Toon posts:

Auto+verzekering op ouders naam na aanrijding, slim?

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views

Vraag

• glennscholten99
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-03-2021
Avond allen,

vorig jaar augustus heb ik een eenzijdige aanrijding veroorzaakt met flinke schade, dat resulteerde in -5 schade vrije jaren en een maandelijks bedrag van €180 euro...

Ik ben niet van plan om dat bedrag maandelijks over te maken naar de bloedzuigers, maar nu las ik laatst dat na 3 jaar zonder auto op je naam de schadevrije jaren komen te vervallen en dus dat je weer opnieuw kan gaan opbouwen. Daarom leek het mij slim om mijn auto + verzekering op mijn moeders naam te zetten, zodat ik hem na 3 jaar weer terug kan schrijven en dus stukken voordeliger uit ben.

Mijn moeder heeft zelf geen auto op haar naam staan en zal ook nog niet snel uit huis gaan dus de auto zal altijd in de buurt staan.

Denken jullie dat dit mogelijk is? Zonder dat onze familie als fraudeurs door het leven zal moet gaan? :)

Alle reacties

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:06
Lees https://www.diks.nl/autoverzekering/hoofdbestuurder/ en je hebt het antwoord op je vraag.... Zeker vervolgens als Glenn Scholten met geboortejaar 1999 niet zo verstandig het hier te plaatsen...

Overigens, waarom zijn het bloedzuigers? Het feit dat je jaren bent terug gezet, betekent dat ze je hebben uitgekeerd?

[Voor 18% gewijzigd door President op 10-03-2021 22:58]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dus jij rijdt je auto in de prak en vindt de verzekeringsmaatschappij ‘bloedzuigers’? Apart, maar oké...

Als je een verzekering kan vinden waarbij het hele huishouden meeverzekerd is, zou dat geen probleem moeten geven. Ik mocht ook gewoon in de auto van m’n moeder rijden toen ik nog thuis woonde.

per aspera ad astra

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:06
LAD93 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:58:
Dus jij rijdt je auto in de prak en vindt de verzekeringsmaatschappij ‘bloedzuigers’? Apart, maar oké...

Als je een verzekering kan vinden waarbij het hele huishouden meeverzekerd is, zou dat geen probleem moeten geven. Ik mocht ook gewoon in de auto van m’n moeder rijden toen ik nog thuis woonde.
Er incidenteel inrijden is iets anders dan regelmatige / hoofdbestuurder zijn. En mocht het van je moeder? Of mocht je van de verzekeraar alle kilometers rijden die je reed? ;-)

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03
Je registreert je speciaal op een tech forum voor een verzekerings vraag?

Je stelt een fraude gevoelige vraag?

Bloedzuigers, really?

Het niveau van tweakers zakt met de dag :'(

[Voor 14% gewijzigd door Frontysco op 10-03-2021 23:02]

iRacing profile *** Twitch profile

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:56
Die 180 EUR extra zal per jaar wel weer minder worden. Laten we het even makkelijk houden en voor 5 jaar deze bijdrage berekenen dan komen we uit op 10k eur.
Ik weet niet wat je precies in de prak hebt gereden maar ik vermoed dat je liever deze 10k over vijf jaar wilt betalen dan het totale schade bedrag in een keer.
Dat is namelijk de handigheid van een verzekering...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:31
Je had ook het bedrag aan de verzekering kunnen betalen. Dan had het niet je 5 jaar schadevrij gekost en die 180 euro per maand extra.

Jij rijdt schade en de verzekeringsmaarschappijen zijn bloedzuigers?
Ja ja.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:51
Ja kan je doen, en toen kwam je na 3 jaar bij je nieuwe verzekering bij de vraag, heeft u of bent u de afgelopen 5 betrokken geweest bij een schade?

Jij vult nee in want anders wordt je sowieso niet geaccepteerd.

En toen kreeg je opnieuw een groot ongeluk, de verzekering gaat onderzoek doen, en dan ben je pas echt de Sjaak.

Maar als alles goed gaat kan het inderdaad zoals je zelf hebt bedacht.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 22:05
glennscholten99 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:53:
Denken jullie dat dit mogelijk is? Zonder dat onze familie als fraudeurs door het leven zal moet gaan? :)
Hoop trouwens ook dat je anders heet dan je Nickname, want dan hebben ze in elk geval je naam + geboortejaar al. Is dat onderzoek zoals @mathy_ aan geeft ook geen geld / tijd verspilling van de andere premies :)

[Voor 11% gewijzigd door Marcusso op 10-03-2021 23:31]

No Shame, only Fame!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:03
glennscholten99 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:53:

Ja. Dat is prima mogelijk. Zolang jij belooft de auto niet wederom in de prak te rijden.... Want als je dat wel doet, heb je een partij shit waar je door heen moet.

1. Geen verzekering wil je meer, dus 3x het normale bedrag voor het begin van de maand.
2. Mogelijk geen dekking... Alle schade die je maakt zal door de verzekering aan een tegen partij uitgekeerd worden... Om daarna de rekening bij jou te komen claimen.
3. Geen eigen opbouw van schade vrije jaren.(maar dat is een minder probleem aangezien je die toch niet had)
4.. ik ben iets vergeten... Maar slecht idee.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35
Vergeet niet dat je per voertuig schadevrije jaren opbouwt. Ik heb 2 motoren en 1 auto en heb 1 van mijn moteren schadevrije jaren om kunnen zetten naar de auto. Auto heeft nu 8 schadevrije jaren, de motor nu weer 0. De auto en motor staan samen verzekerd bij bedrijf één zodat de motor de schadevrijejaren van de auto mee kan nemen, maar je bouwt apart op. De andere motor heeft 6 schadevrije jaren nu. Die heb ik weer ergens anders verzekerd want dat was het goedkoopste. Ik weet niet of het kan, maar eventueel een scooter nemen, die goedkoop verzekeren met de min jaren van je ongeluk en dan kan je auto weer op 0 jaren beginnen. Maar je houdt de vraag of je betrokken bent geweest bij een ongeluk.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het omzeilen van bewuste regels (frauderen) is niet de bedoeling. Succes met je zoektocht (en speel het op veilig).

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee