Toon posts:

Website verhuizing database error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stroopwafelcake
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
Beste,

Ik hoop dat ik met deze vraag hier goed zit.
Verder heb ik nog niet vaak hiermee gewerkt dus mocht ik aanvullende gegevens kunnen geven hoor ik het graag.

Momenteel probeer ik een website te verhuizen tussen 2 hosts. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de website op de nieuwe hosting provider werkend te krijgen, deze geeft de fout: Error establishing a database connection

Ik heb de verhuizing uitgevoerd met behulp van het uploaden van de websitefiles via FTP en direct admin en de database aan maken en te uploaden via direct admin/ phpmyadmin.

Nadat ik deze errors kreeg heb ik geprobeerd via database reparatie deze te repareren maar dan krijg ik de volgende foutmelding:
wp_users: Table 'u73191p69742_surfup.wp_users' doesn't exist
wp_usermeta: Table 'u73191p69742_surfup.wp_usermeta' doesn't exist
wp_posts: Table 'u73191p69742_surfup.wp_posts' doesn't exist
wp_links: Table 'u73191p69742_surfup.wp_links' doesn't exist
wp_options: Table 'u73191p69742_surfup.wp_options' doesn't exist
wp_postmeta: Table 'u73191p69742_surfup.wp_postmeta' doesn't exist
wp_terms: Table 'u73191p69742_surfup.wp_terms' doesn't exist
wp_term_taxonomy: Table 'u73191p69742_surfup.wp_term_taxonomy' doesn't exist
wp_term_relationships: Table 'u73191p69742_surfup.wp_term_relationships' doesn't exist
wp_termmeta: Table 'u73191p69742_surfup.wp_termmeta' doesn't exist
De nieuwe hosting geeft bij een hulpvraag het volgende aan:
Er staan een Wordpress site en bbpress doorelkaar heen..En in de database staat geen wordpress tables maar allemaal bbpress tafels.
Helaas kan ik niet meer bij de oude host terecht om een andere manier te proberen omdat de partij die de website voorheen beheerde deze al opgezegd heeft voor dit werkte. |:(
De site is dus ook niet meer online.

Wat zou ik nog verder kunnen doen om dit te repareren en te zorgen dat alles weer werkt?

Alle reacties

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-03 22:06
In WordPress wordt naar de database met naam 'u73191p69742_surfup' verwezen. Maar waarschijnlijk bestaat deze niet op de nieuwe hosting. Backup terugzetten mislukt?
Deze naam wordt uniek nieuw aangemaakt als een Wordpress automatisch aanmaakt met een tool.
Je zal in de nieuwe host een database met die naam moeten aanmaken en daarin de SQL backup moeten uitvoeren.

Of als er toch een database met Wordpress bestaat, dan in een Wordpress config de verwijzing naar de database aanpassen naar keuze (naam van database op nieuwe host)

Leeg

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-03 23:50
Edit.

[Voor 98% gewijzigd door Appelkoeken op 11-03-2021 00:18]

• Stroopwafelcake
Dank voor je reactie

Ik heb in Direct admin een database aangemaakt, vervolgens heb ik in phpmyadmin de sql van de oude hosting geupload en gekoppeld aan de database met de naam surfup.
Daarna heb ik de wp-config de volgende gegevens aangepast:

define('DB_NAME', 'u73191p69742_surfup);
define('DB_USER', 'u73191p69742_surfup);
define('DB_PASSWORD', 'wachtwoord');
define('DB_HOST', 'localhost');

Dit is wat je beschrijft toch, of zie ik iets over het hoofd?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-03 22:10

mace

Sapere Aude

Als ik dit zo lees heb je de database de naam "surfup" gegeven, maar is Wordpress dus op zoek naar de database "u73191p69742_surfup".

Zorg er dus voor dat de instelling in Wordpress gelijk is aan hoe de database heet in PHPMyAdmin.

• Stroopwafelcake
Excuses dat ging niet helemaal goed met plakken, waar surfup staat moet ook u73191p69742_surfup staan. Er zijn verschillende databases met u73191p69742_xxx. Er zijn in totaal 3 websites gekoppeld na verhuizing en de andere 2 werken wel. Maar deze kwamen niet bij dezelfde host vandaan als deze waarbij het mis gaat.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-03 10:45
Welke tabellen staan er in de database?
De nieuwe hoster geeft namelijk aan dat er geen WordPress tabellen in de database staan.
Als dit zo is, ben je de data en dus de website kwijt.

[Voor 66% gewijzigd door WeHoDo op 11-03-2021 00:57]

PSN: plexforce (ps4)

• Stroopwafelcake
WeHoDo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:44:
Welke tabellen staan er in de database?
De nieuwe hoster geeft namelijk aan dat er geen WordPress tabellen in de database staan.
Als dit zo is, ben je de data en dus de website kwijt.
Is dat dit lijstje?
Tabel Oplopend Actie Rijen Type Collatie Grootte Overhead
wp_ai1ec_events Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 75 MyISAM utf8_general_ci 38,1 KiB -

wp_ai1ec_events_2014_06_10_588182 Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 54 MyISAM utf8_general_ci 17,1 KiB -

wp_ai1ec_event_category_meta Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 5 InnoDB utf8_general_ci 16,0 KiB -

wp_ai1ec_event_feeds Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 1 MyISAM utf8_general_ci 9,1 KiB -

wp_ai1ec_event_instances Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 82 MyISAM utf8_general_ci 9,0 KiB -

wp_ai1ec_event_instances_2014_06_10_588182 Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 54 MyISAM utf8_general_ci 3,4 KiB -

wp_bb_forums Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 4,0 KiB -

wp_bb_meta Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 2 MyISAM utf8_general_ci 13,2 KiB -

