Toon posts:

Oplossing voor “the frame” in de keuken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Markvdgraaf
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 22:55
Mijn vraag
Goede dag.
Ik zou graag in de keuken the frame willen hangen, omdat een tv maar saai is als ie uit staat. De vorige bewoners hebben hier al een WCD en een coax aansluiting naartoe gebracht. Heel slim, maar nu zit ik met die one connect box.
De kabel van OCB naar tv is te dik om in een 16mm buis te trekken.
Die invisible kabel over de muur vind ik ook geen gezicht.
En ik heb gelezen dat ik de tv ook niet rechtstreeks op het stroom punt kan aansluiten, want ik heb alleen stroom nodig. Rest gaat via WiFi.
Misschien stekker open maken en via een adapter 12v erop zetten?
Enig idee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:38
kan je niet die invisible kabel via de plint laten lopen ?
Of de coax kabel vervangen voor de invisible kabel :P

• Markvdgraaf
Via de plint kan, alleen dan nog naar boven. Dat vind ik niet mooi.
Zoals ik al zei past de invisible kabel(die niet zo invisible is) niet door een bestaande buis. ;)

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:17

Yucon

*broem*

.

[Voor 99% gewijzigd door Yucon op 11-03-2021 13:04. Reden: verkeerd gekeken]

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 00:24
De kabel tussen OCB en televisie vervoert hoge gelijkspanning. Het is dus geen 12V, maar een paar honderd volt dat erop staat en dat is zo gedaan om de kabel lekker dun te kunnen maken. De TV kan zonder OCB niet functioneren, dus helaas, die OCB en kabel zul je dan ook een plekje moeten geven. Plankje naast de TV monteren en daar de OCB op plaatsen?

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-09 08:55

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Weet niet hoe groot die OCB is, anders een stukje uit de muur hakken als een soort 'nisje' waar je dit allemaal in zet? Desnoods achter de TV?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Markvdgraaf
Paar 100 volt zag ik niet aankomen, maar begrijp het idd.
Ja plankje heb ik ook al aan zitten denken, zoiets zal het denk ik worden.
Uit hakken is ook een optie maar het is een knoepert van een box.
One Connect Box afmetingen:
Lengte: 39 cm
Breedte/diepte: 13 cm
Hoogte: 7 cm
Bedankt voor het meedenken mensen :)

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:47
en eventueel kijken naar een heel andere televisie waar je geen last heb van zo'n box ?
Lg Gx oled waar de G ook staat voor Gallery.

• Markvdgraaf
Er zijn dus andere TVs die zoon soort art mode hebben? Dat is ook goed 😌

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Markvdgraaf schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:22:
Hang er een Chromecast aan en elke TV heeft een art mode.

• Piggen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 26-08 09:24

Piggen

Lekker bakkie

Markvdgraaf schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:22:
Elke Samsung QLED heeft Ambient Mode, waarmee je ook nieuws, foto's of kunst op het beeld kunt laten zien. Volgens mij is dat iets minder op kunst gericht dan de Art Mode van The Frame, maar het idee is ongeveer hetzelfde.

• Superhuuper
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:54
Welk formaat moet de TV zijn?
Zijn inderdaad meerdere toestellen die 'vlak' tegen de muur kunnen maar geen OCB hebben.

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:44
Outside-the-box, wat zit er aan de andere kant van de muur?

• Markvdgraaf
@PROnline de buurman. ☺️

Oké ambient mode heet dat dus voor Samsung. Daar ga ik mezelf even in verdiepen.
Scant hij ook de ruimte en gaat de tv uit als er niemand is? En zodra iemand binnen komt dan gaat ie aan?
Tv formaat van 55 inch zou mooi zijn.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon zorgen dat je TV een Ci+ slot heeft en bij Ziggo vragen om een CI+ kaart met smartcard. Heb je geen devoderkaatje nodig, kan zo op de coax. Verhuren ze ook gewoon namelijk.
Overigens is Samsung niet de enige met een dergelijk toestel. LG heeft ze ook.

Nadeel is wel het hoge energieverbruik las ik laatst. Dat krijg je logischerwijs als dat ding constant aanstaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Markvdgraaf
Die LG GX is inderdaad heel mooi dun en heeft gallery mode.
Super gaaf scherm, jammer dat het OLED gebeuren er voor zorgt dat ik niet continue, of een aantal uren, 1 en dezelfde afbeelding erop kan zetten. Dan is het net een schilderij, want elke keer switchen naar een ander scherm is niet altijd rust gevend :)
Weet iemand hoe vaak per uur hij een andere foto moet laten zien? kan dit zo snel niet vinden..
Samsung is ook gaaf, maar niet zo strak tegen de muur als de LG. Anders zit je weer met de OCB :D

[Voor 10% gewijzigd door Markvdgraaf op 11-03-2021 22:22]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:15
Wij hebben de Sony A89 met Wall Art mode.
Alleen de stroomkabel erin en de rest via WiFi, met de Ziggo app kun je ook TV e.d. kijken.
De A89 heeft heel dun frame.

Ziet er ongeveer zo uit, maar je kan van allerlei apps met gallery mode erop installeren;

YouTube: Pro tip: 💡 How to set a screensaver on Android TV 2020

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Markvdgraaf
Ook een hele mooie platte, alleen jammer dat ie niet strak tegen de muur zit net zoals de frame en de LG GX.
Jammer dat elke 10 sec een nieuwe foto krijgt. Screen burn in 🤔
Anders misschien toch voor QLED gaan, ondanks ik best verliefd geworden ben op de OLED.

• HereIsTom
Je kan foto’s met diverse apps op de Sony A89 instellen met verschillende tijden, tot wel een uur.
Screen burn-in is met de nieuwe panelen amper nog een risico of je moet het scherm 24 uur op hetzelfde plaatje laten staan.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Markvdgraaf
Ow dat is gaaf dat je dat via andere als kan regelen. Die van jou heeft natuurlijk Android. Dus veel meer apps. Weet je of dit ook mogelijk is op de LG WEBOS?
Kan er natuurlijk ook een Chrome cast aan hangen. Als die past achter de beperkte ruimte.

[Voor 22% gewijzigd door Markvdgraaf op 12-03-2021 22:44]

• HereIsTom
@Markvdgraaf Nee nadeel van WebOS van LG en Tizen van Samsung is dat je veel minder apps hebt dan met Android TV, o.a. daarom hebben wij gekozen voor de Sony A89.
Voordeel is ook dat Chromecast en Airplay al zijn ingebouwd, dus je kan alles van je mobiel, tablets e.d. direct afspelen op TV.

[Voor 28% gewijzigd door HereIsTom op 13-03-2021 16:38]

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:32
Hmmm, streamen vanaf je phone of tablet gaat ook probleemloos op de LG Oleds hoor...!

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 8 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P20pro, dSLR Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6

• Chimsie78
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:18
Vergelijkbaar probleem, wij hebben ervoor gekozen om de muur open te hakken om vervolgens de 16mm PCV pijp in te frezen zodat daar de kabel ingelegd kon worden.

We hadden mazzel dat we een verlaagd plafond hebben en via het plafond de invisible kabel naar een hoge keuken kast konden brengen en hierin de OCB hebben plaatsen.

Je bent op slopershoogte wil je dit realiseren.

• Markvdgraaf
ziet er inderdaad heel mooi uit zo. We hebben net alles gestuucd, dus dat vind ik wel zonde.
Maar met deze alternatieve hoef ik niet perse The Frame te hebben.
Bedankt voor de vele hulp en reacites mensen :)

• Markvdgraaf
Ik ga er nog een paar dagen over na denken en nog een beetje googlen hier en daar.
Maar ik denk dat ik voor de LG GX ga, omdat deze mooi plat is, in combinatie met een Chromecast w/ google tv.
Als ik dan toch iets van een foto erop zou willen zetten, kan dat via deze manier. Natuurlijk niet te lang IVM burnin :D

• InSander
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Wat is het uiteindelijk geworden? Ik zit met het "probleem" dat electra, internet en coax achter de TV zitten, dus een Frame Tv werkt niet. Is dat wel gelukt het de LG GX? Deze zit zo dicht op de muur, dat een stopcontact volgens mij al te ver uitsteekt.

Lees ook veel over de Fotoo app welke op bijna elke TV met App store een Art modus zou kunnen toevoegen. Alleen twijfel ik of ze dan ook de lichtsterkte aanpassen.

• Markvdgraaf
Hoi InSander,

Het is zelfs de LG G1 geworden.
Heel mooi scherm en inderdaad strak tegen de muur. Ik heb het stopcontact verwijderd en verder niks aangesloten. Alleen WiFi in gebruik. En stroom kabel doorgeknipt en met lasdoppen voor soepele draad verbonden.
Foto app heb ik nog niet gebruikt. Ik gebruik de galarymode of AirPlay via een IOS apparaat.
Heel erg tevreden mee.

[Voor 5% gewijzigd door Markvdgraaf op 07-09-2021 19:03]

• InSander
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Dank je, dat is inderdaad een goed idee om het stopcontact en de rest te verwijderen en rechtstreeks aan te sluiten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee