Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLvB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-04-2022

Op zoek een nieuwe versterker/streamer + speakers

Na veel topics en post te hebben meegelezen, toch een nieuw topic aangemaakt voor mijn specifieke situatie. Met als doel mijn shortlist te toetsen en wellicht goede nog onopgemerkte suggesties op te halen.

Net verhuisd en mijn oude muziekinstallatie achter gelaten in de oude woning. Dat was een 3.1 set met Onkyo NR509 receiver, Monitor Audio Apex 2x A10 fronts, 1x A40 center en een BK XLS200 MKII subwoofer. Kopers wilde geen gedoe met nieuwe kabels etc en wilden de set voor een goede prijs overnemen. Geeft mij dus nieuwe kansen om weer iets moois te shoppen. :*)

Voor mijn nieuwe huis op zoek naar een nieuwe set. De wensen zijn inmiddels wel wat veranderd t.o.v. 13 jaar geleden bij de vorige aanschaf. Ik ben op zoek naar een versterker/streamer en een set goede (boekplank) speakers.
Budget
Budget is circa € 2.000. Kan iets worden opgerekt, indien duidelijke meerwaarde.
Gebruik: muziek en TV
Ik ben op zoek naar geluid voor de combi muziek en TV. Prioriteit voor muziek, maar TV ook graag aankoppelen. Muziek wordt vrijwel alleen nog via stream geluisterd door het hele gezin (Spotify).

Daarnaast fijn om goed geluid te hebben tijdens een film of avondje bench watchen.

De woonkamer is een ruimte in een soort F vorm. Waarbij de bovenste korte poot de keuken is, en de andere korte poot de TV hoek. In de TV hoek komen de speakers te staan. In de andere ruimtes wil ik (evt later) uitbreiden met multiroom speakers.

De bediening moet vooral simpel en snel zijn.
Wensen/eisen:
De nieuwe set moet voldoen aan de volgende eisen:
- HDMI aansluiting (voor TV)
- Ethernet poort
- Subwoofer aansluiting
- Stereo speaker aansluitingen
- Multiroom connection voor uitbreiding speakers in andere ruimtes
- Hoog gebruiksgemak
- Hoge WAF factor: mooi design, wit en niet te groot (liefst onzichtbaar :X ) maar toch goed geluid

Huidige apparatuur:
- TV Samsung QLED 55Q90T (2020) via Samsung One Connect
- Subwoofer BK XLS200 MKII heb ik meegenomen, dus wil ik weer inzetten.
Zelf gevonden tot nu toe
Na veel posts hier te hebben gelezen, desk research gedaan, en natuurlijk ook een paar luister bezoeken in Hifi winkels (toen dat nog mocht van meneer Rutte), ben ik tot de volgende short list gekomen:
  • Bluesound Powernode 2i als versterker/streamer (alle functies en aansluitingen die ik nodig heb, in een compact apparat)
  • KEF LS50 Meta speakers (klinken super, en design vind ik erg strak)
  • Eventueel (later) uitbreiden met Bluesound Pulse Flex 2i (of Pulse of Pulse Mini) speakers voor multiroom
Alternatieven in overweging:

• Actieve wireless speakers: zoals KEF LS50 wireless (duur!), KEF LSX, Denon Home
Voordeel: geen Powernode nodig
Nadeel: geen multiroom, netstroom kabel i.p.v. geluidskabel (dus helemaal niet wireless)

Receiver (Denon?) i.p.v. Powernode
Voordeel: multiroom via Denon Home speakers
Nadeel: groot apparaat, veel functies die ik waarschijnlijk niet gebruik

Dali Oberon on-wall speakers (i.p.v. KEF LS50 Meta)
Voordeel: stuk voordeliger
Nadeel: minder krachtige speakers (?)

