Beste Tweakers mannen & vrouwen,
Ik heb sinds Black-Friday 2020 een nieuwe pc aangekocht (die zelf in elkaar is gestoken), nieuwe beeldschermen en nieuw randapparatuur.
Sindsdien heb ik alleen nog maar problemen gehad met deze aankopen. Ik zal hieronder zoveel mogelijk informatie meegeven.
Welke problemen heb ik opgemerkt?
- Framedrops tijdens het streamen
- Mijn ingestelde FPS / Bitrates worden nooit behaald tijdens het livestreamen of gaan veel te hoog dan
de opgegeven waardes. (niet op 30/60FPS) (Niet op
3000/5000 bitrate, dit varieert altijd (ZIE AFBEELDING ONDERAAN)
- Als ik Alt+Tab doe uit een game en ik wil nadien terug in een game gaan (windowed mode) dan lagged
de volledige game, dit heb ik ook al geprobeerd via Full Screen mode, zelfs dan is er lagg na Alt+Tab
- 1 van de MSI Optix G271 beeldschermen valt geregeld uit waarna mijn taakbalk freezed en ik nergens
meer op kan klikken.
- Mijn mainscherm de MSI Optix G27C4 Curved geeft soms van die flitsen tijdens het bekijken van
internetpagina's of het spelen van een game.
Wanneer ervaar ik de meeste problemen?
Dit heb ik altijd wanneer ik livestream op Twitch in combinatie met een game.
Hoeveel te langer ik stream hoeveel te meer problemen & framedrops ik krijg.
Bij welke games heb ik de problemen als ik Alt+Tab doe en nadien veel Lagg krijg?
Among us / Fifa 21 / Fall Guys / Rocket League
!!!!! Mijn hoofdvraag is: weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn bij mijn pc / beeldschermen / randapparatuur? Zoja wat kan ik hieraan veranderen? Hoe zou ik optimaler en beter mijn livestreams kunnen laten verlopen? Qua Budget ben ik onbeperkt. !!!!!
Wat zit er in mijn pc?
CPU: AMD Ryzen 5 3600 6-Core Processor, 3600 Mhz, (4,2 Ghz Turbo Boost) 6 core's AM4
GPU: GIGABYTE GeForce RTX 2060 Windforce OC 6G grafische kaart
Moederbord: MSI MPG X570 GAMING PLUS socket AM4
Ram Geheugen: Corsair 16 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
SSD: Samsung 970 EVO, 1 TB
Harde Schijf: WD Blue, 4 TB
Behuizing: Sharkoon TG4 RGB tower
Voeding: Corsair RM750, 750 Watt
Wat voor beeldschermen heb ik?
2x MSI Optix G271 - Full HD IPS Gaming Monitor - 144hz - 27 inch (Aangesloten via DisplayPort)
1x MSI Optix G27C4 27" Curved Gaming Monitor - 165hz (Aangesloten via HDMI)
Wat voor Randapparatuur heb ik?
Sound Interface: Audient EVO 4
Microfoon: Rode Broadcaster
Webcam: Logitech C922
Ledverlichting: Ledstrip 4M
Verlichting: Ringlight
Bureau: Elektrisch verstelbare bureau
Stekkerdozen: Stekkerdoos 1: 3 Beeldschermen ~ Stekkerdoos 2: Ledverlichting, Elektrische bureau +
Werkpc stroom + beeldscherm
Extra Randapparatuur voor als alles weer werkt
Soundprocessor: DBX 286s
Racestuur: Thrustmaster T300 RS GT
StreamSoftware: Elgato Streamdeck
Nieuwe Behuizing: Corsair 4000d airflow
Moesten mensen bepaalde dingen weten of meer informatie nodig hebben over bepaalde dingen, laat mij dit dan zeker weten en hopelijk kunnen we samen na 3 maanden mijn problemen oplossen.
Eeuwige dank bij voorbaat!
/f/image/b3BCv2TX8dBhAkYAJ8HpqzUS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WB8APOIao65ArDK9nXqkZseH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tHShs1dKdAq05MUA6ERdKjwc.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds Black-Friday 2020 een nieuwe pc aangekocht (die zelf in elkaar is gestoken), nieuwe beeldschermen en nieuw randapparatuur.
Sindsdien heb ik alleen nog maar problemen gehad met deze aankopen. Ik zal hieronder zoveel mogelijk informatie meegeven.
Welke problemen heb ik opgemerkt?
- Framedrops tijdens het streamen
- Mijn ingestelde FPS / Bitrates worden nooit behaald tijdens het livestreamen of gaan veel te hoog dan
de opgegeven waardes. (niet op 30/60FPS) (Niet op
3000/5000 bitrate, dit varieert altijd (ZIE AFBEELDING ONDERAAN)
- Als ik Alt+Tab doe uit een game en ik wil nadien terug in een game gaan (windowed mode) dan lagged
de volledige game, dit heb ik ook al geprobeerd via Full Screen mode, zelfs dan is er lagg na Alt+Tab
- 1 van de MSI Optix G271 beeldschermen valt geregeld uit waarna mijn taakbalk freezed en ik nergens
meer op kan klikken.
- Mijn mainscherm de MSI Optix G27C4 Curved geeft soms van die flitsen tijdens het bekijken van
internetpagina's of het spelen van een game.
Wanneer ervaar ik de meeste problemen?
Dit heb ik altijd wanneer ik livestream op Twitch in combinatie met een game.
Hoeveel te langer ik stream hoeveel te meer problemen & framedrops ik krijg.
Bij welke games heb ik de problemen als ik Alt+Tab doe en nadien veel Lagg krijg?
Among us / Fifa 21 / Fall Guys / Rocket League
!!!!! Mijn hoofdvraag is: weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn bij mijn pc / beeldschermen / randapparatuur? Zoja wat kan ik hieraan veranderen? Hoe zou ik optimaler en beter mijn livestreams kunnen laten verlopen? Qua Budget ben ik onbeperkt. !!!!!
Wat zit er in mijn pc?
CPU: AMD Ryzen 5 3600 6-Core Processor, 3600 Mhz, (4,2 Ghz Turbo Boost) 6 core's AM4
GPU: GIGABYTE GeForce RTX 2060 Windforce OC 6G grafische kaart
Moederbord: MSI MPG X570 GAMING PLUS socket AM4
Ram Geheugen: Corsair 16 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
SSD: Samsung 970 EVO, 1 TB
Harde Schijf: WD Blue, 4 TB
Behuizing: Sharkoon TG4 RGB tower
Voeding: Corsair RM750, 750 Watt
Wat voor beeldschermen heb ik?
2x MSI Optix G271 - Full HD IPS Gaming Monitor - 144hz - 27 inch (Aangesloten via DisplayPort)
1x MSI Optix G27C4 27" Curved Gaming Monitor - 165hz (Aangesloten via HDMI)
Wat voor Randapparatuur heb ik?
Sound Interface: Audient EVO 4
Microfoon: Rode Broadcaster
Webcam: Logitech C922
Ledverlichting: Ledstrip 4M
Verlichting: Ringlight
Bureau: Elektrisch verstelbare bureau
Stekkerdozen: Stekkerdoos 1: 3 Beeldschermen ~ Stekkerdoos 2: Ledverlichting, Elektrische bureau +
Werkpc stroom + beeldscherm
Extra Randapparatuur voor als alles weer werkt
Soundprocessor: DBX 286s
Racestuur: Thrustmaster T300 RS GT
StreamSoftware: Elgato Streamdeck
Nieuwe Behuizing: Corsair 4000d airflow
Moesten mensen bepaalde dingen weten of meer informatie nodig hebben over bepaalde dingen, laat mij dit dan zeker weten en hopelijk kunnen we samen na 3 maanden mijn problemen oplossen.
Eeuwige dank bij voorbaat!
/f/image/b3BCv2TX8dBhAkYAJ8HpqzUS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WB8APOIao65ArDK9nXqkZseH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tHShs1dKdAq05MUA6ERdKjwc.png?f=fotoalbum_large)