Op moment van schrijven kan je op meerdere resoluties kiezen door middel van checkboxes. Is het mogelijk om twee range en 1 checkbox inputs toe te voegen zodat het makkelijker is om een minimale/maximale resolutie te kiezen?? Stel dat ik een minimale resolutie wil van 1920*1080, dan zet ik de beide range inputs op 1920 en 1080 en checkbox op minimaal etc. Op dit moment moet ik alle checkboxes checken voordat ik het resultaat krijg die ik wil, en met oog op ontwikkeling van scherm techniek zal het aantal resoluties alleen maar toenemen lijkt mij (my opinion, don't pin me on it).
https://tweakers.net/smartphones/vergelijken/
is het DPI filter niet handiger? Resolutie zegt weinig over de beeldkwaliteit, 1080p op 5" is veel beter dan op 6" natuurlijk. Ik neem aan dat jij een bepaalde minimale dichtheid wil
is het DPI filter niet handiger? Resolutie zegt weinig over de beeldkwaliteit, 1080p op 5" is veel beter dan op 6" natuurlijk. Ik neem aan dat jij een bepaalde minimale dichtheid wil
[Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 10-03-2021 09:05]
React: Catch22
Ik snap je punt. Mijn feedback was meer om het onnodige checkboxen te elimineren. Stel dat ik alleen op DPI selecteert (ook een range input neem ik aan), dan moet ik vanuit mezelf ten eerste al weten wat de ratio is tussen schermdiagonaal en resoluties. En eerlijk gezegd, dat weet ik niet, en niet alleen mezelf, maar ik denk ook velen met mij. Misschien is jouw feedback op die van mij ook van toepassing voor sommige tweakers.
Ik snap je punt. Mijn feedback was meer om het onnodige checkboxen te elimineren. Stel dat ik alleen op DPI selecteert (ook een range input neem ik aan), dan moet ik vanuit mezelf ten eerste al weten wat de ratio is tussen schermdiagonaal en resoluties. En eerlijk gezegd, dat weet ik niet, en niet alleen mezelf, maar ik denk ook velen met mij. Misschien is jouw feedback op die van mij ook van toepassing voor sommige tweakers.
Het is niet zo simpel, omdat je naast het formaat ook met verhoudingen zit. Dus is 980*1920 gelijk aan 1080*1920 als dat toestel dan smaller is (voorbeeld).WSVision schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:44:
React: Catch22
Het is technisch wat lastig. De DPI kan je in het overzicht laten zien, of in de details kijken. En mensen die op dat niveau gaan zoeken weten dat denk ik wel
Ten eerste, niet iedereen is op dat niveau, ten tweede, website van tweakers is niet tweakers-only. Daarom stel ik voor om twee range inputs voor de resoluties. Het is meer een non-tweaker feature die ik voorstel, maar eentje die door iedereen (neem ik aan) wel door heb.
Mijn punt is dat mensen die resolutie belangrijk vinden (anders zou je dat niet gebruiken als filter), ook wel begrijpen wat DPI is.WSVision schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:52:
Ten eerste, niet iedereen is op dat niveau, ten tweede, website van tweakers is niet tweakers-only. Daarom stel ik voor om twee range inputs voor de resoluties. Het is meer een non-tweaker feature die ik voorstel, maar eentje die door iedereen (neem ik aan) wel door heb.
En een slider voor resolutie kan gewoon niet op een logische manier. Maargoed; als de UX'ers van Tweakers het wel nog een keer zeggen geloof je het misschien wel
Mijn voorstel is voor mensen die niet weten wat DPI is, maar wel een minimale/maximale resolutie willen. Lijkt me duidelijk in mijn vorige reply. Ik spreek nu voor mezelf, ik was op zoek naar een minimale FHD scherm voor mijn mobiel. Voor tech savvy mensen, die weten de tweaker site makkelijk te vinden bij schermen>DPI, maar voor minder tech savvy mensen, die gaan gelijk naar resoluties. Het is niet zo dat ik je niet geloof, getuige van je laatste zin, maar mijn voorstel was puur gericht op non-tweakers (en jij meer op tweakers).
Pagina: 1