Toon posts:

Chromebook voor oa Roblox gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-11-2022
Voor mijn kleine nichtje van 11 wil ik graag een laptop-achtige kopen.

Budget: 200-250 (als het duidelijk beter is kan dat opgerekt worden tot 300)

OS: Moet niet makkelijk te slopen zijn daarom dacht ik aan ChromeOS

Wat moet ze kunnen:
Vloeiend gamen in Roblox en Minecraft (de android versies dus)
Roblox design (extra geheugen nodig of is dit hetzelfde als het spel zelf?)
Youtube / Netflix. 1080 met vloeiend beeld

Vormgeving:
Qwerty en een 14" 1080p scherm

Verschil tussen intel en arm is mij niet helemaal duidelijk, omdat playstore apps op android gebaseerd zijn zou een zwakkere arm processor beter presteren dan een brute kracht emulatie op een intel CPU lees ik zo

Als populairste instap model zie ik:
pricewatch: Lenovo Chromebook S330 81JW0008MH
Maar dan schuwt mij de introductiejaar van 2018 toch enigzins af want dat klinkt als binnenkort end of life waarna je geen updates meer krijgt en tegen compatibiliteits issues aan gaat lopen. Dan betaal ik liever iets bij voor een product dat wel de volle 4 jaar nog mee zal gaan.

Zelf heb ik nog nooit een chromebook in handen gehad dus ik weet totaal niet waar ik op moet letten en of ik mij op ARM of intel moet focussen.

[Voor 8% gewijzigd door Bedenkelijk op 10-03-2021 20:55]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
ehm, sloopbaarheid van laptop is niet afhankelijk van os, maar van bouwkwaliteit.

voor rest: wat heeft roblox nodig-> helemaal niets.

hoe lang wil je dat je nichtje ermee doet?
gaat ze naar een laptop school over 1 jaar?

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-11-2022
99ruud99 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:35:
ehm, sloopbaarheid van laptop is niet afhankelijk van os, maar van bouwkwaliteit.

voor rest: wat heeft roblox nodig-> helemaal niets.

hoe lang wil je dat je nichtje ermee doet?
gaat ze naar een laptop school over 1 jaar?
Daar hoeft geen rekening mee te worden gehouden - nu gaat het vooral om een speelgoed laptop waar ze niet al te makkelijk de instellingen van om zeep kan halen of middels virussen etc :)

En ik lees online toch echt wel dat bij diverse instap modellen roblox niet echt lekker werkt dus dat het helemaal niets nodig heeft is ook niet waar ;) mogelijk is het meer een punt van Arm vs intel, zou kunnen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee