Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN Glasvezel] - Netgear Router icm Tomato geen ROUTED IPTV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pablo74
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 11-03 11:33
Mijn vraag
Ik wil mijn Netgear Router (voorzien van Fresh Tomato firmware) kunnen gebruiken voor XS4ALL ROUTED IPTV.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netgear R6400v2 voorzien van Fresh Tomato 2020.8
Arris 5202 tv ontvanger van XS4ALL
XS4ALL internet en IPTV (ROUTED).
Verbinding via KPN Glasvezel 200/200
Netgear Router WAN poort middels gele kabel aangesloten op NTU.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn Netgear Router (met FreshTomato) heeft feilloos gedraaid op XS4ALL (VLAN4 en VLAN6) i.c.m. BRIDGED TV van KPN (de oude tv ontvanger). Het totaal was superstabiel, zeer snel, NordVPN draait als een zonnetje, kortom dikke vette prima!!

Achterliggende netwerkswitches draaien feilloos, maar zijn volledig losgekoppeld om beïnvloeding uit te sluiten en het niet nog moeilijker te maken dan het al is.

Maar toen... recent is mijn Motorola TV ontvanger vervangen door de Arris en is achter de schermen mijn tv setup gewijzigd van BRIDGED naar ROUTED. Vanaf dit moment werkt de tv dus niet meer (error melding kan geen ip adres verkrijgen etc.) en heb ik meerdere avonden zitten vogelen... (tot chagrijn van de familie), maar zonder enig resultaat.

Kan iemand mij helpen met het invoeren van de juiste XS4ALL (of KPN) settings in Fresh Tomato?. Ik ben inmiddels zo ver dat dit waarschijnlijk te maken heeft met het opvragen van de IP reeks over VLAN4 en dus zeer waarschijnlijk blijft steken op de DHCP options 60 (IPTV_RG) en 55 (bevat minstens 1, 3, 28 en 121), maar ik heb geen idee hoe ik deze scripts moet invoeren in Fresh Tomato.

Tot slot, na uitwisseling van de Netgear met de XS4ALL Fritsbox draait alles uiteraard weer incl.IPTV. Maar goed, ik wil de Fritsbox er dus niet tussen hebben hangen en ben op zoek naar de juist config voor FreshTomato.

Wie kan mij helpen??

Alle reacties

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17:29
Wat is precies je use case voor het perse willen draaien van die asus met tomato?

Ik heb zelf routed nooit aan de praat gekregen met alternatieve firmware en ben toen overgestapt naar een Edge router. Daarmee lukt het zeker. Staat ook genoeg info over online.

Snap dat het niet is wat je wil horen maar aangezien je het hebt over een ontevreden familie is de fritzbox de weg van de minste weerstand (en ruzie) of anders een Edgerouter X voor 50-60 euro :-)

• Pablo74
Dank voor je reactie.

Ik was/ben op zoek naar een script om de DHCP Client Option 55 en 60 te kunnen geven in alternatieve Firmware FreshTomato.

Maar ik lees ondertussen ook erg veel over Edgerouters op de Forums. Dank voor de tip, lijkt toch wel erg interessant.

Ik begrijp dat jouw advies is de Edgerouter X, ga ik mij zeker in verdiepen! En 50-60 euro is zeker ok.
Kun je mij misschien kort toelichten waarom je precies dit model adviseert? Alvast bedankt.

• Pablo74
En toch even een check, kan ik ook een VPN verbinding opzetten met de Edgerouter X (NordVPN)? Dat is immers een van de redenen om van de Fritsbox afscheid te nemen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True