2 weken geleden geannuleerd, toch geleverd en toch incassere

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunarNemuri
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik vraag mij af wat mijn rechten zijn omtrend het retour sturen van producten die ik geannuleerd heb.

De situatie even uitgelegd:
Ik heb 7 januari een bestelling geplaatst bij een webwinkel. De verwachte levertijd was 1 tot 2 weken. Dit waren pak hm beet 40-50 zaden waarvan een deel in maart de grond in zou moeten. De betaling zou via automatisch incasso gaan nadat ik de bestelling had ontvangen
- Op 17 januari had ik nog niets ontvangen en heb ik een mailtje gestuurd (telefonisch niet bereikbaar ivm corona/drukte) met of ze een verwachte leverdatum hadden voor mij. Ik kreeg een mailtje terug met dat de verwachte leverdatum nu 2-4 weken was geworden. Dit betekende voor mij dus dat ik ze ongeveer 7 februari zou krijgen wat nog prima zou moeten kunnen.
- 11 februari opnieuw een mail verstuurd met dat we inmiddels 5 weken verder waren en nog steeds geen bestelling. Hierop kreeg ik de reactie 'uw bestelling loopt uit, het is erg druk.'
- 14 februari weer terug gemaild dat gezien het nog steeds niet bekend was wanneer de bestelling geleverd zou worden ik een deel van de bestelling (ongeveer 2/3) wilde annuleren gezien het gebrek aan levertijd en we het toch echt voor maart nodig hadden.
- 25 februari krijg ik bericht dat er een pakket is aangekomen bij een postnl pakket punt van de webwinkel. Ik haal het op en tot mijn verbazing zit hier de originele bestelling in, met geannuleerde producten en exclusief producten die ik nog wel wilde ontvangen. Ik heb nog steeds geen correspondentie ontvangen over de verzonden en niet ontvangen producten dus ik wacht het af. Wel zit er in de doos een besteloverzicht waarin aangegeven is dat de producten die ik mis nog tot EEN JAAR later geleverd kunnen worden.
- Op 8 maart vind er een incasso plaats voor het bedrag van de volledige bestelling. Deze boek ik terug gezien dit bedrag naar mijn inziens niet correct is, ik heb tenslotte bijna 2 weken geleden al die bestelling gedeeltelijk geannuleerd en er wordt geïncasseerd voor producten die wellicht helemaal niet meer geleverd worden. Tevens stuur ik meteen een mail dat het bedrag en de factuur die ik heb gekregen niet kloppen met wat ik besteld heb en dat ik nog steeds producten mis die ik wel besteld heb.
- Op 10 maart ontvang ik een mail, van een volledig ander emailadres dan waar al onze correspondentie op heeft plaats gevonden, met "Na controle van onze boekhouding is gebleken dat onderstaande post niet geïncasseerd kon worden.
De opgegeven reden is dat u het oneens zou zijn met de afschrijving.
Graag vernemen wij de reden van het storneren van de incasso. Wij hebben helaas geen melding van u ontvangen met een klacht. Wij verzoeken u vriendelijk om het totaalbedrag binnen 14 dagen aan ons over te maken". Flabbergasted stuur ik de hele mailwisseling door naar het emailadres waar deze mail opeens vandaan komt.
De mail die ik terug krijg luid als volgt;

"Wij hebben aan uw verzonden wat u heeft besteld.

Wij hebben de email van gedeeltelijke annulering niet kunnen afhandelen voordat de order verzonden was.

Het is hier hoogseizoen momenteel en daardoor heel druk.

U kunt de artikelen die u niet wenst te houden retour aan ons sturen, zodra wij die retour hebben zullen ze worden gecrediteerd."

- Ik heb terug gemaild dat ze het mogen komen halen of mij een retourlabel met track en trace mogen sturen zodat ik het kan terug sturen gezien ik naar mijn idee ruim binnen tijds de meerderheid van die bestelling geannuleerd heb.

Ik verwacht echter dat ze hier niet mee akkoord gaan en gezien de mailwisselingen en kortafheid heb ik zo'n vermoeden dat ze de problematiek omtrend hun levering niet zullen erkennen.

Tldr; ik wil graag weten wat mijn rechten hierin zijn mochten ze zo reageren als wat ik verwacht.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:46
ik zou zeggen, wacht af, want ze reageren niet snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57
Er bestaat geen wettelijk recht om een bestelling gedeeltelijk te annuleren. Het is natuurlijk uiterst klantonvriendelijk hoe ze je behandelen maar ze staan in principe in hun recht.