Terratex DMX XFire 1024 onder DOS

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik wilde het in AV zetten, maar vlg dit moest het hier :) , want ik krijg geen geluid onder DOS, en dos = ms en ms = windows :P

Hoe krijg ik het geluid onder dos-spelletjes aan de praat? Want ik heb het vlg de handleidig geinstalleerd, eerst de software, dan de kaart. Windows gestart, wil driverlocaties weten, nou: C:\DMX XFire 1024\Win_2K_ME en toen werden de: DMx XFire 1024, de ~game port en de ~WDM Interface geinstalleerd.
Ik heb van die drie de bronnen bekeken, maar de DMX XFire 1024 heeft alleen een irq (10) en twee geheugenbereiken, maar geen io-adres. De DWM Interface heeft helemaal geen bronnen.
Met alleen een irq valt dus alle sb-compabitibiliteit af, GUS en adlib werken ook niet, dus dan heb ik geen geluid in DOS.

Ik weet niet of het relevant is, maar zowel autoexec.bat als config.sys (al wordt die laatste bij mijn weten niet gebrukikt voor geluidskaart-drivers) beiden leeg.

Ik heb nog een andere geluidskaart in mijn pc, die kaart die op het moederbord is geintegreerd, maar die staat UIT in het bios. Ik heb dus ook geen los rondzwervende multimedia audio controllers of gele of rode waarschuwingen (ja, eentje, maar die is van de USB pc-2-pc van MSI).

Nog ff wat relevante specs:
drivers: 5.12.01.3041

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=11] naar [forum=23] :).

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
Het zit hem waarschijnlijk toch in de windows drivers, want volgens Terratec is er support voor dos 7.0, maar zijn er alleen drivers voor windows :? Twijfelgevalletje dus :)
Ja, ik haal het ook maar van hun site af hoor :)

Ik heb de nieuwste drivers, en ook al de kaart opnieuw geinstalleerd, ook een keer in veilige modus, maar niets hielp... En er staat alleen maar op de site DAT het ook onder DOS kan, niet HOE. In de handleiding evenmin. De enige drivers die Terratec aanbiedt zijn WDM-drivers voor windows 98 en hoger, of VXD-drivers voor windows 95 en 98, dus geen dosdrivers.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46
Oud topic omhoog halen :P

Ik heb hetzelfde probleem :)
Die kaart heeft de CS4624 chip. Ik lees op de site van Cirrus het volgende:
With the added legacy compatibility modes, the CS4624 enables
real mode DOS compatibility within PCI-only audio subsystems.

Maar er staat nergens HOE en met WAT je dit aan de praat kunt krijgen.. Ben uitermate benieuwd want ik heb een aantal oude DOS-progs die ik graag met geluid zou willen spelen :)

(Trouwens als iemand een dergelijke oplossing heeft voor de CS4281 en de ES1371 dan zijn die ook welkom :))

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13