wp_bb_posts Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bb_terms Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 4,0 KiB -

wp_bb_term_relationships Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bb_term_taxonomy Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bb_topics Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 4,0 KiB -

wp_bp_activity Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 8 MyISAM utf8_general_ci 17,1 KiB -

wp_bp_activity_meta Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 4,0 KiB -

wp_bp_friends Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bp_groups Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bp_groups_groupmeta Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 4,0 KiB -

wp_bp_groups_members Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bp_messages_messages Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bp_messages_notices Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bp_messages_recipients Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bp_notifications Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 1,0 KiB -

wp_bp_user_blogs Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 7 MyISAM utf8_general_ci 4,2 KiB -

wp_bp_user_blogs_blogmeta Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 3 MyISAM utf8_general_ci 10,2 KiB -

wp_bp_xprofile_data Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 18 MyISAM utf8_general_ci 5,0 KiB -

wp_bp_xprofile_fields Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 1 MyISAM utf8_general_ci 7,0 KiB -

wp_bp_xprofile_groups Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 1 MyISAM utf8_general_ci 3,0 KiB -

wp_bp_xprofile_meta Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 0 MyISAM utf8_general_ci 4,0 KiB -

wp_commentmeta Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 5 MyISAM utf8_general_ci 9,2 KiB -

wp_comments Verkennen Verkennen Structuur Structuur Zoeken Zoeken Invoegen Invoegen Legen Legen Verwijderen Verwijderen 78.163 MyISAM utf8_general_ci 361,0 MiB -

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zo te zien mis je een hoop belangrijke tabellen, zoals je users, wordpress-posts en options. Hopelijk heb je een recente backup liggen, of de mogelijkheid om bij de data van de oude hosting te komen.

[Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 11-03-2021 16:09]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• WeHoDo
Als dat de lijst is, dat ontbreekt idd de WordPress tabellen.
De originele of backup database moet je dan zien te krijgen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zomaar een tipje: Als je een hosting van partij A naar B verhuist, dan zou ik dat zeker niet op de laatste dag voor de contractdatum doen. Die dit gerust enkele weken voor de hosting afloopt. Zo heb je nog altijd nog even je bestanden bij partij A staan die je nodig kan hebben.

[Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 12-03-2021 21:34]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
Ik begrijp goed dat je de files gewoon gedownload hebt, en daarna weer geupload op de nieuwe locatie? (Dus geen schone installatie van WP)?

Als het antwoord ja is, dan zou het moeten werken als je een exacte MySQL dump hebt, maar de nieuwe database moet wel dezelfde naam hebben. Je lijstje met tabellen loopt alfabetisch tot wp_c. Ik neem aan dat je maar één pagina gecopy-past hebt hier? Want je moet iets meer tabellen hebben.

Maar de fout "Error establishing a database connection" is volgens mij om een andere reden.... Deze fout ontstaat als in PHP het script gebruikt wordt dat de database connectie aanlegt, en er nog geen queries uitgevoerd zijn. Dat suggereert dat de username en password in wp_config niet overeenkomen met de nieuwe server....

• Stroopwafelcake
AW_Bos schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:34:
Zomaar een tipje: Als je een hosting van partij A naar B verhuist, dan zou ik dat zeker niet op de laatste dag voor de contractdatum doen. Die dit gerust enkele weken voor de hosting afloopt. Zo heb je nog altijd nog even je bestanden bij partij A staan die je nodig kan hebben.
Klopt, miscommunicatie, partij die het nu beheerde dacht alle gegevens zijn doorgegeven die website kan er hier uit. Door de rare database echter niet gelukt.

• Stroopwafelcake
TomsDiner schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:53:
Ik begrijp goed dat je de files gewoon gedownload hebt, en daarna weer geupload op de nieuwe locatie? (Dus geen schone installatie van WP)?

Als het antwoord ja is, dan zou het moeten werken als je een exacte MySQL dump hebt, maar de nieuwe database moet wel dezelfde naam hebben. Je lijstje met tabellen loopt alfabetisch tot wp_c. Ik neem aan dat je maar één pagina gecopy-past hebt hier? Want je moet iets meer tabellen hebben.

Maar de fout "Error establishing a database connection" is volgens mij om een andere reden.... Deze fout ontstaat als in PHP het script gebruikt wordt dat de database connectie aanlegt, en er nog geen queries uitgevoerd zijn. Dat suggereert dat de username en password in wp_config niet overeenkomen met de nieuwe server....
Dit was de complete lijst die ik gecopypaste had.
Gelukkig bleek de oude host nog een backup te hebben staan van alle gegevens. Dus zij hebben een nieuwe database op kunnen sturen. Kreeg nu een bestand van 600 mb terwijl ik eerder een bestand gedownload had van 350 mb. Er is toen dus ergens iets vreemds gebeurt. Nu werkt de website hier ook. Alleen afbeeldingen/downloads etc. allemaal nog niet. Maar de domain transfer code is nog in aanvraag omdat die inmiddels ook verlopen was. Kan het niet werken van de afbeeldingen er mee te maken hebben dat het domein nu nog anders is of moet dit anders opgelost worden?

Dank voor alle suggesties tot nu in elk geval d:)b

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-01 17:22
Klinkt als ik een vroeger Wordpress van domein verander. Heeft te maken met je permalinks welke opnieuw moeten worden gegenereerd, dan heb je kans dat het weer werkt, volgens mij.

Even de huidige permalinks nog een keer opslaan.

• WeHoDo
Permalinks is volgens mij alleen voor Posts en Paginas, maar kan me vergissen.

Denk dat je eerder moet zoeken in welke map de afbeeldingen staan.
Vaak staan deze in DATUM mappen.
Of wellicht heeft je content map niet de juiste rechten. (upload map)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee