Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Google maps in Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• rein400
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 28-04 10:06
Hallo,

Ik ben al enige tijd zoekende naar een code voor het implementeren van een google maps API. ik wil eigenlijk als het aderes etc in het dashboard is vweergegeven dat dan bij activering van de macro een foto van maps in een vierkant komt.

Please help me out

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

Wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd? Tweakers is geen helpdesk en daarom verwachten we ook een stukje eigen inzet, zoals beschreven in Het algemeen beleid #quickstart

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rein400
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 28-04 10:06
Nee daar ben ik van op de hoogte, ik heb veel geprobeerd, alleen is de enige uikomst wat ik nu weet via activeX MS web. echter wordt die niet meer ondersteund

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:07
rein400 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:23:
Nee daar ben ik van op de hoogte, ik heb veel geprobeerd, alleen is de enige uikomst wat ik nu weet via activeX MS web. echter wordt die niet meer ondersteund
Dan nog is het aan te raden dat je al meegeeft wat je geprobeerd hebt, voorkomt dat we allemaal dingen gaan voorstellen die je toch al geprobeerd hebt.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
rein400 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:23:
Dan is het inderdaad handig om dat al meteen aan te geven.

Je zou met Seleniumbasic, een browser library voor VBA, kunnen proberen om de Google Maps-pagina te laden, screenshotten en vervolgens te plakken in Excel. Zelf geen ervaring mee.

https://florentbr.github.io/SeleniumBasic/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True