Toon posts:

Nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan de topic is al te zien dat ik een nieuwe Processor wil! Alleen heb ik weinig verstand van hardware. Dus dacht ik jullie hier maar eens om raad te vragen.

IK heb een nieuwe processor gezien, hij is niet al te duur. Het gaat om deze processor:

Intel Mendocino 800 Mhz FCPGA

Nu wil ik weten of deze processor werkt met mijn huidige moederbord. Omdat ik geen zin heb om een nieuw moederbord te kopen.
Dit staat er op het boekje van me moederbord:

het is een ASUS P2B AGP moederbord, met het volgende:

* Enhanced ACPI
* Boot Virus Protection & PC-cillin
* PC100 SDRAM & 100 MHz FSB
* Accelerated Graphics port
* Hardware Monitoring & LDCM
* SECC/SECC2/SEPP Ready
* CPU Temperature Detection
* Intel 440BX AGPset

Zou die specefieke processor het op deze moederbord doen. Zoja kun je zon processor makkelijk installeren (ik heb nog nooit eerder iets ingebouwd)

Bedankt!

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja hij kan. Aangezien je mobo een Slot1 moederbord is en de cpu een FCPGA type, zul je een converter moeten kopen. Dat heet een slotket.
Je plaats de cpu in de slotket, en de slotket in de slot van de mobo.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik zon slotket overal kopen, en hoe duur zijn die dingen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ho even.
Dat gaat niet altijd lukken.
Sommige P2B-mainboards kunnen maar Pentium III tot 500 MHz hebben.

Check eerst even www.asus.com.tw,
daar staat een verhaaltje erover, je moet 'n bepaalde revisie hebben. Daar staat precies uitgelegd waar het nummer staat en welke revisies het wel en niet zullen doen.

Zou namelijk zonde zijn als je 'n CPU koopt en het blijkt dat je ook nog eens 'n nieuw mainboard moet gaan halen (onverwachte kosten zijn irritant :().

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Inderdaad, goed naar revisies kijken anders heb je een hoop gez##k

20*350ZO45°

Verwijderd

de celerons heten allang geen Mendocinos meer

...*jah ikweet ...mierenneuk :P

Verwijderd

waarom kloten met een slotket koop dan gewoon een mobo die ervoor geschikt is

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op woensdag 15 augustus 2001 19:07 schreef supermel_nl het volgende:
Hij heeft geen zin om een andere mobo aan te schaffen.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

nou in het buitenland dus wel ... daar heten ze p3 mendocino ... was een gozer mij aan het wijsmaken dat hij een 100 mhz bus p3 800 had dus ik lachen hij werd pissed en begon over mendocino ... toen dacht ik ... oh celeron !! toen meteen gezegd dat dat geen p3 is maar zo worden ze daar gemarket

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 15 augustus 2001 19:07 schreef supermel_nl het volgende:
Dat soort opmerkingen slaan natuurlijk nergens op. Probeer in het vervolg wat nuttigere posts te doen, want je hebt al een waarschuwing staan van een collega.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:15 schreef Darkman het volgende:
nou in het buitenland dus wel ... daar heten ze p3 mendocino ... was een gozer mij aan het wijsmaken dat hij een 100 mhz bus p3 800 had dus ik lachen hij werd pissed en begon over mendocino ... toen dacht ik ... oh celeron !! toen meteen gezegd dat dat geen p3 is maar zo worden ze daar gemarket
binnenland of buitenland...
Intel heeft heus geen andere benamingen in het buitenland
een p3 is een p3 en een celeron is een celeron...
Een mendocino was volgens mij de celeron met de oude core.. die ging tot 333mhz..correct me if im wrong.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Heb je overigens wel eerst op de website van asus gekeken voordat je je topic poste. Daar zal ik eens als eerst gaan kijken vvordat je zo'n vraag stelt, want wat het antwoord ook is je zult waarschijnlijk dan toch een bios update moeten doen waarvoor je op die site moet zijn. In de boekjes staat ook duidelijk het internetadres.
Succes.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:44
Op woensdag 15 augustus 2001 19:15 schreef Darkman het volgende:
Waarom lachen om een P3 800 die een 100MHz bus heeft? Die bestaan gewoon hoor. ?? Moeten we nu niet om jou lachen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 16 augustus 2001 04:43 schreef kyle_2000 het volgende:
Een mendocino was volgens mij de celeron met de oude core.. die ging tot 333mhz..correct me if im wrong.
Ze gingen tot 533MHz in PPGA behuizing. De 533A was de eerste met de nieuwe core (in FCPGA behuizing).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 16 augustus 2001 11:57 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ze gingen tot 533MHz in PPGA behuizing. De 533A was de eerste met de nieuwe core (in FCPGA behuizing).
Precies :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 11:57 schreef Exirion het volgende:

[..]

aha....Ik zat er bijna :)
Pagina: 1