Toon posts:

Stemgeluid vrij zacht JBL bar 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:58
Goedemiddag,

Ik heb een JBL bar 5.1 (let op; niet de surround maar degene waar de speakers los van gehaald kunnen worden) waar ik over het algemeen heel blij mee ben!
Zeker met de achterspeakers losgehaald een erg goed surround geluid!

Wat mij alleen opvalt, is dat het volume bij tijd en wijlen nog wel eens veel zachter is, en vooral het stemgeluid.
Weet iemand waar dit wellicht aan ligt?

Heb een LG 55C8 en een ziggo (experia?)box aangesloten (alsmede een PS5).

Daarnaast was ik nieuwsgierig of de soundbar ook automatisch naar het 'actieve' kanaal kan springen.
Automatisch start de soundbar op (als ik de tv aanzet) op HDMI ARC. Als ik dan wil playstationnen (aangesloten op HDMI 2) moet ik eerst handmatig de soundbar naar HDMI 2 zetten.
Als de playstation dan weer uitgaat, springt de soundbar automatisch naar HDMI ARC terug, om dan weer ziggo te kijken op HDMI 1 moet ik dat weer handmatig doen.
Beetje omslachtig (en een irritatiepuntje) dus ik was benieuwd of hier handigere opties voor zijn?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Sincere1983 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:43:
Wat mij alleen opvalt, is dat het volume bij tijd en wijlen nog wel eens veel zachter is, en vooral het stemgeluid.
Weet iemand waar dit wellicht aan ligt?
Volume kan per bron of medium verschillen. De ene film speel ik hier af op -37,5 dB waar een andere richting de -20.0 dB gaat om op het gelijk volume van rond de 70 dB (woonkamer) uit te komen.
Daarnaast was ik nieuwsgierig of de soundbar ook automatisch naar het 'actieve' kanaal kan springen.
Automatisch start de soundbar op (als ik de tv aanzet) op HDMI ARC. Als ik dan wil playstationnen (aangesloten op HDMI 2) moet ik eerst handmatig de soundbar naar HDMI 2 zetten.
Als de playstation dan weer uitgaat, springt de soundbar automatisch naar HDMI ARC terug, om dan weer ziggo te kijken op HDMI 1 moet ik dat weer handmatig doen.
Beetje omslachtig (en een irritatiepuntje) dus ik was benieuwd of hier handigere opties voor zijn?
HDMI CEC zou dat voor je kunnen doen, die functie aanzetten op alle apparaten en zien of het werkt. In theorie doet het namelijk wat je zou willen maar in praktijk kan het voor vreemd gedrag zorgen. In principe zou je dan als eerste de bron aan moeten zetten. De PS5 zou dan de JBL en de TV schakelen. Als je alleen de TV schakelt dan weet de PS5 niet dat deze aan moet gaan. Zo zitten er nog wel eens wat nukken aan HDMI CEC verbonden. In theorie super, in de praktijk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Sound mode op Voice zetten voor bijvoorbeeld praatprogramma's.

In sommige films is zijn stemmen ook soms onverstaanbaar. Aanngezien je bij de Bar 5.1 niet de center volume kan bedienen moet je de normale volume verhogen en surround verlagen. HIerdoor krijg je meer geluid uit je center speaker.
Eventueel moet je je bass lager zetten.

En dit is volgens mij een algemeen probleem met Dolby setjes dat per film/media de volumeinstelling anders zijn.

Ik zag nog gisteren een video op Youtube over dat er geen standaard is voor volume. Ik post hem wel als ik hem kan vinden.

Wat betreft het verspringen naar de juiste kanaal, ik had dat probleem ook. Wat je moet doen is alles aansluiten op TV en alleen de soundbar op HDMI ARC.

Je zou 1 apparaat eventueel op de soundbar kunnen laten want dan werkt het schakelen naar 1 kanaal ook.

Ik had ook het probleem dat toen ik mn PS4 en Shield TV op de soundbar had aangesloten dat de TV wel aan ging maar niet naar de juiste kanaal ging wisselen. Daarvoor moest ik weer met de JBL afstandsbediening de source wisselen.

[Voor 31% gewijzigd door com2,1ghz op 11-03-2021 15:28]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee