Vraag

• Fearheavy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03 14:21
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb mezelf voor een erg aparte uitdaging gezet, ik heb op het moment een Ziggo router in de woonkamer en de werkkamer is ongeveer 10 meter verderop maar uiteraard gescheiden door een muur. ik heb voor de computer zo stabiel en snel mogelijk internet nodig, nu is de vraag nog hoe ik dat voor elkaar krijg.

Helaas is een kabel trekken niet mogelijk dus moet ik het via wifi zoeken denk ik, nu zat ik zelf te denken om de ziggo router te vervangen voor een nieuwe asus router (ASUS RT-AC88U) en in de computer een ontvangen te installeren (TP-Link Wifi 6 AX3000).

Zou dit een optie zijn ? of hebben jullie betere alternatieven / ideeën ?

Alvast erg bedankt !

Groeten,
Fearheavy

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
van beste idee naar minder goed idee:

1) toch gaatje boren en kabel op plint leggen (met kabelgoot netjes weg te werken)
2) kabel trekken en die achter bank langs leggen
3) kabel trekken en over plafond
4) nu pas aan wifi gaan denken: je hebt op zich geen mesh netwerk nodig voor 10 meter: pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 is al genoeg, let wel op dat dit ding onder 40 euro moet kosten, anders is hij behoorlijk duur.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:06

TTLCrazy

Listen to Frankie

Altijd hetzelfde als mensen zeggen dat ze geen kabel kunnen trekken: liever toch een kabel... Ik begrijp het wel, maar dat is tenslotte niet de vraag.

Afijn, ik heb bovenstaande pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 zelf gekocht enige tijd geleden en heb hier goede ervaringen mee. Zelfs voor gaming is het goed te doen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied > Ajacied

• Fearheavy
Kabel ligt nu om de deur heen maar dat werkt zoals je verwacht niet optimaal, ik ben dus echt opzoek naar iets draadloos.

Het wifi signaal op de ipad en telefoon is prima, echter wil ik voor de computer een zo hoog mogelijke bandbreedte en snelheid hebben i.v.m. streaming van verschillende applicaties op de computer.

Zal daarvoor een nieuwe router voldoende voor zijn of zal ik eventueel naar een bridged router moeten kijken en vervolgens een kabel van de 2e router naar de computer maken. Wat zal hiervoor de beste optie zijn ?

• 99ruud99
  • Nu online
@Fearheavy is er geen opte om een gaatje te boren? Via de deur is een ramp.

Wat betreft wifi: als je je mobiel naast je pc houdt (pc tussen mobiel en router) heb je dan verbinding (en niet maar 1 streepje ) ? Zoja : je hebt geen nnieuwe router nodig, enkel die gigabyteantenne is genoeg.

• Fearheavy
@99ruud99 Ik zal dan inderdaad eens kijken naar de gigabyte antenne, zal het veel gevolgen hebben wat betreft bandbreedte in vergelijking met een bridged router ?

• 99ruud99
  • Nu online
Neuh, scheelt niet zoveel. Wat is de bandbreedte die je haalt met je mobiel (doe een speedtest op je mobiel, met wifi, terwijl je hem naast je pc houdt) .

• Fearheavy
@99ruud99 zal ik zo doen, en kijken of dat genoeg is. Is er enig zins verschil tussen de gigabyte ontvangen die je stuurde en de TP-Link Archer TX3000E ? Ik zoek degene met hoogste stabiliteit :)

• 99ruud99
  • Nu online
de gigabyte heeft een grotere antenne...

offtopic:
en mijn vriendin zegt altijd dat groter beter is

• Fearheavy
Met wifi heb ik 100mbps download en 33mbps upload, met de kabel zit ik op 300mbps download en 40mbps upload, zoals ik verneem zal een nieuwe router hier geen verschil in maken als ik voor de gigabyte ontvangen ga ?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Die Connectbox door iets anders vervangen is volkomen nutteloos.
Wat wel kan helpen is in je PC een wifi module met externe antenne plaatsen en die antenne optimal positioneren.

Waarschijnlijk is de muur het grootste probleem dus als die exteren antenne voor je PC wifi niet voldoende is, kun je een accesspoint kopen, met een kabel aan de Connectbox verbinden en dat Accesspoint zo dicht mogelijk bij de muur plaatsen op een plek zo dicht mogelijk bij je PC.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Fearheavy
@Ben(V) Ik heb net even gekeken ter vergelijking met de specs kwa router en zie dat op zowel de 2,4ghz en de 5ghz de Asus router dubbel zoveel kan leveren, dit zou niet terug te zien zijn ?

Een accespoint zou inderdaad een idee zijn, heb je aanraders ?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Onzin, dat is gewoon marketing.
Die specs tellen alle mogelijk snelheden (dus 2,4 en 5) bij elkaar op en ook nog eens de parallelle snelheden.
Dus twee PC's gelijktijdig.

Ik zou beginnen met die PC wifi module met antenne, de bottleneck zit bijna altijd daar want die ingebouwde antennes zitten in een doos en de pc staat natuurlijk ook nooit optimaal.

Als accesspoint is een "Aruba Instant on AP11D" misschien iets die hoef je niet aan het plafond te hangen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee