Toon posts:

Hulp gezocht! Ten einde raad na een fout van Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:06
Beste Tweakers,

Wij zitten met een probleem en we worden door Vodafone en KPN steeds van het kastje naar de muur gestuurd. We zijn ten einde raad en ik hoop dat hier een Tweaker aanwezig is die ons eindelijk kan helpen..

Eind vorig jaar zijn mijn vrouw en ik verhuisd. We zijn daarbij overgestapt van KPN Glasvezel naar Ziggo kabel. Het leek mij wel een goed idee om daarbij ook Vodafone als mobiele provider te nemen, ipv KPN Mobiel. Hiervoor heb ik op 10 dec. 2020 een aanvraag gedaan voor een Red Together abonnement bij Vodafone.

Een week later kwam ik er achter dat ze in ons dorpje bezig zijn met het aanleggen van glasvezel. Na contact met het bedrijf, wisten ze me te vertellen dat ik waarschijnlijk na de zomer over zou kunnen gaan naar glasvezel. Hierop heb ik de aanvraag van het Vodafone abonnement geannuleerd. Immers zou ons mobiele abonnement van KPN pas in maart aflopen en overgaan naar Vodafone.

Van deze annulering heb ik netjes een bevestiging gekregen en de reeds ontvangen simkaarten en documentatie van Vodafone weg gegooid.

Vorige week ontving ik een sms dat mijn nummer overzet werd naar Vodafone. Uiteraard was ik hier nogal verbaasd over. Even later ging mijn KPN simkaart uit de lucht en kon ik niet meer bellen, sms-en of gebruik maken van mobiel internet.

Via mijn werktelefoon en de chat contact gehad met Vodafone en KPN. Vodafone zou het nummer 'back porteren' zodat KPN het weer over kon nemen.

KPN wist mij te vertellen dat het nummer van mijn vriendin op vrijdag over zou gaan naar Vodafone. Na het gesprek met KPN weer terug naar Vodafone om te proberen deze overstap te voorkomen. Immers, wij hadden ons abonnement bij VF geanuleerd, en gingen er vanuit dat we dus bij KPN zouden blijven.

Om weer terug te komen bij KPN, heb ik direct een nieuw SIM only abonnement afgesloten (op de aansluitkosten kom ik later terug).

Inmiddels zijn er een paar dagen verstreken en heb ik mijn simkaartje ontvangen. Echter was mijn nummer nog steeds bij VF. Wederom contact gehad om te kijken of mijn nummer om kon van VF naar KPN.

Op vrijdag kreeg mijn vriendin hetzelfde smsje dat ze overgezet ging worden naar VF en een uur later was ook zij uit de lucht.

Ook voor haar een nieuwe simkaart aangevraagd, met een sim only abonnement. Ook dit bleek niet te werken.
Deze order weer geanuleerd door KPN, een nieuwe order aangemaakt, met een nieuwe simkaart, met wederom een aanvraag voor nummberbehoud. De laatste simkaart komt morgen binnen, dus het zou kunnen dat het voor haar opgelost is.

Voor mij is het nog steeds niet geregeld...

Lang verhaal kort: We hebben uren (volgens mij staat de teller boven de 20 uur) aan de telefoon gehangen.
VF zegt dat de nummers vrij zijn om kostenloos over genomen te worden door een andere provider.
Van KPN heb ik inmiddels de 3e afwijzing van nummerbehoud binnen, ondanks alle notities van de medewerkers, met als reden dat ik nog steeds een contract heb bij VF.
VF zegt dat KPN de aanvraag verkeerd doet.

Ondertussen weet ik niet meer wat ik moet geloven of wat ik moet doen. Ik heb al tientallen keren het verhaal moeten doen, waarbij de verbinding verbroken werd, ik doorverbonden zou worden met de juiste medewerker en waar het uiteindelijk wederom op niets uit liep.

Wij zijn ten einde raad.

Daarnaast is het zo dat wij 2 maal aansluitkosten bij KPN mogen betalen, a 25 euro. Ik heb VF gevraagd of zij dit willen vergoeden, maar dat willen ze niet doen. Ik moest KPN maar vragen of zij uit coulance ons de aansluitkosten willen kwijtschelden. :F KPN wilt dit ook niet doen.
Buiten het feit dat ik nu meer dan een week niet mobiel bereikbaar ben, mijn vriendin vanaf vrijdag al 'offline' is , hebben we ook nog eens extra kosten, door een fout van VF.

Uiteraard ga ik een klacht indienen, de aansluitkosten op VF verhalen en het liefst zou ik nog een schadevergoeding eisen, maar voor nu wil ik graag dat we allebei weer online zijn bij KPN!

1. Kan iemand ons helpen?
2. Waar kan ik terecht voor een klacht zodat die ook gehoord wordt? (Buiten Insta, FB en het forum, want dat heb ik al geprobeerd)
3. Waar kan ik terecht voor een schadevergoeding / tegemoetkoming van de kosten?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@KPN Webcare @Anoniem: 229972 Even met elkaar in contact en oplossen?

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Keiran
Ik heb al meermaals gevraagd of de backoffice van VF contact kan opnemen met KPN, maar dat kan blijkbaar niet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Het is niet handig om hetzelfde topic op twee plekken te openen. Zeker niet als je dan hier gaat antwoorden op suggesties uit het andere topic :)

Overleg anders even met de moderators waar het het beste past.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Keiran
Ik heb mijn originele post weggehaald, omdat ik zag dat ik niet in het juiste subforum zat.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
10 december aanvraag gedaan (waarschijnlijk online met 14 dagen bedenktermijn ?), “een week later” kom je er achter dat... en toen ?

Geef even eerst concreet aan op welke datum (aantoonbaar!) en via welk medium je de annulering hebt gedaan ?

Als je niet binnen de 14 dagen dagen, via de juiste weg de annulering hebt doorgegeven , dan is alle extra informatie in je TS overbodig en heb je een bindende overeenkomst afgesloten.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 15:19
Breezers schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:44:
10 december aanvraag gedaan (waarschijnlijk online met 14 dagen bedenktermijn ?), “een week later” kom je er achter dat... en toen ?

Geef even eerst concreet aan op welke datum (aantoonbaar!) en via welk medium je de annulering hebt gedaan ?

Als je niet binnen de 14 dagen dagen, via de juiste weg de annulering hebt doorgegeven , dan is alle extra informatie in je TS overbodig en heb je een bindende overeenkomst afgesloten.
TS geeft toch aan dat hij een bevestiging van de annulering heeft gekregen?

• Keiran
Breezers schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:44:

20 dec geanuleerd, middels telefoon. Dag erna terug gebeld door de klantenservice en bevestiging gekregen. Dit is ook bevestigd door de klantenservice van VF na een hele hoop telefonisch contact. Dus ja, het hele verhaal is dus wel van toepassing.

[Voor 0% gewijzigd door Keiran op 10-03-2021 18:48. Reden: typefout]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Stalensnuitje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:46:
[...]

TS geeft toch aan dat hij een bevestiging van de annulering heeft gekregen?
Als de opzegging/bevestiging buiten de 14 dagen was geweest, dan had deze dus geen rechtsgronden gehad en zou het of een coulance verhaal zijn of zelfs dat de resterende contractstermijnen en bedragen gewoon verschuldigd zouden kunnen zijn.

Dit was niet duidelijk door TS benoemd.

Dus mijn vraag was essentieel voor situatie, snap je ?

[Voor 5% gewijzigd door Breezers op 10-03-2021 19:00]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Keiran
Breezers schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Als de opzegging/bevestiging buiten de 14 dagen was geweest, dan had deze dus geen rechtsgronden gehad en zou het of een coulance verhaal zijn of zelfs dat de resterende contractstermijnen en bedragen gewoon verschuldigd zouden kunnen zijn.

Dus mijn vraag was essentieel voor situatie, snap je ?
Ja, dat snap ik. Binnen 14 dagen netjes geannuleerd. Als ik zelf buiten de termijn was gekomen, was het natuurlijk mijn eigen fout geweest.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Keiran schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:01:
[...]

Ja, dat snap ik. Binnen 14 dagen netjes geannuleerd. Als ik zelf buiten de termijn was gekomen, was het natuurlijk mijn eigen fout geweest.
Ik zie dat je alleen maar bij vodafone je abonnement geannuleerd hebt. Je had natuurlijk voor de zekerheid ook toen al contact kunnen opnemen met KPN om je er van te verzekeren dat de nummerportering ook in hun systeem ongedaan was gemaakt. Zoals nu blijkt was het verkeerd om te veronderstellen dat die nummerportering wel automatisch verwijderd zou worden.

Dat je ontevreden bent is min of meer begrijpelijk, maar schadevergoeding kun je vergeten. Een eventuele tegemoetkoming is misschien mogelijk als je het poeslief vraagt. Maar aangezien je zegt dat ze je al meedere malen hebben opgehangen, klinkt dat als een gepasseerd station

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Keiran
Nou, als ik een bestelling plaats en vervolgens netjes annuleer, ga ik er niet vanuit dat ik vervolgens zelf overal achter moet gaan of VF zijn werk goed gedaan heeft. Dat lijkt me toch van de zotte.

Daarbij heb IK niet opgehangen, de verbinding werd meermaals vanuit hun zijde verbroken of het doorverbinden ging fout. Zelf vermoed ik dat het gewoon te lastig voor ze was en ze gewoon ophangen, maar dat is een ongetoetste aanname.

• jayjay1990
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:23
Vergelijkbaar iets een aantal jaar geleden gehad met zakelijke abonnementen. Overstap van KPN naar Vodafone van +\-80 nummers. Meeste gingen goed. Een paar bleven hangen. Heeft paar weken geduurd en uiteindelijk de contractmanager van Vodafone nodig gehad om het op te lossen.

Als ik het me goed herinner moest het naar een speciale afdeling die wel contact kon leggen met de juiste afdeling bij KPN. Maarja dat was zakelijk, met druk van iemand binnen Vodafone, success en hoop dat er iemand is die je kan helpen.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:14

DropjesLover

Dit dus ->

Alles annuleren, niks betalen en een maandelijks opzegbaar contract (met nummerbehoud) bij T-mobile aanvragen voor de tussentijd?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:05
Tsja, tot zover de service van een bedrijf, ze regelen alles binnen hun eigen muren maar gaan echt niet bij ander bedrijf dingen lopen regelen.
Als je zou willen dat dit gedaan wordt moet je naar zo'n telefoonwinkel gaan die contracten heeft met meerdere providers. Zij regelen dan alles voor je, en zorgen er ook voor dat fouten opgelost worden. (Denk aan telecombinatie, dat soort winkels). Zelfs websites als pricewise en Independer kunnen deze service leveren als je liever online werkt.... Je betaalt niets extra, maar krijgt wel meer service.

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:13
Ik weet niet waar je woont maar mijn eerste advies (plan KPN laten oplossen)

Ga naar een KPN XL winkel en zorg dat je de simkaart nummers hebt van Vodafone waar de nummers op actief zijn. Regel met de Vodafone Porteringsdesk dat je nummers vrij zijn om te gaan. De winkelmedewerker kan een expert inschakelen je verder te helpen.

Woon je te ver van een XL winkel, dan zou ik webcare van KPN even alles duidelijk en kort op DM zetten. Dit komt ook bij dezelfde experts.

Het DIY pakket is ook een optie. Regel zelf bij Vodafone dat je nummers vrij zijn om te gaan. Sluit op KPN website zelf 2 nieuwe abonnementen af met nummerbehoud. Vodafone zou hierbij kunnen helpen door er prepaid van te maken. Dan heb je afhankelijk van de snelheid van het opruimen van je gegevens bij KPN en logistiek proces je nummers binnen een weekje wel terug denk ik. Ik zou adviseren de XL route, daar zouden mijn oud collega’s je van harte welkom heten, tis service dus toegestaan om een winkelbezoek te doen.

Helaas doe ik nu hele andere dingen dan bij telecom providers dit soort rommel opruimen, maar zolang je nummers ergens zijn, kan je ze wel terug krijgen. Suc6

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
Dit zijn de lastige zaken, waarbij je tussen twee providers in zit.

Er moet mij toch even wat van het hart, aan KPN vragen of zij voor de kosten willen opdraaien, al dan niet uit coulance, is niet netjes. Zij hebben immers geen fout gemaakt. De porteringsaanvraag moeten zij gewoon aan voldoen en als dat eenmaal in gang is gezet, is het aan vodafone. Dat Vodafone de portering niet heeft geannuleerd, is geen fout van KPN.

Daarnaast had je ook wat meer informatie kunnen opvragen over de eventuele uitrol van glasvezel. Er zijn heel veel websites waar informatie aangaande geplande uitrol zijn te vinden. Zeker als je weet dat je er een jaar aan vast zit als je overstapt.

Vodafone is nu eigenaar van het nummer, zij zullen dus moeten zorgen dat het weer porteerbaar is. Dan kan KPN een portering in gang zetten. Ik snap heel goed dat het vervelend is, maar helaas werkt het systeem het beste als nu stap voor stap wordt doorlopen. Hou er rekening mee dat Vodafone hier niks voor mag vragen. Je hebt immers binnen 14 dagen geannuleerd en daar bevestiging van gehad. KPN mag hiervoor wel geld vragen, echter verwacht ik dat deze reeds meegenomen zijn in de aansluitkosten.

Mocht je klachten hebben over de nummerportering, dan moet je deze schriftelijk kenbaar maken bij je nieuwe provider (KPN dus).

Zorg ervoor dat je duidelijk hebt dat Vodafone nog steeds eigenaar is van de nummers en dat deze inmiddels porteerbaar zijn (ergo contract op datum x beëindigd). Met die info kun je naar KPN en het proces op de juiste manier volgen.

Carpe Diem

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-04 18:40
@logix147 leuk maar de persoon heeft reeds de vodafone spullen bij het afval geplaatst na dat hij geannuleerd had. gaat dus niet werken!

tis aardig bedoeld natuurlijk maar dit is een regelrechte fuckup van vodafone die ze moeten herstellen! Blijkbaar is administratief dan wel is waar de annuleering doorgegeven, maar nooit bij de mensen de technische teams beland.

Als gevolg hiervan staan jouw telefoonnummers nu vast in de service provider poel van vodafone met een harde einddatum van de lengte van het abbo! KPN kan (al zouden ze dus willen) je nummers niet terug nemen in hun poel tot dat vodafone deze harde eind datum uit hun systemen haald! Je moet terug naar vodafone om de administratieve afdeling een sneer te geven, en te vragen of ze dit bij hun technische mensen kunnen beleggen,en duidelijk aangeven dat het hun fout is! Vraag de dame of heer duidelijk naar zijn haar naam, en vraag ook het mail adres zodat jij als bewijs je annuleringsbewijs naar de persoon kan mailen. en bij het ticket voor hun technische mensen kan voegen!

op die manier kan er dus ook geen misverstand meer over zijn hoe en wat, pas als vodafone zijn fuckup heeft hersteld kan je terug naar KPN om via nummer behoud plan je nummers weer over te hevelen!

even voor de goede orde de 2 abbo's die je nu hebt afgesloten bij KPN zijn hopelijk maandelijks opzegbaar? KPN zal bij het nummerbehoud namelijk automatisch het data/telefoon abbo plan vragen en er dus een nieuw abbo aanhangen! ( welkom in de wereld van automatisering )

Let op die financieel weer recht laten zetten gaat veel meer voeten in de aarde hebben ga er maar vanuit dat je een maand tot 2 maand dubbele kosten zal hebben want vodafone gaat je doodleuk met rekeningen bestoken!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• Keiran
Allereerst bedankt voor de reacties!

Ik zie dat er wordt geprobeerd om mee te denken en dat is al heel fijn!!

Onze beide nummers zijn door Vodafone al gebackport. Ze zijn, volgens VF, per direct en zonder kosten overneembaar door een andere provider.

KPN probeert dit al een aantal keer te doen, maar ik krijg steeds een mail met "Nummerbehoud aanvraag is niet mogelijk vanwege lopende contract".

VF zegt dat KPN de aanvraag niet goed doet en met een punt komma het volgende moet toevoegen:

:klant mag per direct weg

KPN geeft aan dat dit ook gebeurt is. Verschillende medewerkers van KPN hebben notities gemaakt, uitleg gegeven, contact gehad met de backoffice en toch loopt de communicatie tussen KPN en VF steeds mis.

VF zegt dus dat het aan hun zijde geregeld is, KPN zegt dat VF aangeeft dat er een lopend contract is.

Ik weet dus niet meer wat ik moet doen...

Gisteravond wederom contact gehad met een zeer behulpzame dame van KPN, die wederom de sim only bestelling van ons geannuleerd heeft en weer een nieuwe aanvraag voor een sim only abo met nummerbehoud voor ons gedaan heeft. Dit zou dan de 3e of 4e keer zijn, dus ik heb er een hard hoofd in :(

Volgens mij zijn @KPN Webcare en @Anoniem: 229972 niet erg actief hier?

• Keiran
muppet99 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:23:
Er moet mij toch even wat van het hart, aan KPN vragen of zij voor de kosten willen opdraaien, al dan niet uit coulance, is niet netjes. Zij hebben immers geen fout gemaakt. De porteringsaanvraag moeten zij gewoon aan voldoen en als dat eenmaal in gang is gezet, is het aan vodafone. Dat Vodafone de portering niet heeft geannuleerd, is geen fout van KPN.
Ik heb de vraag gesteld bij KPN, omdat VF dit als oplossing gaf, maar dat zit mij natuurlijk ook niet lekker. Dit is geen fout van KPN en zij doen hun best ons te helpen.

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:35
Het gaat denk ik fout bij de aanvraag waar ze :klant mag per direct weg moeten invullen dat kan je als standaard helpdesk medewerker niet (althans tot januari vorig jaar niet) dus moet de medewerker dat via een expert of teammanager doen tja en dan moet je hopen dat dat eindelijk gebeurt.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:21

CurlyMo

www.pilight.org

Dan blijft de vraag waarom dit het probleem van de consument moet zijn. Hoeveel moeite is het nou om als KPN medewerker even te bellen met een Vodafone medewerker?

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:16
CurlyMo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:28:
Dan blijft de vraag waarom dit het probleem van de consument moet zijn. Hoeveel moeite is het nou om als KPN medewerker even te bellen met een Vodafone medewerker?
Beide bellen en in een gesprek toevoegen? >:)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 13:30
*beter lezen de volgende keer*

[Voor 95% gewijzigd door De Rikster op 11-03-2021 11:46]

• Keiran
CurlyMo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:28:
Tja, dat zou je zeggen. Heb ook meermaals verzocht of VF contact kon opnemen met KPN en andersom, maar helaas ☹️

• Splorky
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-05 19:41
Heb niet echt duidelijk advies, maar wat er in me op komt, en je zal het vast al wel gevraagd hebben:

Heeft VF ook gevraagd waarom het nog een lopend contract is. want KPN kan dat toch niet zomaar als reactie terug krijgen. mogelijk kan je de porteer logs opvragen van de simkaart (aanvragen / afwijzingen) omdat KPN er verder niet wilt in duiken, en het probleem toch ergens moet zitten.

Ik zou me kunnen voorstellen dat de klantenservice tools geen actief contract zien want geannuleerd.
maar door de vroegtijdige annulering er een achtergrond proces is omgevallen. het is wel consistent als het met meerdere nummers gebeurt.

Ik weet niet of beide bedrijven bang zijn voor slechte PR op twitter en daar wel snel de experts kunnen laten schakelen.

Zolang het nog niet werkt zou ik maar niet beginnen over coulance vergoedingen.
Het zal vast erg lastig zijn door de servicedesk heen te komen, en de experts te overtuigen de gene die wel kan zien wat er gaande is te bewegen er naar te laten kijken (en dat bij 2 partijen, maar die zitten helemaal niet te wachten om met de concurrent in gesprek te gaan voor een klant).

• Keiran
Ik wil gewoon heel graag van dit gezeik af zijn.

Iedere dag weer aan de telefoon, wachten, doorverbonden worden, weer het hele verhaal doen, weer een oplossing van een medewerker die niet gaat werken. En dat terwijl ik denk dat VF en KPN dit prima onderling op kunnen lossen, zodat mijn vrouw en ik weer snel online kunnen zijn..

• Keiran
Inmiddels heeft @Anoniem: 229972 een PM gestuurd en ben nu middels de mail met VF in contact.

• Keiran
Zojuist bericht gekregen van VF Webcare. Helaas moet ik wederom zelf contact opnemen met @KPN Webcare om alsnog die punt-komma notitie er bij te zetten.. Ik heb eerlijk gezegd niet meer de puf om nogmaals het hele verhaal te doen en uiteindelijk niet terecht te komen bij een medewerker die er WEL over gaat, dus ik heb mijn bericht maar op het KPN forum gepost.

• logix147
@Keiran Als je echt van t gezeik af wilt zijn: bel/FaceTime/ ga langs een XL winkel... de mensen van de online besteldienst kunnen exact hetzelfde als jij op de website.

Maar je moet het zelf weten, het is klote dat je zelf achter je nummers aan moet, maar de bedrijven kennende is dat de route met minste weerstand en meeste succes.

@BJBoes vodafone kan de nummers nog virtueel aan simkaarten hebben hangen, zonder simkaart nummer kan je in de KPN systemen geen behoud aanvragen... plus die zou elke klantenservice medewerker je zo moeten kunnen vertellen. Ik kan nu alleen zakelijk iets met telefoons ;-)

[Voor 29% gewijzigd door logix147 op 11-03-2021 16:07]

• Keiran
logix147 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:04:
@Keiran Als je echt van t gezeik af wilt zijn: bel/FaceTime/ ga langs een XL winkel... de mensen van de online besteldienst kunnen exact hetzelfde als jij op de website.

Maar je moet het zelf weten, het is klote dat je zelf achter je nummers aan moet, maar de bedrijven kennende is dat de route met minste weerstand en meeste succes.
Ja, de dichtsbijzijnde is ongeveer een uur enkele reis, zonder garantie dat het daar wel opgelost kan worden. :(

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:36
Ik vermoed dat het bij Vodafone mis gaat.
Heb ook te maken gehad met hun dramatische porterings afdeling. Uiteindelijk met wat juridische hulp het nummer los gekregen....

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• Keiran
RSB schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:32:
Ik vermoed dat het bij Vodafone mis gaat.
Heb ook te maken gehad met hun dramatische porterings afdeling. Uiteindelijk met wat juridische hulp het nummer los gekregen....
Hoe heb je dat precies gedaan dan?

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:36
Keiran schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:30:
[...]

Hoe heb je dat precies gedaan dan?
Ultimatum gesteld, hebben ze niet gehaald.
Jurist laten bellen en dezelfde dag was m’n nummer weg geporteerd van Vodafone naar de nieuwe provider. Medewerker was nogal geschrokken van mijn actie _O-

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 15:38
Keiran schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Ja, de dichtsbijzijnde is ongeveer een uur enkele reis, zonder garantie dat het daar wel opgelost kan worden. :(
Je kan een videobel afspraak maken, dit is meestal met iemand uit een XL winkel.

https://kpn.finly.nl/agen...0f0e16c/appointmenttype/8

Galaxy Z Fold4 | Z Flip4 | S23 Ultra

Acties:
  • +2Henk 'm!

• logix147
Keiran schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Als je ietsje meer zelf onderzoek in deze zou doen had je ook een videoafspraak kunnen maken. Het zijn jouw nummers, ik leg je alleen maar uit hoe je deze het “snelst” terug kan krijgen via de meest makkelijke route.

Het is niet voor niets een XL winkel, daar zou altijd een expert moeten zitten die dit voor je kan oppakken. Ik begrijp dat het heel vervelend kan zijn dat je als klant achter alles aan moet maar zowel Vodafone als KPN zie ik dit niet zelfstandig voor je gaan oplossen en de mensen die jij aan de telefoon krijgt, krijgen waarschijnlijk alleen betaald om orders aan te nemen. De meeste helpdesk medewerkers in de telecom die je zouden kunnen helpen - zitten vaak niet achter het reguliere telefoonnummer.

Just my 2 cents. Zo “belangrijk” zijn 2 DIDs niet, voor hun, maar voor jullie beide wel.

• Keiran
Zo ver had ik inderdaad niet gekeken!
Ga ik direct doen, dank je!

• Keiran
Net gebeld door KPN, kreeg ik een medewerker uit Amsterdam aan de lijn. Die kon mij niet meer vertellen dan de medewerkers van de helpdesk.

Nogmaals geprobeerd om met de KPN XL te Groningen een belafspraak te maken, maar ik heb het idee dat ik weer in Amsterdam uit ga komen.

Dan maar 2u in de auto om fysiek naar een XL winkel te gaan en hopen dat ze ons wel kunnen helpen.

• Keiran
Vanochtend wederom een mail van KPN gekregen dat de aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen door @Anoniem: 229972.

"Nummerbehoud aanvraag is niet mogelijk vanwege lopende contract"

Terwijl ik zwart op wit heb dat dit niet het geval is.

@KPN Webcare kunt u misschien iets doen?

[Voor 0% gewijzigd door Keiran op 13-03-2021 07:42. Reden: typefout]

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:15
Keiran schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:35:
Vanochtend wederom een mail van KPN gekregen dat de aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen door @Anoniem: 229972.

"Nummerbehoud aanvraag is niet mogelijk vanwege lopende contract"

Terwijl ik zwart op wit heb dat dit niet het geval is.

@KPN Webcare kunt u misschien iets doen?
Deze 2 accounts gaan je waarschijnlijk niet helpen, vodafone was laatst in 2009 actief en kpn in 2017.

[Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-03-2021 10:26]

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik herken je frustraties. Voor mij nooit meer KPN nadat het meerdere keren fout is gegaan.

De enige oplossing voor mij is geweest om een aantal klachten in te dienen. Wanneer ze deze in behandeling nemen kan het uiteindelijk wel geregeld worden. Echter heb ik er destijds 4 maanden op moeten wachten "vanwege enorme drukte".

Je kunt dus een klacht indienen, alleen kun je daarmee op korte termijn geen oplossing verwachten helaas denk ik.

• Keiran
dutchnltweaker schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Deze 2 accounts gaan je waarschijnlijk niet helpen, vodafone was laatst in 2009 actief en kpn in 2017.
Dat dacht ik ook, maar VF heeft me een paar dagen geleden een PM gestuurd.

Hopelijk doet KPN hetzelfde..

• Keiran
morritz34 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:26:
Ik herken je frustraties. Voor mij nooit meer KPN nadat het meerdere keren fout is gegaan.

De enige oplossing voor mij is geweest om een aantal klachten in te dienen. Wanneer ze deze in behandeling nemen kan het uiteindelijk wel geregeld worden. Echter heb ik er destijds 4 maanden op moeten wachten "vanwege enorme drukte".

Je kunt dus een klacht indienen, alleen kun je daarmee op korte termijn geen oplossing verwachten helaas denk ik.
Super irritant! Ga kijken of ik juridische hulp kan inschakelen.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:04
Neem 2 nieuwe nummers. En klaar
Ik snap dat je dan bij een paar bedrijven je nummer moet aanpassen.
En naar de familie, vrienden, collega's, klanten etc even je nieuwe nummer moet doorgeven. Maar dat kost 1 uurtje max.

Wat houd je tegen om dat te doen ipv ijzer met je handen proberen te buigen. 20 uur aan de telefoon hangen. 2 uur in de auto naar een winkel. Een jurist inschakelen etc?

Zijn jullie zo gehecht aan 10 symbolen (12 als je de landcode mee telt. 13 op de oude manier)

• Keiran
Het is nu meer een principe kwestie geworden, eerlijk gezegd. Ik vind het gewoon belachelijk worden dat ik nu het nummer kwijt ben dat ik al meer dan 15 jaar heb, door een fout van Vodafone. Helemaal belachelijk dat we nu ook nog eens extra kosten hebben voor het opnieuw aansluiten bij KPN.

Ik ga kijken hoe ver ik ga komen, hopelijk met hulp van een bevriende advocaat.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39
Ik zie een aantal reacties 't probleem afschuiven op KPN.
Echter uit 't verhaal maak ik op dat de nummers bij Vodafone staan, en op de porteringslijst tussen provider is het dus Vodafone degene die 't nummer moet vrijgeven.
Zonder vrijgave kan KPN het nummer niet overnemen, hoe graag jij en KPN het ook willen.

Ik zou zelf dus niet de KPN XL, maar een Vodafone winkel opzoeken.

Wat betreft de kosten van KPN. Je hebt wel recht op gratis annulering bij Vodafone, maar dat zegt niks over de contractafspraken met KPN. In hun ogen heb je opgezegd en nu wordt je per direct opnieuw abonnee.

Dat is niet de schuld van KPN, noch van Vodafone. Dat is 't gevolg van je opzegging.
Voor een volgende die mogelijk dit topic langs komt in de toekomst,
controleer altijd bij je huidige provider of je nummer/abbo doorloopt wanneer je een overstap annuleert.

[Voor 4% gewijzigd door PROnline op 13-03-2021 11:36]

• logix147
Keiran schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:15:
Het is nu meer een principe kwestie geworden, eerlijk gezegd. Ik vind het gewoon belachelijk worden dat ik nu het nummer kwijt ben dat ik al meer dan 15 jaar heb, door een fout van Vodafone. Helemaal belachelijk dat we nu ook nog eens extra kosten hebben voor het opnieuw aansluiten bij KPN.

Ik ga kijken hoe ver ik ga komen, hopelijk met hulp van een bevriende advocaat.
Ik vermoed dat er bij Vodafone nu echt iets niet klopt. Ik denk dat het 0 euro postpaid abonnementen zijn geworden met end of contract van je originele contract daar. Laat er eens prepaid van maken, dan ben je zo weg. Ook raar dat XL Groningen > Amsterdam inschakelt... maar als nummerbehoud alsnog geweigerd wordt, dan zit er bij de latende partij iets niet goed. Anders zou KPN nooit antwoord krijgen. Vandaar dat ik vermoed dat bij de annulering van je Vodafone contracten iets niet goed gegaan is.

Helaas heb ik alleen contacten op zakelijk, dus die kunnen niet bij de consumenten systemen. suc6 in elk geval.

Overigens als je wilt dat KPN reageert, heb je meer kans op hun Twitter account, op de forums zijn ze nauwelijks actief, dat is al jaren zo.
PROnline schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:31:
Ik zie een aantal reacties 't probleem afschuiven op KPN.
Echter uit 't verhaal maak ik op dat de nummers bij Vodafone staan, en op de porteringslijst tussen provider is het dus Vodafone degene die 't nummer moet vrijgeven.
Zonder vrijgave kan KPN het nummer niet overnemen, hoe graag jij en KPN het ook willen.

Ik zou zelf dus niet de KPN XL, maar een Vodafone winkel opzoeken.

Wat betreft de kosten van KPN. Je hebt wel recht op gratis annulering bij Vodafone, maar dat zegt niks over de contractafspraken met KPN. In hun ogen heb je opgezegd en nu wordt je per direct opnieuw abonnee.

Dat is niet de schuld van KPN, noch van Vodafone. Dat is 't gevolg van je opzegging.
Voor een volgende die mogelijk dit topic langs komt in de toekomst,
controleer altijd bij je huidige provider of je nummer/abbo doorloopt wanneer je een overstap annuleert.
De reden dat ik zeg dat TS eerst langs de XL KPN zou moeten is omdat daar mensen werken die ook daadwerkelijk de opmerkingen in de porteringsforms kunnen zetten. Bij de reguliere winkel en online kan je geen opmerkingen bijvoegen.

Nu de reactie is dat het geweigerd is door een 'lopend contract' doet mij denken dat Vodafone een postpaid 0 euro gekoppeld heeft en simpelweg de datum is vergeten aan te passen.

Dit zie ik soms terug op MKB-ers die ik dan oversluit, maar dat is met een simpel telefoontje opgelost. Jammer genoeg gaat daarheen bellen niets oplossen op consumenten gebied...

Als TS een prepaid aansluiting krijgt 2 maal is het zo weg, dat kan je binnen 5 werkdagen overzetten.

[Voor 40% gewijzigd door logix147 op 13-03-2021 12:23]

• Keiran
Ja, het lijkt me makkelijk op te lossen als VF gewoon netjes contact legt met KPN en hun fout hersteld. Dan is de zaak afgedaan.

Twitter account aangemaakt en kijken of ik daar verder kom.

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:55
Volgens mij nemen de providers geen contact met elkaar op.

Dit zal je toch zelf moeten oplossen. Denk dat de oplossing die @logix147 aangeeft om je nummer om te zetten naar prepaid het makkelijkste en snelste oplossing voor je is.

Zodra je nummer prepaid is kan je zelf een nieuwe abonnement afsluiten.

• Keiran
Op twitter wederom de bevestiging van VF gekregen dat aan hun zijde alles goed staat voor overname, mits de juist notitie (:per direct) wordt toegevoegd aan de aanvraag voor nummerbehoud.

Wederom contact gehad met KPN, daar nogmaals het verhaal gedaan. Een vriendelijke medewerker heeft voor ons telefonisch contact gehad met de afdeling nummerbehoud en benaderdrukt dat die notitie cruciaal is.
Ik hoop dat het nu goed komt.

Vervolgens ben ik een uur later terug gebeld door een medewerkerster van KPN die afgelopen week contact met ons had. Zij bevestigde dat de aanvragen goed verstuurd zijn.

VF middels Twitter op de hoogte gesteld dat de aanvragen weer zijn ingediend.

Hopelijk komt het na het weekend goed. Tot die tijd maken we gebruik van tijdelijke nummers van KPN.

Eerst weer onze nummers terug, daarna het verhaal van de aansluitkosten..

• Keiran

• logix147
Als ze dit toch al zien staan dan kunnen ze toch ingrijpen bij nummerbehoud? Dit is gewoon klantje pest - in mijn ogen. Los van feit of KPN dit er nu wel of niet bij heeft staan.

Ik zou de prepaid route nemen, dan kan je zelfs naar een andere provider als je deze 2 links laat liggen.

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:00
COIN waar de porteer berichten in de CRDB worden verwerkt en alle operators naar kijken had jarenlang een ingewikkelde API en geen (goede) web front-end. PortingXS sprong in dat gat en bood operators een eenvoudige interface om nummer mutaties te verwerken. Door een puntkomma opmerking aan een portering toe te voegen was het mogelijk restricties te overschrijven. Mogelijk dat dat hier speelt en ze het zo proberen op te lossen.

Wat ook een probleem kan zijn dat is de porteer berichten bij KPN wellicht niet in Nederland maar over de grens worden verwerkt. Oftewel, men spreekt de taal niet. Voor vaste telefonie waren er standaard teksten die je moest toevoegen zodat ze begrepen wat er werd bedoeld. "Akkoord afkoopsom" bijvoorbeeld.

