Installeren van een Raspberry Pi 4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhkrebel
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-05 14:31
Ik moet voor een stage opdracht een Raspberry Pi 4 installeren, en instellen zodat het als een Kiosk gebruikt kan worden. (De bedoeling is dat de PI met een TV verbonden wordt, en dat er dan school informatie op het scherm getoond wordt. )

Ik heb alleen de Raspberry Pi gekregen, en een power supply. Maar kan ik met een Micro HDMI to HDMI kabel de Raspberry verbinden aan mijn laptop, om zo alles te kunnen installeren?

Ik had ook een Headless ssh WiFI setup proberen op te zetten, alleen kreeg ik toen steeds een foutmelding in PuTTy.

Maar ook ivm het uiteindelijke doel, heb ik de Micro HDMI naar HDMI kabel nodig? en welke?

https://www.onlinekabelsh...07PwflEAQYAiABEgIaLfD_BwE ?

[ Voor 11% gewijzigd door Bhkrebel op 11-03-2021 11:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:16
Ik verbind meestal in eerste instantie een scherm en toetsenbord aan de pi om de initiële setup te doen. Daarna headless.
Maar ook ivm het uiteindelijke doel, heb ik de Micro HDMI naar HDMI kabel nodig?
Als de tv een hdmi aansluiting heeft wel.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:36

g0tanks

Moderator CSA
Bhkrebel schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:56:
Ik heb alleen de Raspberry Pi gekregen, en een power supply. Maar kan ik met een Micro HDMI to HDMI kabel de Raspberry verbinden aan mijn laptop, om zo alles te kunnen installeren?
Nee. De HDMI-poort op je laptop is bedoeld voor video-uit en niet video-in.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW