Toon posts:

Azure App Proxy - External Url entered is already in use

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:12
Ik ontsluit een lokale web applicatie via een custom domain via Azure AD Application Proxy naar het internet. Nu heb ik mijn custom domein verhuisd naar een nieuwe tenant. De enterprise applicatie verwijderd in mijn oude tenant en opnieuw aangemaakt op de nieuwe tenant. So far so good.

Als ik bij deze enterprise applicatie echter de URL wil aanpassen naar mijn custom domain krijg ik echter een foutmelding.

External Url entered is already in use for an application on another tenant.

Ik heb op mijn oude tenant het custom domain verwijderd en de enterprise applicatie al verwijderd. Hij is weg onder 'enterprise applications' en 'app registrations' en 'Deleted applications (Preview)'.
...

Waar houdt mijn oude tenant dit nog bij? Of is er gewoon een wachttermijn voordat de oude tenant deze url vrij geeft?
...

Beste antwoord (via spamsmurf op 10-03-2021 22:47)

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook ondervonden toen wij een klant moesten migreren, wanneer je een app verwijderd blijft deze nog achter en wordt deze pas na een x tijd definitief verwijderd.

Er zijn commando's om de app definitief te verwijderen, ik kan ze zo snel alleen niet meer vinden. Ik zou in elk geval Microsoft support inschakelen. Die kunnen op de achtergrond iets meer zien.

Edit: je zou ook kunnen proberen om de App te restoren en dan de url aan te passen zodat hij niet meer bestaat in de oude tenant
https://docs.microsoft.co...vice/app-service-undelete

[Voor 21% gewijzigd door elcapon op 10-03-2021 15:33]

Alle reacties

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je in de nieuwe tenant de domein naam verificatie wel voltooid ??

Ik heb voor Exchange Online migraties wel eens een domeinnaam van tenant verhuisd, als je de domeinnaam verwijderd bij de ene tenant, kun je deze vrijwel gelijk bij de nieuwe toevoegen & verifieren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• spamsmurf
ZeRoC00L schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:35:
Heb je in de nieuwe tenant de domein naam verificatie wel voltooid ??

Ik heb voor Exchange Online migraties wel eens een domeinnaam van tenant verhuisd, als je de domeinnaam verwijderd bij de ene tenant, kun je deze vrijwel gelijk bij de nieuwe toevoegen & verifieren.
Domein naam migratie is geen probleem. Validatie is ook voltooid. E-mail werkt ook zonder issues op de nieuwe tenant. Het is alleen de enterprise applicatie die problemen heeft met de custom domain naam.

• ZeRoC00L
  • Niet online
En als je een andere naam voor de app (fqdn) gebruikt, werkt dat wel ?

Anders toch een case aanmaken,zal het toch onder water nog ergens vastgehouden worden...

[Voor 15% gewijzigd door ZeRoC00L op 10-03-2021 13:07]

Volg je bankbiljetten

• spamsmurf
ZeRoC00L schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:05:
En als je een andere naam voor de app (fqdn) gebruikt, werkt dat wel ?

Anders toch een case aanmaken,zal het toch onder water nog ergens vastgehouden worden...
Andere naam is geen probleem maar niet de mooie oplossing die ik hoop;-)
Toch maar eens kijken wat Microsoft op de achtergrond kan vinden.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Altijd fijn, Microsoft support ;-)

Laat in ieder geval weten hoe het afloopt. Ben wel benieuwd.

Even ter info, hoe lang is het geleden dat je het domein hebt omgehangen naar andere tenant ?

Volg je bankbiljetten

• spamsmurf
Klein weekje. En domein omhangen ging soepel en mail werkte ook vrijwel direct.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook ondervonden toen wij een klant moesten migreren, wanneer je een app verwijderd blijft deze nog achter en wordt deze pas na een x tijd definitief verwijderd.

Er zijn commando's om de app definitief te verwijderen, ik kan ze zo snel alleen niet meer vinden. Ik zou in elk geval Microsoft support inschakelen. Die kunnen op de achtergrond iets meer zien.

Edit: je zou ook kunnen proberen om de App te restoren en dan de url aan te passen zodat hij niet meer bestaat in de oude tenant

[Voor 21% gewijzigd door elcapon op 10-03-2021 15:33]

• spamsmurf
elcapon schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:27:

Die commando's zouden wel cool zijn natuurlijk;-)
Restore is een optie al is die wel omslachtig denk ik. Moet dan eigenlijk eerst het custom domein weer terug verhuizen. Maar we gaan eens kijken. Bedankt.

• spamsmurf
elcapon schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:27:

Soms is de vieze methode de beste. Dus custom domain terug verhuisd. Applicaties opnieuw aangemaakt. URL aangepast. Applicaties weer verwijderd. Custom domain weer terug. En applicaties weer aangemaakt. En toen waren de vinkjes opeens groen.
Misschien beetje omslachtig maar het werkt wel. Tip lijkt dus wel te zijn eerst de URL aanpassen voordat je de applicatie weg gooit.

Case closed.

• elcapon
  • Niet online
spamsmurf schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Soms is de vieze methode de beste. Dus custom domain terug verhuisd. Applicaties opnieuw aangemaakt. URL aangepast. Applicaties weer verwijderd. Custom domain weer terug. En applicaties weer aangemaakt. En toen waren de vinkjes opeens groen.
Misschien beetje omslachtig maar het werkt wel. Tip lijkt dus wel te zijn eerst de URL aanpassen voordat je de applicatie weg gooit.

Case closed.
Ja helaas niet ideaal, maar fijn dat het nu gelukt is!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ah, omdat de app dus nog in de 'recycle bin' stond kon je de naam niet in een andere tenant opnieuw gebruiken?
Op zich zou je dan ook de app geforceerd uit de recycle bin moeten kunnen gooien, dan kun je hem waarschijnlijk wel 'her'gebruiken in de andere tenant.

Volg je bankbiljetten

• spamsmurf
ZeRoC00L schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:23:
Ah, omdat de app dus nog in de 'recycle bin' stond kon je de naam niet in een andere tenant opnieuw gebruiken?
Op zich zou je dan ook de app geforceerd uit de recycle bin moeten kunnen gooien, dan kun je hem waarschijnlijk wel 'her'gebruiken in de andere tenant.
Er is een 'deleted items' voor app registrations maar daar was hij dus al weg. Er is gaat dus blijkbaar onderwater iets niet goed als je enterprise apps met een custom domain weg gooit en meteen daarna het custom domain weg gooit (en verhuisd). Het lijkt dat hij hem dan niet meteen vrij geeft. En misschien gebeurt het wel automatisch naar een x aantal dagen maar dat weet alleen Microsoft.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Of ben je dat zelf :)

https://docs.microsoft.co...external-url-entered.html

[Voor 10% gewijzigd door McWolf82 op 12-03-2021 11:50]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee