Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

m.2 ssd niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• KevinSrpsm
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 22-04 16:22
Mijn vraag
ik heb net een nieuwe ssd gekocht en in mn pc gedaan. het gaat hier om een m.2 ssd, maar nou is het probleem dat ie niet zichtbaar is in schijfbeheer en bios. hoe maak ik de schijf zichtbaar?

Relevante software en hardware die ik gebruik
samsung 970 evo plus m.2 ssd
asus rog strix b550 gaming f moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
bios geupdate

Alle reacties

• r44
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:42
Zit de SSD goed in de m2 slot:
Heb ik ook gehad dat het niet goed had ingedrukt.

44

• Nielless
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Nielless

Born at a very young age.

Heb je m in de bovenste M.2 slot geprikt?

XBL: Nielless // STEAM: Nielles™

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:36

Umbrah

The Incredible MapMan

In welk M.2 slot heb je hem geplaatst? Het bovenste slot is het meest logisch, dat zit op de CPU in plaats van de chipset.

Ik kon vanwege een trage asus site geen handleiding vinden, maar wat je soms ziet is dat een paar S-ATA poorten of een PCI-E slot lanes deelt met dat slot, en dan zul je in de UEFI dus wat moeten configureren.

• KevinSrpsm
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 22-04 16:22
heb het inmiddels zelf al opgelost. het probleem zat bij de videokaart. ik heb de videokaart in een ander slot gedrukt en toen werkte de ssd

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:58
In welk slot zat de videokaart en in welk slot zit die nu?
Welke videokaart heb je?

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:36

Umbrah

The Incredible MapMan

KevinSrpsm schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:32:
heb het inmiddels zelf al opgelost. het probleem zat bij de videokaart. ik heb de videokaart in een ander slot gedrukt en toen werkte de ssd
Videokaart hoort in het bovenste slot, en zal in principe trager zijn in élk ander slot.

Misschien ook goed om te weten wat voor CPU je op het bord hebt. De -G serie Ryzen CPU's hebben minder PCI-e lanes!

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:33
.. en kijk eens in de BIOS-manual naar de tabel met verdeling van de gebruikte lanes over de hardware (connectoren/poorten): alleen dan kan je een goede afweging maken m.b.t. de plaatsing en prestaties van de aanwezige hardware.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True