Voor mijn kleine nichtje van 11 wil ik graag een laptop-achtige kopen.
Budget: 200-250 (als het duidelijk beter is kan dat opgerekt worden tot 300)
OS: Moet niet makkelijk te slopen zijn daarom dacht ik aan ChromeOS
Wat moet ze kunnen:
Vloeiend gamen in Roblox en Minecraft (de android versies dus)
Roblox design (extra geheugen nodig of is dit hetzelfde als het spel zelf?)
Youtube / Netflix. 1080 met vloeiend beeld
Vormgeving:
Qwerty en een 14" 1080p scherm
Verschil tussen intel en arm is mij niet helemaal duidelijk, omdat playstore apps op android gebaseerd zijn zou een zwakkere arm processor beter presteren dan een brute kracht emulatie op een intel CPU lees ik zo
Als populairste instap model zie ik:
pricewatch: Lenovo Chromebook S330 81JW0008MH
Maar dan schuwt mij de introductiejaar van 2018 toch enigzins af want dat klinkt als binnenkort end of life waarna je geen updates meer krijgt en tegen compatibiliteits issues aan gaat lopen. Dan betaal ik liever iets bij voor een product dat wel de volle 4 jaar nog mee zal gaan.
Zelf heb ik nog nooit een chromebook in handen gehad dus ik weet totaal niet waar ik op moet letten en of ik mij op ARM of intel moet focussen.
Budget: 200-250 (als het duidelijk beter is kan dat opgerekt worden tot 300)
OS: Moet niet makkelijk te slopen zijn daarom dacht ik aan ChromeOS
Wat moet ze kunnen:
Vloeiend gamen in Roblox en Minecraft (de android versies dus)
Roblox design (extra geheugen nodig of is dit hetzelfde als het spel zelf?)
Youtube / Netflix. 1080 met vloeiend beeld
Vormgeving:
Qwerty en een 14" 1080p scherm
Verschil tussen intel en arm is mij niet helemaal duidelijk, omdat playstore apps op android gebaseerd zijn zou een zwakkere arm processor beter presteren dan een brute kracht emulatie op een intel CPU lees ik zo
Als populairste instap model zie ik:
pricewatch: Lenovo Chromebook S330 81JW0008MH
Maar dan schuwt mij de introductiejaar van 2018 toch enigzins af want dat klinkt als binnenkort end of life waarna je geen updates meer krijgt en tegen compatibiliteits issues aan gaat lopen. Dan betaal ik liever iets bij voor een product dat wel de volle 4 jaar nog mee zal gaan.
Zelf heb ik nog nooit een chromebook in handen gehad dus ik weet totaal niet waar ik op moet letten en of ik mij op ARM of intel moet focussen.
[Voor 8% gewijzigd door Bedenkelijk op 10-03-2021 20:55]