Vraag

• Daantje92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-02 10:23
Waar twijfel ik tussen?
Tussen de Oneplus 8T en de Google Pixel 4a 5G

Gisteren is mijn Oneplus 6 overleden. Van 3 hoog gevallen, spijtig genoeg heeft het toestel het niet overleefd.
Nu heb ik vrijwel direct de Oneplus 8T besteld voor 550. Ik ben de laatste tijd niet bezig geweest met de smartphons dus ik wist niet wat er allemaal op de markt aanwezig was totdat ik net via Mediamarkt Duitsland de Google Pixel 4a 5G voor 429 euro + een hoesje tegenkwam. Ik ben eigenlijk een leek op smartphone gebied en ik vroeg me af wat ik het beste kon doen. Beide zijn prachtige smarthphones dus ik heb voor de zekerheid de Google Pixel 4a 5G gereserveerd bij de Mediamarkt.

Verder lees ik heel veel positieve verhalen over de Oneplus 8T alleen dat de camera minder zou zijn? Is dit zoveel minder? Hij zal toch niet slechter zijn dan die van Oneplus 6?

Hoor graag jullie meningen!

Beste antwoord (via Daantje92 op 10-03-2021 12:10)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31
@Daantje92 De 8T heeft een prima camera, en een veel snellere processor dan de Pixel. Pixels goede camera is namelijk helemaal niet goed, alleen de foto processing er achter lost heel veel op, dat is vervolgens via Gcam ook op andere telefoons werkend gemaakt in de community voor de liefhebber.
Zo wie zo is de 8T een vooruitgang t.o.v. de 6.

Pixel zijn ontwikkel telefoons, heel snel met updates, en soms ook te snel dat je apps zoals bankieren ineens niet meer werken. Verder zijn de Pixels in NL niet officieel ondersteund, dus er wordt ook niet specifiek voor ontwikkeld of rekening mee gehouden door de mobiele providers.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Daantje92 waarom twijfel je nu precies? Is dat vanwege de prijs?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Genieten van de 8t.
Ik vind het een heerlijk toestel, lekker rap en geen klachten over.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31
@Daantje92 De 8T heeft een prima camera, en een veel snellere processor dan de Pixel. Pixels goede camera is namelijk helemaal niet goed, alleen de foto processing er achter lost heel veel op, dat is vervolgens via Gcam ook op andere telefoons werkend gemaakt in de community voor de liefhebber.

Pixel zijn ontwikkel telefoons, heel snel met updates, en soms ook te snel dat je apps zoals bankieren ineens niet meer werken. Verder zijn de Pixels in NL niet officieel ondersteund, dus er wordt ook niet specifiek voor ontwikkeld of rekening mee gehouden door de mobiele providers.

• Daantje92
rens-br schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:42:
@Daantje92 waarom twijfel je nu precies? Is dat vanwege de prijs?
Ik twijfelde inderdaad over de prijs. Telefoon komt een beetje ongelukkig maar ik heb besloten om toch voor de 8T te gaan omdat de Oneplus mij toch wel heel erg bevalt.

• Daantje92
swhnld schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:09:

Dankjewel voor je input, je hebt me overtuigd om toch voor de 8T te gaan :)

• kamieldevisser
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-03 01:48
Even ter informatie: de oneplus 9 serie wordt over drie dagen bekend gemaakt. Misschien dus handig om te wachten met het aanschaffen van een telefoon. Kans bestaat dat je toch voor de 9 wil gaan -- of dat de 8 goedkoper geprijsd wordt wanneer de 9 uit is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daantje92
kamieldevisser schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:17:
Even ter informatie: de oneplus 9 serie wordt over drie dagen bekend gemaakt. Misschien dus handig om te wachten met het aanschaffen van een telefoon. Kans bestaat dat je toch voor de 9 wil gaan -- of dat de 8 goedkoper geprijsd wordt wanneer de 9 uit is.
De 8T is inmiddels al in bezit. Moest wel aangezien ik een nieuw toestel nodig had en ik moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb dat ik de 8T heb gehaald. Wat een genot om door alles heen te bladeren met 120hz! Ik wist dat de 9 er aan kwam (zoals elk jaar een nieuw toestel uitkomt) maar ik ben niet iemand die per se de nieuwste toestel hoef. Als ik hier een jaar of 3 mee verder kan dan ben ik wel tevreden :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee