Toon posts:

Casual Gamin & Video (Pre-Build - Self-Build)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:21
Sinds corona heb ik een klein hoekje ingericht om te werken, maar meestal zit ik daar dus om te gamen en te streamen voor het werk (webinars). Ondertussen merk ik dat mijn laptop (Surface Book 2 met NVIDIA 1050/1060) qua prestaties ondermaats is, deze is ook van het werk - dus eigenlijk mag dit gewoon niet en is dat niet netjes van mij. Vandaar de vraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel ik ben geen hardcore-gamer. Speel redelijk wat Starcraft 2 en af en toe Flight Simulator 2020. Maar ben geen FPS berekenaar zoals sommigen hier zijn :) Het moet niet allemaal op Ultra staan. Webinar streamen moet ook kunnen, maar de input is redelijk beperkt - werk hier met een ATEM mini die de HDMI switching doet en een tweede laptop op HDMI voor de presentatie. Er is dus enkel een USB aansluiting voor de atem nodig (die emuleert een webcam).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1000 & 1500 euro - zonder keyboard, muis of scherm. Deze heb ik al.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm (4K) heb ik al, muis en toetsenbord ook. Er hangt ook nog wat externe appratuur aan zoals een Focusrite externe soundcard, atem mini, streamdeck, wave:3 usb microfoon, Logitech 390 webcam en APC Mini met een DMX USB Controller. Heb voor al deze usb connecties wel een powered USB hub en dat werkt momenteel allemaal fijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wenslijk toch minstens 1TB SSD disk, gebruik externe HDD voor video's. Bluetooth voor wat apparatuur zoals een headset voor meetings (ik kan joinen via een webapp), dat kan soms gemakkelijk zijn omdat ik daar mee tot in de living kan rondlopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb in ver verleden nog zelf-bouw gedaan, maar dan spreken we over 15-jaar geleden. Merk dat ik geen nood heb aan RGB lichten en andere spielerij. Ben niet vies van wat zelfbouw, maar vooral de investering in tijd voor alle componenten ontbreekt momenteel en ik ben er al te lang niet meer mee bezig. Daarom dat ik ook pre-build overweeg.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt

Ga je overklokken?
Neen - prestraties moeten goed zijn, maar niet ultra.

Wat verwacht je van ons?[i]
Een pre-build systeem versus zelfbouw. In de BBG is of een 1080p build die mij wat te zwaar lijkt, of een 1440p build die momenteel niet verkrijgbaar is. Ik overweeg om de Lenovo Legion T5 met AMD Ryzen 7 3700x met NVIDIA GeForce RTX 3070, 1TB disk en 16GB ram te kopen. Maar ik heb het gevoel dat dit overkill is. Zoek dan ook iets juist wat goedkoper wat tussen de 1080p en 1440p build zit.

EDIT: Typo in onderwerp - moet Gaming zijn natuurlijk :)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:49
tsja, het ligt helemaal aan jezelf:
de rtx 3070 krijgt niet eens de ultrasettings van windows flight sim helemaal perfect :)

• tc982
Dat kan ik mij voorstellen, maar ik speel deze nu op mijn laptop en met uitzondering dat mijn systeem om de 15 minuten 30 seconden volledig even stopt , loopt dat eigenlijk vlotjes. Er moet toch nog iets tussen de 3070 en de 1050 zijn :)

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 14:36
Zoiets?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9400F Boxed€ 129,10€ 129,10
1MoederbordenGigabyte B365M DS3H€ 73,17€ 73,17
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Carbide 200R Closed€ 58,90€ 58,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 95,90€ 95,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 93,-€ 93,-
1VoedingenCorsair CV650€ 59,-€ 59,-
1Solid state drivesCrucial BX500 1TB€ 89,-€ 89,-
Totaal€ 598,07

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• tc982
Dat ziet er vrij goed uit, misschien dat ik voor iets meer geheugen zou opteren - omdat het kan. Maar zijn die kaarten nergens meer te vinden? Ik dacht dat enkel de 3070 volledig uitverkocht was, maar blijkbaar is het de volledige videokaartenmarkt waar een tekort aan zit?

• UniPer
Incl. assemblage: https://gamecomputers.nl/...ion/?hash=8ee0c0ec90cae3e

Voor € 1385,00

Zij zeggen nog een beperkte voorraad te hebben van de RTX3060

Mijn huidige PC heb ik bij hen besteld en laten bouwen en ben er erg tevreden over! Goed kabelmanagement, prima advies, en ook na de aankoop nog goede ondersteuning.

[Voor 31% gewijzigd door UniPer op 10-03-2021 20:47]

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• tc982
UniPer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:46:
Incl. assemblage: https://gamecomputers.nl/...ion/?hash=8ee0c0ec90cae3e

Voor € 1385,00

Zij zeggen nog een beperkte voorraad te hebben van de RTX3060

Mijn huidige PC heb ik bij hen besteld en laten bouwen en ben er erg tevreden over! Goed kabelmanagement, prima advies, en ook na de aankoop nog goede ondersteuning.
Nette setup - bedankt voor de tip. Als Belg vindt het wat moeilijk voor de garantie, zeker omdat ze vrij ver zitten. Meer dan 1,5u rijden. Wel spijtig.

• UniPer
tc982 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:52:
[...]

Nette setup - bedankt voor de tip. Als Belg vindt het wat moeilijk voor de garantie, zeker omdat ze vrij ver zitten. Meer dan 1,5u rijden. Wel spijtig.
Ja, dat begrijp ik. Ik heb geen klachten gehad tot nu toe, maar als er iets is moet je een stukje rijden inderdaad :)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:07
i5-9400F is bijna 2 generaties oud en moet je niet meer nieuw willen kopen. 10400F kost bijna net zoveel en heeft 2x zoveel threads. En zo'n cpu stop je niet onder een koeler van bijna €100. Zonde van het geld.
3200 MT/s ram op een B365 bord is zinloos. Sneller dan 2666 gaat het nooit lopen.
CV650 is de onderkant van de voedingmarkt wat nog enigszins verantwoord te gebruiken is met recente hardware. Beter pak je een goede 550w ip een matige 650w.
BX500 is niet een geweldige ssd. Een 1TB NVME kost nauwelijks meer.

• tc982
Hoe meer ik lees op het internet, hoe erger het word. Blijkbaar is alles of - niet voldoende in stock of beperkt of uitverkocht. De lenovo die ik gezien heb (link) is nog het beste wat ik tegen kom, maar eigenlijk ook overpriced.

• tc982
Uszka schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:56:
i5-9400F is bijna 2 generaties oud en moet je niet meer nieuw willen kopen. 10400F kost bijna net zoveel en heeft 2x zoveel threads. En zo'n cpu stop je niet onder een koeler van bijna €100. Zonde van het geld.
3200 MT/s ram op een B365 bord is zinloos. Sneller dan 2666 gaat het nooit lopen.
CV650 is de onderkant van de voedingmarkt wat nog enigszins verantwoord te gebruiken is met recente hardware. Beter pak je een goede 550w ip een matige 650w.
BX500 is niet een geweldige ssd. Een 1TB NVME kost nauwelijks meer.
Bedankt voor de informatie en hulp, wat zou jouw alternatief zijn?

• tc982
Wat vinden jullie van een pre-build zoals deze : https://www.vandenborre.b.../lenovo-legion-t5-28imb05

Is een Lenovo T5 met een i7-10700 met een Nvidia GeForce RTX 2070 en 1TB disk. Lijkt me een goede optie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tc982
Na eerst de Legion pc besteld te hebben, bleek dat er geen GeForce 2070 in zat maar een 1660S. Deze heb ik dan maar teruggestuurd. Ook was deze enorm luid.

Vervolgens dan maar besteld bij Redux Gaming: https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-premium-i125/

Deze heb ik aan 1499€ kunnen bestellen, iets aan de dure kant. Maar leek me niet te duur voor deze tijden. Levering duurde 10 dagen en dan was hij volledig klaar. Wel een paar pluspunten: componenten zijn "bekende" losse componenten en de windows was volledig up-to-date zonder bloatware.

Uiteindelijk zitten daar deze componenten in:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10600KF Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenGigabyte B460M DS3H V2€ 84,90€ 84,90
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 3060 Ti iCHILL X3 RED€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB311L ARGB (met ARGB controller)€ 66,04€ 66,04
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 96,80€ 96,80
1ProcessorkoelingSilentiumPC Fera 3 EVO ARGB€ 36,99€ 36,99
1Geheugen internHyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/16€ 89,90€ 89,90
1VoedingenSilentiumPC Vero L3 Bronze 600W€ 54,90€ 54,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDBA3V0010BNC)€ 158,51€ 158,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 777,04

Dat is 777€ + de prijs van de Inno 3060 iChill (https://www.megekko.nl/pr...l-X3-RED-Videokaart?s_o=2) van 799€ wat 1.576,04€ geeft, dus 1499€ is een correcte prijs

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee