TMPIN geeft hoge temperatuur, iets aan de hand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_1380
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-01 15:05
Tijdens het gamen zet ik altijd HWmonitor aan om te kijken of ik nog gekke waardes zie. Nu viel mij op dat de TMPIN sensoren hele hoge temperaturen aangeven. Dat zijn volgens mij de PINS waarop de Casefans zijn aangesloten. Het gaat om een GB Z490 Aorus Elite AC MB.

Moet ik hier iets mee? Of is dat normaal... Ik heb hieronder even wat data bijgevoegd. Hoop dat dit voor nu even een goed beeld geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVpVNqCZXlscoPlJZ0dK1pB9W2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/77DJb97oaHnzzKCYEowLxGpD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 12:49
Heb je de PC ooit aangezet rond het vriespunt? Denk het niet.. Die Min en Max waarden zijn wel vaker vreemd. Calibratiefoutje, leesfoutje, misschien nog wat natuurkundige oorzaken. Kijk naar de huidige temperatuur (Value). Is die in idle heel verklaarbaar? Zo te zien wel. (Tip Alt+PrintScreen dan krijg je alleen het huidige venster, hoef je niet te knippen.)
Lopen de temperaturen van Value tijdens het gamen ook zo hoog op? Dan moet je je zorgen gaan maken. Anders niet. Als het namelijk echt zo heet zou worden, was hij wel uitgeschakeld door de beveiliging.

Addicted to silent computing