Beste Medetweakers,
Sinds vanmorgen ontvang ik in whatsapp geen notificaties meer van binnenkomende berichten. En loopt whatsapp continu vast. Gisteravond alles zoals ik gewend ben. Ik heb vanmorgen de OTA beveiligingsupdate van maart voor Android 11 geïnstalleerd.
Mijn vraag
Heeft iemand tips of dezelfde problemen, en vooral: een mogelijke oplossing?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Pixel 4
Android 11, met beveiligingsupdate van 5 maart 2021
Whatsapp versie 2.21.4.22
Wat ik al gevonden of geprobeerd en geconstateerd heb
Edit: typo's en verdere constateringen
Sinds vanmorgen ontvang ik in whatsapp geen notificaties meer van binnenkomende berichten. En loopt whatsapp continu vast. Gisteravond alles zoals ik gewend ben. Ik heb vanmorgen de OTA beveiligingsupdate van maart voor Android 11 geïnstalleerd.
Mijn vraag
Heeft iemand tips of dezelfde problemen, en vooral: een mogelijke oplossing?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Pixel 4
Android 11, met beveiligingsupdate van 5 maart 2021
Whatsapp versie 2.21.4.22
Wat ik al gevonden of geprobeerd en geconstateerd heb
- Ik ontvang géén notificaties van nieuwe berichten, als ik de app open zijn er wel nieuwe berichten.
- Als ik nieuwe berichten ontvang terwijl mijn telefoon in het lockscreen is, en ik later de telefoon unlock en whatsapp open dan zie ik nieuwe berichten en functioneert whatsapp als gebruikelijk.
- Als ik nieuwe berichten ontvang terwijl mijn telefoon niet in het lockscreen is (lees: ik ben m'n telefoon aan het gebruiken), dan krijg ik een bericht in beeld 'whatsapp stopt steeds'
- Als ik een gesprek open heb staan, komen nieuwe berichten gewoon binnen en functioneert alles
- Als ik nieuwe berichten binnenkrijg terwijl ik in mijn 'chatoverzicht' (lijst met alle gesprekken) ben, dan sluit whatsapp af
- Alle bovenstaande is alleen van toepassing op 1 op 1 gesprekken. Voor groepsgesprekken functioneert alles (notificaties, ongeacht lockscreen of niet)
Edit: typo's en verdere constateringen
[ Voor 12% gewijzigd door beugeldop op 11-03-2021 13:20 ]