Toon posts:

Hulp gevraagd bij opstelling speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-03 15:10
Over een aantal maanden gaan we verhuizen. Eén van de puzzels gaat de opstelling van de speakers worden.
Zelf kom ik hier niet volledig uit, dus ik hoor graag jullie ideeën hierover. Uitbreiding van het aantal speakers is natuurlijk een optie. Vervanging van de speakers ook, maar heeft niet mijn voorkeur, want ben er heel happy mee.

Mijn set bestaat uit het volgende:
Receiver Yamaha yamaha-rx-v781 (met Musiccast en Multiroom)
2x B&O Beolab 1
2X B&O Beolab 6000 MK2
Subwoofer B&O Beolab 2

Voor de zekerheid een aantal afbeeldingen erbij. Zijn allen actieve speakers. Vooral de Beolab 1 is een grote jongen die best wat plaats nodig heeft. Receiver heeft 7.2 uitgangen voor actieve speakers. Momenteel zijn er dus 4.1 van in gebruik.

De plattegrond voor de afmetingen en een schets van een mogelijke indeling (toilet wordt iets verschoven en keuken krijgt daardoor wat meer ruimte) is als volgt:

Nu zit ik met het volgende:
Ik verwacht de TV en receiver neer te gaan zetten bij de muren met een A.
Bij A zou dan de Beolab 1 kunnen komen. De subwoofer kunnen we daar ook nog wel ergens kwijt.
Maar waar zou ik fatsoenlijk de Beolab 6000's kunnen plaatsen? Of zou ik die moeten vervangen door andere speakers en die evt. hoog plaatsen bij het plafond?
Bij B komt een gashaard, dus daar kun je ook geen speaker te dicht bij in de buurt plaatsen.
En aan de linkerkant zit een grote erker, daar kun je ook minder gemakkelijk fraai een stel speakers wegwerken.

Verder wil ik graag de mogelijkheid hebben om muziek te draaien bij de keuken/eetgedeelte.
Dit kan met de Multiroom optie op de receiver. Wat zouden jullie aanraden? Speakers uit een zelfde serie i.v.m. klankkleur als je ze wel tegelijk met de speakers in de woonkamer aanzet? Of kunnen dat geheel anderen zijn? En wat zou een goede plaats zijn om ze neer te zetten/op te hangen?

Hopelijk hebben jullie wat suggesties waar ik verder over na kan gaan denken.
Aangezien er veel verbouwd gaat worden is het aanleggen van extra stroompunten e.d. geen belemmering.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee