Toon posts:

Wifi ledstrip onbenaderbaar na enkele minuten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thejordy070
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb via ali een wifi led strip gekocht.

Nu hebben we sinds kort t-mobile wifi. Als ik de led strips verbind via "techlife pro" dan doet hij het enkele minuten. Daarna zijn de strips onbenaderbaar.

Ik denk dat het komt omdat de modem op 5 ghz werkt.

Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen zonder over te schakelen naar 2.4 ghz?

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Wat zijn de specificaties van die Wifi LED strip?

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:31
Kun je niet gewoon ook de 2,4 Ghz aanzetten? Sommige apparaten werken gewoonweg niet met 5 5hz.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 15:21

FreakNL

Well do ya punk?

2 ssids maken, 1 voor 2.4Ghz en 1 voor 5Ghz.

Ledstrip op de 2.4, je modernere devices op 5Ghz

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:12

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Eigenlijk werken alle simpele zaken (zoals een Wifi ledstrip) op de 2,4GHz, beter bereik voor minder energie. Maar dan moet je dat wel hebben ingeschakeld, maar aangezien het even werkt lijkt dat wel het geval. Anders had het compleet niet meer gewerkt.

Sommige crappy routers (/ap/modem units) zijn alleen niet zo goed in het broadcasten en onderhouden van 2,4GHz en 5GHz op hetzelfde SSID. Dan zou een los SSID voor de 2,4GHz uitkomst kunnen bieden.

• septillion

septillion

@thejordy070 Even een nuttige topic titel gegeven en als vraag-topic ingesteld. Graag hier volgende keer zelf op letten.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 15:21

FreakNL

Well do ya punk?

Wat @septillion zegt..

Sommige routers/aps gebruiken dezelfde SSID voor zowel 2.4 als 5ghz.. Een iPhone en moderne laptop kan daar prima mee omgaan, maar ik heb ook een device gehad wat daar totaal niet mee om kon gaan.. Volgens mij was dat mijn (geroote) Toon Thermostaat.. Kwam gewoon NIET online.

Dus toen heb ik de SSIDs voor 2.4 en 5ghz gesplitst en dan bepaal je gewoon per device welke SSID je gebruikt..

Bij mij zitten al mijn IOT dingen op de 2.4ghz, stabiliteit en bereik is voor die dingen belangrijker dan snelheid.

• septillion

septillion

@FreakNL Hoe goed het werkt hangt het meeste af van de implementatie op je AP. Bij veel ISP boxjes is dat een ramp maar via mijn Ubiquiti is het geen enkel probleem. Gelukkig juist, want transparant 2,4Ghz en 5GHz is zo fijn voor je heavy use devices (laptop, telefoon). Anders heb je altijd dat gezeik dat je op de 2,4GHz blijft plakken (of snel geen bereik hebt als je 5GHz only gaat).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee