Toon posts:

Eminent IP Camera opslaan naar WD Mycloud NAS instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Brian07
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-07-2022
Hoi,

Mijn Eminent IP camera (EM6260) heeft de optie "instellingen NAS" onder het kopje "Schema".
Echter als ik deze probeer in te stellen en op opslaan klik krijg ik de melding: !!! Mislukt toegang te krijgen tot de NAS !!!

Het enige wat ik moet invullen is het IP adres van de NAS, de naam van de gedeelde map (die ik heb aangemaakt op de nas en op openbaar staat), een gebruikers account van de nas (speciaal een aangemaakt alleen voor de camera) en het wachtwoord voor de nas (het wachtwoord van het speciaal aangemaakte account voor de camera).

Nu is mijn vraag: weet iemand wat ik anders moet doen om wel mijn eminent camera te laten verbinden met de nas?

Mvg Brian

Alle reacties

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kan je met Windows 10 die share wel bereiken? Zo niet dan gebruikt je camera waarschijnlijk nog het SMB1 protocol wat de meeste apparaten inmiddels uitgeschakeld hebben omdat het onveilig is.

• Brian07
synoniem schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:29:
Kan je met Windows 10 die share wel bereiken? Zo niet dan gebruikt je camera waarschijnlijk nog het SMB1 protocol wat de meeste apparaten inmiddels uitgeschakeld hebben omdat het onveilig is.
Bedoel je dan of ik de map op de nas via verkenner bijvoorbeeld kan openen? antwoord hier op is ja. Of bedoel je iets anders en wat bedoel je dan precies? Op de camera zelf kan ik volgensmij niet meer openen dan op de pagina waar ik nu zit om het in te stellen. Daar ben ik op gekomen via het IP adres van de camera.

Alvast bedankt voor je hulp

• synoniem
  • Niet online
Ik vroeg het omdat ik van Windows 10 zeker dat deze minimaal SMB2 gebruikt en SMB1 blokkeert. Als je dus met de verkenner de map op de nas kan openen ondersteunt je nas dus ook tenminste SMB2 en waarschijnlijk blokkeert deze ook SMB1. Alleen weet ik geen simpele manier om vast te stellen of de camera inderdaad alleen SMB1 heeft. Tenzij je bekend ben met wireshark en hoe je SMB1 op Windows 10 tijdelijk aan kan zetten.

• Brian07
synoniem schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:17:
Ik vroeg het omdat ik van Windows 10 zeker dat deze minimaal SMB2 gebruikt en SMB1 blokkeert. Als je dus met de verkenner de map op de nas kan openen ondersteunt je nas dus ook tenminste SMB2 en waarschijnlijk blokkeert deze ook SMB1. Alleen weet ik geen simpele manier om vast te stellen of de camera inderdaad alleen SMB1 heeft. Tenzij je bekend ben met wireshark en hoe je SMB1 op Windows 10 tijdelijk aan kan zetten.
Kijk hier heb ik iets aan haha.
Ik ben er niet bekend mee maar sta voor alles open om het te leren. Ik ben na jou bericht in de nas gaan kijken en kwam SMB protocol tegen, deze staat op SMB 3 maar kan ook naar SMBB 1,2&3 gezet worden. Als ik dit doe werkt het nogsteeds niet maar er onder staat NT LAN beheerder, deze staat op Alleen NTLMv2. Als ik deze ook op NTLMv1&2 zet en bij mijn IP camera opnieuw op opslaan klik begint hij opeens mapjes aan te maken in de Camera map op de nas.
Ik begrijp van u dat dit geen veilige manier is en ik dit beter niet kan gebruiken?

• synoniem
  • Niet online
Brian07 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Kijk hier heb ik iets aan haha.
Ik ben er niet bekend mee maar sta voor alles open om het te leren. Ik ben na jou bericht in de nas gaan kijken en kwam SMB protocol tegen, deze staat op SMB 3 maar kan ook naar SMBB 1,2&3 gezet worden. Als ik dit doe werkt het nogsteeds niet maar er onder staat NT LAN beheerder, deze staat op Alleen NTLMv2. Als ik deze ook op NTLMv1&2 zet en bij mijn IP camera opnieuw op opslaan klik begint hij opeens mapjes aan te maken in de Camera map op de nas.
Ik begrijp van u dat dit geen veilige manier is en ik dit beter niet kan gebruiken?
Als het alleen over je eigen lokale netwerk gaat valt dat wel mee. Als kwaadwillende daar toegang hebben gaat SMB2 ze ook niet tegenhouden. Is het een bedrijfsnetwerk of heb je externen op je netwerk zitten zoals soms bij gedeelde of publieke wifi dan zou ik het niet doen.

• Brian07
synoniem schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Als het alleen over je eigen lokale netwerk gaat valt dat wel mee. Als kwaadwillende daar toegang hebben gaat SMB2 ze ook niet tegenhouden. Is het een bedrijfsnetwerk of heb je externen op je netwerk zitten zoals soms bij gedeelde of publieke wifi dan zou ik het niet doen.
In principe zit alleen het gezin of hooguit bekenden van ons op de wifi. Wel kan ik de Nas bereiken via een VPN, ftp staat voor de Nas uit maar er staan wel wat andere poorten open in mijn router om bijvoorbeeld de camera op afstand te bekijken.
Wat vreemd is is dat na ik de camera aan de nas heb gekoppeld en ik de instellingen op de nas weer terug heb gezet dat de camera wel nog steeds de bestanden naar de nas kan versturen. Zodra ik probeer de instellingen aan te passen lukt dit weer niet en moet ik dus eerst weer de instellingen in de nas aanpassen. Geen idee hoe dat komt.

• synoniem
  • Niet online
Brian07 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:32:
[...]

In principe zit alleen het gezin of hooguit bekenden van ons op de wifi. Wel kan ik de Nas bereiken via een VPN, ftp staat voor de Nas uit maar er staan wel wat andere poorten open in mijn router om bijvoorbeeld de camera op afstand te bekijken.
Wat vreemd is is dat na ik de camera aan de nas heb gekoppeld en ik de instellingen op de nas weer terug heb gezet dat de camera wel nog steeds de bestanden naar de nas kan versturen. Zodra ik probeer de instellingen aan te passen lukt dit weer niet en moet ik dus eerst weer de instellingen in de nas aanpassen. Geen idee hoe dat komt.
Zolang je de poorten van SMB niet open zet op de router zal dat dus geen probleem zijn. Wat je wel kan afvragen is of je de camera zo van internet bereikbaar te maken nu wel zo'n goed idee is. Zo goed is de beveiliging van de camerasoftware in de regel niet en als je toch een vpn hebt zou ik de poort van de camera gewoon weer sluiten op je router.

SMB heeft de gewoonte om bestaande verbindingen in stand te laten dus blijft hij NTLM1 praten voor een bepaalde tijd of totdat SMB door je nas opnieuw gestart wordt.

• Brian07
synoniem schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Zolang je de poorten van SMB niet open zet op de router zal dat dus geen probleem zijn. Wat je wel kan afvragen is of je de camera zo van internet bereikbaar te maken nu wel zo'n goed idee is. Zo goed is de beveiliging van de camerasoftware in de regel niet en als je toch een vpn hebt zou ik de poort van de camera gewoon weer sluiten op je router.

SMB heeft de gewoonte om bestaande verbindingen in stand te laten dus blijft hij NTLM1 praten voor een bepaalde tijd of totdat SMB door je nas opnieuw gestart wordt.
De camera is nu te bereiken via poort 80 met een gebruikersnaam en wachtwoord, hoe veilig dit precies is ben ik me denk ik niet goed van bewust en dit kan ik denk ik beter via de vpn doen. Toen ik dit heb ingesteld had ik de vpn nog niet.

