Ben(V) schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:45:
Ik had een Ziggo Connectbox Arris die onlangs vervangen is door een Ziggo Connectbox Compal vanwege andere problemen.
Maar geen van beiden had dit probleem hier, ik heb regelmatig de coax eruit gehad en testen gedaan, omdat ik naar een probleem aan het zoeken was maar lokaal bleef alles gewoon werken.
En ik heb o.a. twee HP printer hier die weliswaar niet via wifi werken maar bedaard op het netwerk zijn aangesloten en ook diverse iot devices.
Wat raar, dan ik zal ook eens de coax eruit trekken om te testen.
Ik zit te wachten op een nieuwe grondkabel (Ziggo groene kabel buiten) omdat die niet goed getest is op twee plekken buiten mijn huis waardoor mijn internetverbinding continue wegvalt.(TV dus niet

)
De monteur vertelde mij dat daardoor het modem opnieuw opzoek gaat en steeds weer reset waardoor de verbinding met mijn wifi dus ook weg zou vallen.
Maar als ik de coax er dus uit haal zoals in jouw voorbeeld valt de verbinding toch ook weg en is het niet logisch dan dat hij niet zou resetten.
In dat geval is wat de monteur dus vertelde niet waar.
Is dit de reden dat mensen een router in bridge zetten en dat hij alleen maar tv en internet doorgeeft maar dat de router die erachter staat mijn wifi thuis regelt?
Edit update:
Ok zojuist geprobeerd met coax eruit.
Melding verbonden met wifi geen internet, uitroeptekentje naast wifi symbooltje.
Maar geen apparaat werkt meer, geen Philips hue, geen bluesound node 2i streamer geen canon printer te vinden meer etc.
Dus ik blijk toch echt contact met internet te moeten hebben.
Is dit iets van het Ziggo modem, dat hij de wifi functionaliteit sloopt als er geen internetverbinding is oid?
[Voor 13% gewijzigd door MatMich op 10-03-2021 14:42]