Ik begrijp niet zo goed waarom de portingdesk van Vodafone en KPN niet even met elkaar contact leggen. Dit is namelijk echt wel op te lossen.

stats.fm/ericafterdark | letterboxd.com/ericafterdark

• Keiran
Eiríkr schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:35:
COIN waar de porteer berichten in de CRDB worden verwerkt en alle operators naar kijken had jarenlang een ingewikkelde API en geen (goede) web front-end. PortingXS sprong in dat gat en bood operators een eenvoudige interface om nummer mutaties te verwerken. Door een puntkomma opmerking aan een portering toe te voegen was het mogelijk restricties te overschrijven. Mogelijk dat dat hier speelt en ze het zo proberen op te lossen.

Wat ook een probleem kan zijn dat is de porteer berichten bij KPN wellicht niet in Nederland maar over de grens worden verwerkt. Oftewel, men spreekt de taal niet. Voor vaste telefonie waren er standaard teksten die je moest toevoegen zodat ze begrepen wat er werd bedoeld. "Akkoord afkoopsom" bijvoorbeeld.

Ik begrijp niet zo goed waarom de portingdesk van Vodafone en KPN niet even met elkaar contact leggen. Dit is namelijk echt wel op te lossen.
Bedankt voor de achtergrond informatie! Dit lijkt er precies aan de hand te zijn.

Ik denk dat ik online en via de telefoon niet verder ga komen. Dus de eerder aangegeven suggestie om naar een XL KPN winkel te rijden dan maar.. Even de vrouw lief aankijken of ze maandag een uurtje in de auto wilt zitten. Desnoods in de winkel met VF bellen waar de KPN Adviseur naast staat ofzo..

Dit is toch geen service zo, of ben ik nu gek...

• Keiran
logix147 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:19:
[...]

Als ze dit toch al zien staan dan kunnen ze toch ingrijpen bij nummerbehoud? Dit is gewoon klantje pest - in mijn ogen. Los van feit of KPN dit er nu wel of niet bij heeft staan.

Ik zou de prepaid route nemen, dan kan je zelfs naar een andere provider als je deze 2 links laat liggen.
Heb ik gevraagd, was niet mogelijk, volgens VF.

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:08
Sterkte gewenst! Ik heb alles gelezen. Ik had dit paar jaar geleden ook. Via Mediamarkt van T-Mobile naar Ben overgestapt en ik was totaal niet blij. Ik zat nog op bedenktijd nog binnen die 14 dagen en ben weer terug gegaan op T-Mobile. Mediamarkt heeft alles geregeld en mijn nummer ging terug naar T-Mobile.

Ik moest wel een paar keer op bezoek bij Mediamarkt. Maar uiteindelijk is het gelukt. Die van jou gaat ook lukken

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:45
Waarom maak je in de tussentijd geen gebruik van de Vodafone abonnementen zo lang die nog lopen en het probleem niet is opgelost? De simkaart heb je weggegooid begrijp ik, maar een simwissel uitvoeren kan toch altijd?

Ben je in ieder geval bereikbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Keiran
Ik heb inmiddels de nieuwe simkaarten van KPN geactiveerd en we zijn weer bereikbaar.

Het gaat nu nog om het terugkrijgen van onze telefoonnummers en de gemaakte kosten. Ik ben vanmiddag gebeld door een medewerker van KPN, die de zaak persoonlijk op zich gaat nemen, met dank aan het KPN forum. Ik hoef nu geen actie meer te ondernemen, niet naar de XL winkel te gaan en alleen maar geduld hebben :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Keiran
Even een korte update, voor degene die het interesseert;

Met dank aan Alex_P van het KPN Forum, heeft mijn vriendin sinds gister haar eigen nummer weer terug.
KPN is nog bezig met mijn nummer, maar daar loopt softwarematig iets niet helemaal goed. De verwachting is dat het morgen goed komt. Zo niet, krijg ik wederom een nieuwe simkaart met mijn eigen nummer en ben is het ook opgelost.

Zodra ik meer informatie heb, zal ik dat hier weer posten, totdat de 'zaak' helemaal rond is. :)

• Keiran
Sinds vannacht heb ik mijn eigen nummer ook terug!

De aansluitkosten zijn door KPN kwijtgescholden, hetgeen wij enorm waarderen!

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit niet had mogen gebeuren en dat de initiele fout bij Vodafone ligt. Ik vind het nog veel slechter dat VF niet voor de onnodige aansluitkosten op zou draaien, mocht KPN dit uit coulance niet vergoeden. Helaas heb ik niet zwart op wit staan dat het terugzetten van onze nummers bij VF verkeerd liep, dus een officiele klacht heeft weinig nut.
Nogmaals, ik denk dat dit nooit had moeten gebeuren, omdat de annulering voldoende zou moeten zijn om bij je huidige provider te blijven.

Als VF gewoon gezegd had; "sorry, fout van onze zijde, we gaan dit oplossen voor je", en al had het 2 weken geduurd, dan had ik er niet zo'n probleem van gemaakt. In dit geval vind ik de service van VF ronduit asociaal.

(Dit is niet persoonlijk naar de medewerkers van de helpdesk of VF Webcare, maar VF als geheel. @Anoniem: 229972 heeft snel gehandeld en ook daar had ik het gevoel dat ik persoonlijk geholpen werd, ipv je verhaal aan de zoveelste helpdesk medewerker doen.)

Nogmaals dank aan Alex_P van het KPN forum!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee