Toon posts:

Computer reageert raar na OC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AMD K6-2 400 wilde ik OCen naar 500Mhz.Ik kreeg toen veel BSODs etc.Vervolgens de CPU weer terug op 400 MHz gezet en nu blijft de PC raar doen.Spontane reboots,hangs,crashes etc.In Win98 krijg ik de melding dat de juiste driver voor processor ondersteuning niet geladen kan worden, en in Win2000 krijg ik steeds een BSOD op mijn NVidia TNT driver (detonator2 en 3). Ik heb er al een andere videokaart ingedaan maar dat helpt niet.

Wie kan me helpen ?? :'(

Greetz da_dwarf

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij is je CPU een beetje kapoet gegaan, door een te hoge temperatuur.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op woensdag 15 augustus 2001 14:59 schreef Aikeleer het volgende:
Volgens mij is je CPU een beetje kapoet gegaan, door een te hoge temperatuur.
nah dan stopt ie gewoon of is ie dood,
format c is t enige wat zal helpen ben ik bang

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Misschien is er wat data op je harddisk beschadigd. Ik zou de hele zooi formateren en alles er opnieuw op gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meedere malen verschillende OSen erop gezet maar het helpt allemaal niets.
Win2000 werkt nog slechter als Win98. Mijn volgende actie wordt het vervangen van geheugen ( nu 1 x 64, wordt 1 x 128). Kijken of dat werkt. ZUCHT

Verwijderd

Je komt toch echt aan het formatteren...
Je kunt het beste ook meteen ff je partities verwijderen, en opnieuw aanmaken. Dan ben je er tenminste zeker van dat alles weg is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal al gedaan. Ik denk echt dat het een van de hardware componenten is. Wie weet hoe ik een AMD k6-2 400 CPU kan testen (bepaalde test programmas ofzo...).

Greetz,
da_dwarf

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 16:32
tip

Verwijderd

Err, hoe heet dat ook alweer, ook formatteren maar dan anders. Kan je via een soort BIOS progje doen. Damn, ik kom er niet op. :/ Dat werkte bij mij wel toen m'n comp raar deed, kwam iig niet door oc'en.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:18 schreef surreal het volgende:
Err, hoe heet dat ook alweer, ook formatteren maar dan anders. Kan je via een soort BIOS progje doen. Damn, ik kom er niet op. :/ Dat werkte bij mij wel toen m'n comp raar deed, kwam iig niet door oc'en.
Low level format :?
En dat heeft echt geen zin voor moderne hd's. Maar op 1 of andere manier blijft het voor veel mensen nog een magisch middel voor als je de boel echt goed verneukt hebt. Nouja, kapot gaat het er niet van (mits je een proggie van de juiste hd fabrikant gebruikt). Verder denk ik dus echt niet dat het aan de hd ligt, want hij heeft het besturingssysteem der al meerdere keren opnieuw opgezet, en toch telkes BSOD's enzo. Als er data corrupt was geraakt (komt meestal door te hoge bussnelheid, niet door te hoge multiplier), dan was dat op die manier echt wel verholpen want het is niet zo dat hij bad sectors ofzo op z'n hd heeft gekregen :)

Verder zou ik idd eens kijken naar een andere processor... Je zou nog eens terug kunnen klokken en kijken of hij het dan wel kan behappen. Als het dan goed werkt weet je in elk geval dat het aan de processor ligt. Ik heb mijn k6-2 450 vroeger ook wel eens zwaar zitten fokken (uncappen en 3 volt derdoorheen jagen enzo), toen wou hij alleen nog maar stabiel op 400 Mhz en dat werd steeds minder. Op het laatst redde hij slechts 350Mhz stabiel terwijl hij de 500 makkelijk kon halen.

En als je dan toch gelijk een nieuwe processor koopt, koop er dan 1tje bij Venema. Die hebben nog een partijtje k6-2plus 500's liggen. Als je mobo die ondersteunt (2.0 volt en data prefetch) dan is dat nog een prachtige upgrade. Die processors halen zonder moeite de 600Mhz op 2.0 volt omdat ze eigenlijk voor laptops bedoeld zijn en dus op .18 micron technologie zijn gemaakt waardoor ze ook veel beter over te klokken zijn en koeler blijven. Bovendien zijn ze een stuk sneller omdat ze meer L2 cache hebben wat ook nog eens on-die is (grootste beperkende factor bij normale k6-2 is dat de cache op de bussnelheid werkt).

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:56 schreef da_dwarf het volgende:
Mijn AMD K6-2 400 wilde ik OCen naar 500Mhz.Ik kreeg toen veel BSODs etc.Vervolgens de CPU weer terug op 400 MHz gezet en nu blijft de PC raar doen.Spontane reboots,hangs,crashes etc.In Win98 krijg ik de melding dat de juiste driver voor processor ondersteuning niet geladen kan worden, en in Win2000 krijg ik steeds een BSOD op mijn NVidia TNT driver (detonator2 en 3). Ik heb er al een andere videokaart ingedaan maar dat helpt niet.

Wie kan me helpen ?? :'(

Greetz da_dwarf
ja daar had mijn win2k ook die kan blijkbaar niet zo goed tegen oc'en met windows 98 en win mil totaal geen problemen
Pagina: 1