moment gebruik ik een oude HP Compaq SFF met wat upgrades erin. Ik merk dat hij het een beetje begint te begeven dus ik wil alvast sparen voor een nieuwe versie. Ik ben van plan de CPU, case en moederbord te vervangen. Belangrijk: ik wil een ITX-formaat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit is mijn alles-in-1 PC die ik gebruik voor gamen, muziek maken (inclusief audio-opnames) en mijn studie (dus oa statistiekprogramma's). Ik hoef niet iets wat extreem overpowered is, maar deze programma's moeten kunnen werken zonder enige haperingen (dat lukt nu met een tweede generatie i5).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximumprijs op dit moment, omdat ik een deel van de componenten al heb. Ik denk wel dat ik het moet houden bij een i5/Ryzen 5.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G
- Samsung Evo 128GB SSD
- Western Digital 2TB HDD
- 8GB ram (merk ben ik even vergeten; wil ooit upgraden naar 16)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, CPU cooler, moederbord, voeding, optische drive (eventueel)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD want gewoon goedkoper, tenzij ik per se Intel moet hebben oid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twee belangrijke dingen zijn dus het formaat (ITX) en dat hij wel een beetje geluidloos moet zijn. Ik wil in ieder geval niet iets wat intens veel geluid maakt en dus mijn opnames verstoort. Ik wil ongeveer 120fps halen tijdens het gamen (wat technisch gezien mogelijk is met de 1050ti, maar op dit moment haal ik 100).
Ga je overklokken?
Ik weet niet hoe dit moet dus nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb op dit moment deze lijst samengesteld. Ik zou graag willen weten of dit een goede build is en of ik hiermee mijn wensen kan vervullen. Ik wil ook weten of het bouwen in een ITX-format case realistisch is (qua hitte of componenten die passen). Ik ben variabel in de keuze van een case zolang hij zwart is.
Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit is mijn alles-in-1 PC die ik gebruik voor gamen, muziek maken (inclusief audio-opnames) en mijn studie (dus oa statistiekprogramma's). Ik hoef niet iets wat extreem overpowered is, maar deze programma's moeten kunnen werken zonder enige haperingen (dat lukt nu met een tweede generatie i5).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximumprijs op dit moment, omdat ik een deel van de componenten al heb. Ik denk wel dat ik het moet houden bij een i5/Ryzen 5.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G
- Samsung Evo 128GB SSD
- Western Digital 2TB HDD
- 8GB ram (merk ben ik even vergeten; wil ooit upgraden naar 16)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, CPU cooler, moederbord, voeding, optische drive (eventueel)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD want gewoon goedkoper, tenzij ik per se Intel moet hebben oid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twee belangrijke dingen zijn dus het formaat (ITX) en dat hij wel een beetje geluidloos moet zijn. Ik wil in ieder geval niet iets wat intens veel geluid maakt en dus mijn opnames verstoort. Ik wil ongeveer 120fps halen tijdens het gamen (wat technisch gezien mogelijk is met de 1050ti, maar op dit moment haal ik 100).
Ga je overklokken?
Ik weet niet hoe dit moet dus nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb op dit moment deze lijst samengesteld. Ik zou graag willen weten of dit een goede build is en of ik hiermee mijn wensen kan vervullen. Ik wil ook weten of het bouwen in een ITX-format case realistisch is (qua hitte of componenten die passen). Ik ben variabel in de keuze van een case zolang hij zwart is.
Alvast bedankt.