Je wil dus zeggen dat het voor nu werkt maar het elk moment er mee kan ophouden? Als ik dat niet wil moet ik SMB naar SMB 1 gaan zetten en NT LAN naar NTLMv1. Loop ik hier verder geen risico mee zolang er geen vreemden met het netwerk verbonden zijn dan? Of raad je het alsnog af en beter een keer een nieuwere camera kopen?

• synoniem
  • Niet online
Brian07 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:51:
[...]

De camera is nu te bereiken via poort 80 met een gebruikersnaam en wachtwoord, hoe veilig dit precies is ben ik me denk ik niet goed van bewust en dit kan ik denk ik beter via de vpn doen. Toen ik dit heb ingesteld had ik de vpn nog niet.

Je wil dus zeggen dat het voor nu werkt maar het elk moment er mee kan ophouden? Als ik dat niet wil moet ik SMB naar SMB 1 gaan zetten en NT LAN naar NTLMv1. Loop ik hier verder geen risico mee zolang er geen vreemden met het netwerk verbonden zijn dan? Of raad je het alsnog af en beter een keer een nieuwere camera kopen?
Nee ik verwacht dat als je je nas op NTLMv1/v2 laat staan het zou moeten blijven werken en dat je dan SMB1 niet hoeft aan te zetten. Als je zorgt dat de nas (en de camera) niet vanaf het internet bereikbaar is op de SMB poorten 139 en 445 kun je voorlopig zonder veel gevaar je oude camera nog wel blijven gebruiken denk ik. Zoals gezegd als kwaadwillenden toegang hebben tot je lokale netwerk is die nas niet je grootste probleem.

• Brian07
synoniem schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:00:
[...]

Nee ik verwacht dat als je je nas op NTLMv1/v2 laat staan het zou moeten blijven werken en dat je dan SMB1 niet hoeft aan te zetten. Als je zorgt dat de nas (en de camera) niet vanaf het internet bereikbaar is op de SMB poorten 139 en 445 kun je voorlopig zonder veel gevaar je oude camera nog wel blijven gebruiken denk ik. Zoals gezegd als kwaadwillenden toegang hebben tot je lokale netwerk is die nas niet je grootste probleem.
Oke bedankt. Kom zo in ieder geval al een stuk verder.
Nu heb ik ook nog camera's op een externe locatie. Gaat me dit op de zelfde manier lukken dan? of is dat niet veilig genoeg omdat de camera dan wel open aan het internet moet? en gaat het überhaupt wel zonder de nas via ftp open te zetten? waarschijnlijk niet haha.. volgende uitdaging.

Vind toch dat me ondertussen al veel is gelukt voor iemand die eerst er helemaal niks van af wist. ;)

• synoniem
  • Niet online
Ik zou die externe camera's alleen koppelen als dat via een vpn kan en zeker geen ftp van je nas aan het internet hangen.
Voor iemand die er weinig van af weet heb je inderdaad verrekte snel de goede instellingen op je nas gevonden. :)

• Brian07
synoniem schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:20:
Ik zou die externe camera's alleen koppelen als dat via een vpn kan en zeker geen ftp van je nas aan het internet hangen.
Voor iemand die er weinig van af weet heb je inderdaad verrekte snel de goede instellingen op je nas gevonden. :)
Aangezien de camera rechtstreeks op het modem zit krijg ik daar geen vpn tussen gekoppeld denk ik. Maar ook van vpn heb ik nog niet heel veel verstand. Ik had een tijd de nas via ftp maar kreeg door wat onderzoek al door dat dat niet verstandig was. Vandaar dat ik voor een vpn oplossing ben gaan kijken en na dat dat niet via de nas van WD kon en het ook niet werkte via mijn modem of routers heb ik het met een raspberry pi opgelost (waar ik paar maanden terug ook nog geen idee van had wat dat was).
De vpn gebruik ik nu dus eigenlijk alleen pas om vanaf een andere locatie op de nas te kunnen..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee