Google maps in Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rein400
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-07-2021
Hallo,

Ik ben al enige tijd zoekende naar een code voor het implementeren van een google maps API. ik wil eigenlijk als het aderes etc in het dashboard is vweergegeven dat dan bij activering van de macro een foto van maps in een vierkant komt.

Please help me out

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:50

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

Wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd? Tweakers is geen helpdesk en daarom verwachten we ook een stukje eigen inzet, zoals beschreven in Het algemeen beleid #quickstart

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rein400
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-07-2021
Nee daar ben ik van op de hoogte, ik heb veel geprobeerd, alleen is de enige uikomst wat ik nu weet via activeX MS web. echter wordt die niet meer ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:49
rein400 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:23:
Nee daar ben ik van op de hoogte, ik heb veel geprobeerd, alleen is de enige uikomst wat ik nu weet via activeX MS web. echter wordt die niet meer ondersteund
Dan nog is het aan te raden dat je al meegeeft wat je geprobeerd hebt, voorkomt dat we allemaal dingen gaan voorstellen die je toch al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:50

g0tanks

Moderator CSA
rein400 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:23:
Dan is het inderdaad handig om dat al meteen aan te geven.

Je zou met Seleniumbasic, een browser library voor VBA, kunnen proberen om de Google Maps-pagina te laden, screenshotten en vervolgens te plakken in Excel. Zelf geen ervaring mee.

https://florentbr.github.io/SeleniumBasic/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW