Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HULP~Nieuwe pc + schermen werken niet optimaal naar behoren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BrianOnAir
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 18-03 19:37
Beste Tweakers mannen & vrouwen,

Ik heb sinds Black-Friday 2020 een nieuwe pc aangekocht (die zelf in elkaar is gestoken), nieuwe beeldschermen en nieuw randapparatuur.

Sindsdien heb ik alleen nog maar problemen gehad met deze aankopen. Ik zal hieronder zoveel mogelijk informatie meegeven.

Welke problemen heb ik opgemerkt?
- Framedrops tijdens het streamen
- Mijn ingestelde FPS / Bitrates worden nooit behaald tijdens het livestreamen of gaan veel te hoog dan
de opgegeven waardes. (niet op 30/60FPS) (Niet op
3000/5000 bitrate, dit varieert altijd (ZIE AFBEELDING ONDERAAN)
- Als ik Alt+Tab doe uit een game en ik wil nadien terug in een game gaan (windowed mode) dan lagged
de volledige game, dit heb ik ook al geprobeerd via Full Screen mode, zelfs dan is er lagg na Alt+Tab
- 1 van de MSI Optix G271 beeldschermen valt geregeld uit waarna mijn taakbalk freezed en ik nergens
meer op kan klikken.
- Mijn mainscherm de MSI Optix G27C4 Curved geeft soms van die flitsen tijdens het bekijken van
internetpagina's of het spelen van een game.

Wanneer ervaar ik de meeste problemen?
Dit heb ik altijd wanneer ik livestream op Twitch in combinatie met een game.
Hoeveel te langer ik stream hoeveel te meer problemen & framedrops ik krijg.

Bij welke games heb ik de problemen als ik Alt+Tab doe en nadien veel Lagg krijg?
Among us / Fifa 21 / Fall Guys / Rocket League

!!!!! Mijn hoofdvraag is: weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn bij mijn pc / beeldschermen / randapparatuur? Zoja wat kan ik hieraan veranderen? Hoe zou ik optimaler en beter mijn livestreams kunnen laten verlopen? Qua Budget ben ik onbeperkt. !!!!!

Wat zit er in mijn pc?
CPU: AMD Ryzen 5 3600 6-Core Processor, 3600 Mhz, (4,2 Ghz Turbo Boost) 6 core's AM4
GPU: GIGABYTE GeForce RTX 2060 Windforce OC 6G grafische kaart
Moederbord: MSI MPG X570 GAMING PLUS socket AM4
Ram Geheugen: Corsair 16 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
SSD: Samsung 970 EVO, 1 TB
Harde Schijf: WD Blue, 4 TB
Behuizing: Sharkoon TG4 RGB tower
Voeding: Corsair RM750, 750 Watt

Wat voor beeldschermen heb ik?
2x MSI Optix G271 - Full HD IPS Gaming Monitor - 144hz - 27 inch (Aangesloten via DisplayPort)
1x MSI Optix G27C4 27" Curved Gaming Monitor - 165hz (Aangesloten via HDMI)

Wat voor Randapparatuur heb ik?
Sound Interface: Audient EVO 4
Microfoon: Rode Broadcaster
Webcam: Logitech C922
Ledverlichting: Ledstrip 4M
Verlichting: Ringlight
Bureau: Elektrisch verstelbare bureau
Stekkerdozen: Stekkerdoos 1: 3 Beeldschermen ~ Stekkerdoos 2: Ledverlichting, Elektrische bureau +
Werkpc stroom + beeldscherm

Extra Randapparatuur voor als alles weer werkt
Soundprocessor: DBX 286s
Racestuur: Thrustmaster T300 RS GT
StreamSoftware: Elgato Streamdeck
Nieuwe Behuizing: Corsair 4000d airflow

Moesten mensen bepaalde dingen weten of meer informatie nodig hebben over bepaalde dingen, laat mij dit dan zeker weten en hopelijk kunnen we samen na 3 maanden mijn problemen oplossen.

Eeuwige dank bij voorbaat! _/-\o_

Alle reacties

• rickbovenkamp
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13:58
"Mijn mainscherm de MSI Optix G27C4 Curved geeft soms van die flitsen tijdens het bekijken van
internetpagina's of het spelen van een game."

Heb je g-sync aanstaan? Dit specifieke probleem zou kunnen komen door g-sync te gebruiken op een monitor die het niet officieel ondersteunt.

• Bellarus
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-06 21:28
Niet compleet into all genoemde zaken maar:

Als je aangeeft dat namaten je langer streamend het erger wordt lijkt mij dit een warmte probleem - hoe zijn de tempraturen van de je onderdelen?

Een tweede gedachte gang die ik heb is dat je verschillende schermen gebruikt met verschillende refresh rates, in een geschakelde setup. Kan het zo zijn dat het curved scherm met hogere HZ met verkeerde instellingen is aangesloten (uitgang 144/ scherm 165) waardoor hij flikkerd?

• BrianOnAir
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 18-03 19:37
Bellarus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:24:
Niet compleet into all genoemde zaken maar:

Als je aangeeft dat namaten je langer streamend het erger wordt lijkt mij dit een warmte probleem - hoe zijn de tempraturen van de je onderdelen?

Een tweede gedachte gang die ik heb is dat je verschillende schermen gebruikt met verschillende refresh rates, in een geschakelde setup. Kan het zo zijn dat het curved scherm met hogere HZ met verkeerde instellingen is aangesloten (uitgang 144/ scherm 165) waardoor hij flikkerd?
De vernieuwingsfrequentie heeft dat ermee te maken? Bij de curved is die 144 hz en bij de andere 2 is het 60 hz

• Bellarus
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-06 21:28
Je geeft in de onderdelen aan:
2x MSI Optix G271 - Full HD IPS Gaming Monitor - 144hz - 27 inch (Aangesloten via DisplayPort)
1x MSI Optix G27C4 27" Curved Gaming Monitor - 165hz (Aangesloten via HDMI)
Ben daar zelf echt geen expert in maar als je output ingesteld staat op 144HZ op basis van de 2 IPS schermen maar je Curved scherm zelf staat op 165hz zou het flikkeren kunnen verklaren en is heel simpel te checken in het menu van je curved scherm

• aazwart
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-06 12:14
Kan goed zijn dat het komt omdat het ene paneel 165hz is en de andere twee 144hz. Bij mij zorgde dat voor twee stotterende schermen. Dat ging pas over toen ik op beide beeldschermen dezelfde frequentie had ingesteld.

Probleem lag toen waarschijnlijk aan Windows die daar niet goed mee om kon gaan.
Probeer alle schermen is op 144hz te zetten.

• Baardhaas
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:26
Niet direct gerelateerd aan jouw probleem, maar bij jouw onderste afbeelding, die van userbenchmarks, vallen me twee dingen op:
1. Jouw CPU presteert ver beneden het gemiddelde voor de Ryzen 5 3600, ook staat er bij dat hij een average turbo clock van 4ghz heeft, wat eigenlijk 4,2 ghz zou moeten zijn.
-Ik denk dat de CPU gigantisch throttled. Waarschijnlijk zit de stock koeler er op, die in de meeste gevallen (tenzij je een super goed geventileerde kast hebt) ontoereikend is voor deze CPU. Een degelijke aftermarket koeler zullen de prestaties significant verbeteren.

2. Je Ram presteert ondermaats. Ik vermoed dat XMP niet aan staat en het lekker op 2133/2400mhz staat te pruttelen.
-Ga naar je BIOS, en update deze eerst even. Er zijn aardig wat updates uitgebracht die stabiliteit van het Ryzen platform verbeteren en als mijn aannames kloppen heeft degene die jouw systeem heeft gebouwd niet heel erg zijn best gedaan.
Na het updaten stel je je XMP profiel in, controleer in Windows (of in je BIOS) of je RAM nu werkelijk op 3600 mhz draait.

Bovenstaande punten zouden in elk geval je framedrops flink moeten verminderen. Het probleem met je scherm durf ik weinig over te zeggen.

Je videokaart presteert ook iets beneden verwachting. Wellicht dat die ook iets te heet wordt. Het zou kunnen dat de airflow van je kast niet helemaal op orde is wat zich negatief uitwerkt op je CPU en GPU.

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11-06 02:14
Iemand had mij verteld:

"Sluit je monitor aan op DisplayPort."

Dus... ik zou je gaming monitor (curved) zowiezo op DP aansluiten.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True