• Out of the box (of eigenlijk into one box): Sennheiser Ambeo soundbar
Voordeel: Deze heb ik nog niet beluisterd, maar ziet er indrukwekkend uit en krijgt goede beoordelingen. Op papier dus veelbelovend.
Nadeel: groot, geen multiroom

Extra lastig is dat even een winkel binnen stappen er nu niet in zit. Ik ben bovendien geneigd veel opties open te houden, en van alles thuis laten bezorgen om te testen vind ik ook niet ideaal.

Vragen waar jullie wellicht bij kunnen helpen en/of in willen meedenken:
  • Hebben jullie ervaringen met deze voorgenomen keuze?
  • Heeft de Powernode voldoende vermogen (2x 60W) om de KEF speakers aan te sturen?
  • En de combinatie van de multiroom Pulse speakers van Bluesound?
  • Voorkeur voor de genoemde alternatieven boven de voorgekomen keuze?
  • En zijn er wellicht nog andere suggesties die ik nog niet ken?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie en suggesties. Alvast dank daarvoor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:07
De Powernode is krachtig genoeg voor de KEF's. Een 2.1 systeem staat nog niet op je lijst, dan zou je nog iets kleinere boekenplank speakers met een sub die uit het zicht staat kunnen combineren. Overigens kun je in sommige zaken nu op afspraak terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
BLvB schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:19:

Dali Oberon on-wall speakers (i.p.v. KEF LS50 Meta)
Voordeel: stuk voordeliger
Nadeel: minder krachtige speakers (?)
Waar haal je uit dat dit minder krachtige speakers zijn? En is dat maximum ook belangrijk? Tenzij je graag op standje burenruzie muziek wilt afspelen, zal je nooit op het maximum van die speakers gaan zitten. En volgens de specs kunnen de Dali speakers zelfs nog net een tikje harder dan de KEF (107 tov 106dB). Dat verschil is niet de moeite waard omdat het niet te horen is, maar beide speakers kunnen wel hard genoeg om gehoorschade te veroorzaken.

Als je met de WAF te maken hebt, dan zijn die on-wall speakers flink in het voordeel. De KEF heeft aan de achterzijde nog de bass reflex, dus zal die toch op een afstand van de muur geplaatst moeten worden. Daarnaast kan de Dali Oberon ook nog lagere frequenties weergeven tov de KEF, de laatste kan tot 79Hz (+/-3dB), terwijl Dali tot 55Hz gaat (+/-3dB).
Extra lastig is dat even een winkel binnen stappen er nu niet in zit.
Even een belletje naar een HIfI zaak om een afspraak te maken, ze ontvangen je met open armen.
Ik ben bovendien geneigd veel opties open te houden, en van alles thuis laten bezorgen om te testen vind ik ook niet ideaal.
Toch is dat het beste. In de winkel kan je wel luisteren, maar daar is de akoestiek niet hetzelfde als thuis. De betere HiFi winkel biedt ook die optie aan.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58
Is een Sonos Amp met goede speakers een optie? Dan heb je volgens mij bijna alle eisen afgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 14:47
Archie_T schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:42:
Is een Sonos Amp met goede speakers een optie? Dan heb je volgens mij bijna alle eisen afgevinkt.
Dat trek je jezelf wel in het Sonos eco systeem en vraag me af of je dat perse moet willen als er prima alternatieven zijn. Op de hoofdpagina staat een artikel over een nieuwe Sonos roam speaker. Die werkt blijkbaar niet met een oudere versie van de app en oudere speakers niet met de nieuwe versie van de app. Zit je dan......

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 10-03-2021 09:25 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58
Hulleman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Dat trek je jezelf wel in het Sonos eco systeem en vraag me af of je dat perse moet willen als er prima alternatieven zijn. Op de hoofdpagina staat een artikel over een nieuwe Sonos roam speaker. Die werkt blijkbaar niet met een oudere versie van de app en oudere speakers niet met de nieuwe versie van de app. Zit je dan......
Als je Denon koopt trek je je in je Denon systeem toch? Alles bij Sonos werkt gewoon met de S2 app, ook de nieuwe speakers dus als je nu instapt speelt dat probleem niet. Het probleem wat jij beschrijft gaat alleen over de oude serie speakers. Ik heb hetzelfde gezien bij andere merken maar op één of andere manier pakken mensen dit altijd bij Sonos als "probleem" Maakt ook niet uit hoor, ik heb geen aandelen Sonos ofzo, het was een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:38
Heb zelf de KEF LS50 (voorgangers) en de Bluesound Node 2i (zonder het versterkergedeelte).

Toen ik de KEF's kreeg, heb ik ze een een paar dagen laten inspelen in mijn woonkamer van ongeveer 6 x 4 m. Daar stonden ze aan de korte zijde en deze vond ik prima klinken in zo'n ruimte. Ik moet wel zeggen dat ik niet een grote basfanaat ben en daar minder op lette toen omdat deze voor mijn kleine werkkamer zijn bedoeld. Aangezien je een subwoofer hebt en de Powernode een subwooferuitgang heeft, komt het vast wel goed met de lage tonen.
Over het benodigde vermogen voor deze speakers zijn de meningen verdeeld. Ik denk zelf dat het voldoende is icm je subwoofer.

Zelf ben ik erg tevreden over de Node 2i. Het opzetten is simpel, de aparte app heb je alleen nodig om van bron te wisselen, maar je hebt ook autosense. Spotify kan je via spotify connect via de app bedienen. Wisselt snel wanneer ik Spotify op mijn laptop luister en deze op de Node 2i wil luisteren. Enige nadeel is als je op shuffle luistert op het ene apparaat en tussendoor wisselt, het andere apparaat de wachtrij niet overneemt maar helemaal opnieuw shufflet. (ik vermoed dat het eerder een probleem is van Spotify dan het apparaat, maar niet echt getest.)
Multiroom heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLvB
Dank voor jullie reacties !
martyw schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:04:
Een 2.1 systeem staat nog niet op je lijst, dan zou je nog iets kleinere boekenplank speakers met een sub die uit het zicht staat kunnen combineren. Overigens kun je in sommige zaken nu op afspraak terecht.
@martyw 2.1 systeem is juist de bedoeling, met gebruik van de sub die ik al heb.
Ik ga zeker nog een afspraak maken. Hier wil ik ter voorbereiding mogelijk nog wat extra suggesties ophalen.
yodeluxe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:23:
[...]
Waar haal je uit dat dit minder krachtige speakers zijn? En is dat maximum ook belangrijk? Tenzij je graag op standje burenruzie muziek wilt afspelen, zal je nooit op het maximum van die speakers gaan zitten. En volgens de specs kunnen de Dali speakers zelfs nog net een tikje harder dan de KEF (107 tov 106dB).
@yodeluxe Minder krachtig was een aanname op basis van het uiterlijk van beide speakers (vandaar ook het ? erachter). De Dali's zijn qua formaat een stuk compacter. Ik begrijp uit jouw antwoord dat dat dus niet het geval is. Standje burenruzie is niet perse het doel >:) Het is uiteraard wel fijn als de speakers voldoende power hebben.
yodeluxe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:23:
[...]
Als je met de WAF te maken hebt, dan zijn die on-wall speakers flink in het voordeel. De KEF heeft aan de achterzijde nog de bass reflex, dus zal die toch op een afstand van de muur geplaatst moeten worden. Daarnaast kan de Dali Oberon ook nog lagere frequenties weergeven tov de KEF, de laatste kan tot 79Hz (+/-3dB), terwijl Dali tot 55Hz gaat (+/-3dB).
De positie van de bass reflex is inderdaad een goeie om rekening mee te houden. Heb jij ervaring met de Dali Oberon speakers?

Ik heb nog de mogelijkheid om in de muur te frezen (wordt nog gestuct), dus met on wall speakers kunnen de kabels dan helemaal weggewerkt worden. Zijn er nog andere interessante on wall speakers in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLvB
@Archie_T Ik ben niet zo'n Sonos-fan. Bij de Sonos Amp zit ik volgens mij vast aan de Sonos speakers voor verdere multiroom uitbreiding.

Idem bij Denon inderdaad. Ik ben echter wel gecharmeerd van de Denon Home lijn. Maar daarbij zijn minder goede ervaringen met de verbinding in het ecosysteem.

Voor zover ik heb gelezen is het BluOS ecosysteem beter en/of stabieler. Maar ik heb zelf met geen van de genoemde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLvB
teot schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:58:
Heb zelf de KEF LS50 (voorgangers) en de Bluesound Node 2i (zonder het versterkergedeelte).

Toen ik de KEF's kreeg, heb ik ze een een paar dagen laten inspelen in mijn woonkamer van ongeveer 6 x 4 m. Daar stonden ze aan de korte zijde en deze vond ik prima klinken in zo'n ruimte. Ik moet wel zeggen dat ik niet een grote basfanaat ben en daar minder op lette toen omdat deze voor mijn kleine werkkamer zijn bedoeld. Aangezien je een subwoofer hebt en de Powernode een subwooferuitgang heeft, komt het vast wel goed met de lage tonen.
Over het benodigde vermogen voor deze speakers zijn de meningen verdeeld. Ik denk zelf dat het voldoende is icm je subwoofer.

Zelf ben ik erg tevreden over de Node 2i. Het opzetten is simpel, de aparte app heb je alleen nodig om van bron te wisselen, maar je hebt ook autosense. Spotify kan je via spotify connect via de app bedienen. Wisselt snel wanneer ik Spotify op mijn laptop luister en deze op de Node 2i wil luisteren. Enige nadeel is als je op shuffle luistert op het ene apparaat en tussendoor wisselt, het andere apparaat de wachtrij niet overneemt maar helemaal opnieuw shufflet. (ik vermoed dat het eerder een probleem is van Spotify dan het apparaat, maar niet echt getest.)
Multiroom heb ik geen ervaring mee.
@teot Klinkt goed. Leuk om te lezen dat deze combinatie goed werkt. Hoe lang gebruik jij de Node en KEF's al? Het mindere laag van de KEF's verwacht ik inderdaad te kunnen opvangen door gebruik van de sub.

Bij jou staan ze dus nu in de werkkamer. Hier zullen ze in een grotere ruimte (woonkamer) komen te staan. Verwacht jij dat ze daarin kunnen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:51
Die Bluesound Powernode, dat is echt een onwijs prettig apparaat. Zelf de 'normale' 2i streamer, omdat ik het combineer met een externe eindversterker (Arcam SA20), en Sonus faber zuilen. Maar voor kleine speakers is dat ding echt perfect. Het BluOS is ook prettig, en de optie tot hi-res muziek ( ook van een Synology bijvoorbeeld ) is erg fijn.

Met betrekking tot speakers, ik ben absoluut geen fan van Dali, KEF, etc. Kijk bijvoorbeeld eens naar iets onbekendere hifi merken.

Ter voorbeeld:
Martin Logan Motion 15i (vond ik echt waanzinnig klinken voor het formaat)
Sonus Faber Sonetto (Als het budget wat om hoog mag..)

Mijn laatste advies is; Ga luisteren, (dat kan vaak gelukkig op afspraak)
Er zit zo belachelijk veel verschil tussen speakers. De Martin Logan's kwam ik op het oog terwijl ik eigenlijk voor B&W's kwam kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Inverted_World op 10-03-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:38
BLvB schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:01:
[...]

@teot Klinkt goed. Leuk om te lezen dat deze combinatie goed werkt. Hoe lang gebruik jij de Node en KEF's al? Het mindere laag van de KEF's verwacht ik inderdaad te kunnen opvangen door gebruik van de sub.
De Node staat in mijn woonkamer en KEF's in mijn werkkamer... De combinatie heb ik niet langer dan twee dagen gebruikt :P
De Node heb ik iets meer dan een halfjaar en ben er tot nu toe erg tevreden over. Als je voornamelijk Spotify gebruikt, hoef je niet eens in de BluOS app te zitten en alleen in Spotify met Spotify Connect.
Bij jou staan ze dus nu in de werkkamer. Hier zullen ze in een grotere ruimte (woonkamer) komen te staan. Verwacht jij dat ze daarin kunnen voldoen?
Even mezelf citeren: "Toen ik de KEF's kreeg, heb ik ze een een paar dagen laten inspelen in mijn woonkamer van ongeveer 6 x 4 m. Daar stonden ze aan de korte zijde en deze vond ik prima klinken in zo'n ruimte."
BLvB schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:52:

De positie van de bass reflex is inderdaad een goeie om rekening mee te houden.
In mijn werkkamer staan de KEF's met de achterkant op ~5cm van de muur met de reflexpoort helemaal dichtgestopt met de bijgeleverde schuimpjes. Ik vind ze prima klinken zo (maar dat is vrij subjectief). Er zit geen 'boom' in de lagere bastonen en ik kan er prima 8 uur achter werken.

Maar vooral: blijkbaar is design ook belangrijk, dus selecteer een aantal speakers die qua design aanspreken en ga die vooral luisteren! Het belangrijkste is dat die voor jou/jullie mooi klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLvB
De Powernode en BluOS van Bluesound lijkt dus waarschijnlijk wel de juiste keuze als ik de reacties zo lees.

Voor de speakers heb ik nog wat huiswerk te doen.
En daarna inderdaad een luister afspraak maken om e.e.a. te kunnen vergelijken

Inverted_World schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:02:

Met betrekking tot speakers, ik ben absoluut geen fan van Dali, KEF, etc. Kijk bijvoorbeeld eens naar iets onbekendere hifi merken.

Ter voorbeeld:
Martin Logan Motion 15i (vond ik echt waanzinnig klinken voor het formaat)
Sonus Faber Sonetto (Als het budget wat om hoog mag..)
@Inverted_World Die 2 ken ik nog niet, ga ik wat meer over opzoeken.
Waarom geen fan van Dali, KEF, etc?
teot schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:52:

Even mezelf citeren: "Toen ik de KEF's kreeg, heb ik ze een een paar dagen laten inspelen in mijn woonkamer van ongeveer 6 x 4 m. Daar stonden ze aan de korte zijde en deze vond ik prima klinken in zo'n ruimte."
@teot heel goed, de kracht van de herhaling ;) Ik had dit niet goed gelezen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
BLvB schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:52:
De positie van de bass reflex is inderdaad een goeie om rekening mee te houden. Heb jij ervaring met de Dali Oberon speakers?
Nee, ik heb zelf Dali Opticon 6 speakers, maar ik was wel al aan het kijken naar de Oberon on-walls als rear speakers. Je zou in het [Speakers] Het Dali Ervaringen/Discussie Topic kunnen kijken, er zijn daar meer Tweakers die deze Oberons hebben.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twisterrr
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-04-2023
Beste,

Zou je nog jouw feecback kunnen geven over de combi van de Powernode 2i en KEF speakers?
Ik ben in bezit van de Powernode en ben aan het overwegen om van een B&W 606 set te 'upgraden' naar de LS 50 (meta).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Twisterrr schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:53:
Beste,

Zou je nog jouw feecback kunnen geven over de combi van de Powernode 2i en KEF speakers?
Ik ben in bezit van de Powernode en ben aan het overwegen om van een B&W 606 set te 'upgraden' naar de LS 50 (meta).

Alvast bedankt!
B&W 606's zijn luidspreker die vrij schel zijn met een ingetogen midrange. De LS50's zullen een enorme upgrade zijn in het mid en hoog, maar je levert wel wat output in qua laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisterrr
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-04-2023
Bedankt! Ik ga bekijken of ik ergens een goede deal kan scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLvB
Excuses voor de lange radiostilte. I.v.m. de verbouwing van ons huis ben ik er niet meer verder aan toegekomen. Inmiddels is de begane grond ver genoeg klaar om met de inrichting aan de slag te gaan.

Afgelopen week heb ik de Bluesound Powernode 2i besteld, gisteren ontvangen, maar zit nog in de doos. Er kwam een mooie aanbieding voorbij, dus die heb ik alvast aangeschaft.

Voor de speakers neig ik inmiddels meer naar on-wall. De verbouwing hakt er financieel flink in, vanuit dat oogunt zijn de Dali Oberon On-Walls de keuze op basis van gelezen reviews en vergelijkingen. Mogelijke upgrade naar Opticon LCR of Rubicon LCR's. Het prijsverschil is echter behoorlijk, dus die moeten hun meerwaarde nog wel overtuigen in een (nog steeds te plannen) luistersessie. Liefst ook de KEF's nog luisteren, hoewel die lastig vergelijkbaar zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLvB
Zou de combinatie Bluesound Powernode 2i + KEF LS50 Meta (bedraad) gekoppeld aan de TV in de woonkamer en de KEF LSX's als multiroom voor de keuken/eetkamer ook mogelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 19:07
Als ik jou was zou ik even dit filpje kijken:

YouTube: WOWSERS! Bluesound POWERNODE (2021) w/ KEF KC62

Is van Darko Audio.
Heeft in mijn ogen een pragmatische visie en veel verstand (of goed gehoor?) van.
Je triggerde me even omdat je hem in combinatie met KEF LS50 meta wil.
In dit filmpje doet hij dat ook, alleen koppelt hij er ook een KEF sub aan wat een enorm positief effect weer op de speakers heeft doordat de powernode het signaal voor de speakers aanpast door de lage tonen expliciet alleen naar de sub te sturen en de hoge tonen dus alleen naar de meta's.

Hij geeft in het filmpje aan dat die deze setup prefereert boven (veel) duurdere opties die hij heeft geprobeerd.

Wel iets boven budget, maar dat is verder up to you. :)

Oh ja, ik zou zeker niet voor de powernode 2i gaan als nu net de nieuwe powernode uit is (heb hem zelf ook net besteld). Veel betere bediening (toetsen op het apparaat), betere dac en (belangrijkste) 2x80 watt ipv 2x60 watt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
oh, en toen las ik dat je al hebt besteld...
nou ja; succes ermee! :)

[ Voor 76% gewijzigd door Ford_Prefect op 08-06-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
In het filmpje: 10:57
En dat doet ie niet vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 15:48
let er inderdaad op dat je voor de nieuwste versie van de Bluesound NODE gaat.
Deze zijn sinds deze maand te koop.
Ik twijfel zelf om de Node te combineren met de XTZ Edge A2-300.
Dit is (net zoals de PowerNODE) een klasse D versterker, welke automatisch aan uit gaat.
Dit zou dus net zo makkelijk moeten werken als de PowerNODE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
Inverted_World schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:02:
Die Bluesound Powernode, dat is echt een onwijs prettig apparaat. Zelf de 'normale' 2i streamer, omdat ik het combineer met een externe eindversterker (Arcam SA20), en Sonus faber zuilen. Maar voor kleine speakers is dat ding echt perfect.
Ben het niet helemaal met je eens. De 2i stuurt gemakkelijk een set Focal Chora's 826 aan. De nieuwe Powernode zal ook niet al te veel problemen hebben (de 2i nog wel) met B&W 603 wat toch wel een veeleisende speaker is. Had zelf de 2i hier spelen op een set RX6 van Monitor Audio. Helemaal top. Maar de 2i nu verkocht en een Powernode N330 besteld. Kan niet wachten... :)
Mijn laatste advies is; Ga luisteren, (dat kan vaak gelukkig op afspraak)
Ja, dat kan ik alleen maar beamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLvB
Oeps, dan misschien toch iets te snel besteld... :-(

Zijn er veel aanpassingen ten opzichte van de 2i? Ik kan nog geen goede vergelijking terugvinden. Is er meer dan dit? En hoe is dat merkbaar of hoorbaar in de praktijk?
- 2x 80 watt (ipv 60 watt)
- Klasse D versterker (ipv ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ford_Prefect schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:16:
Als ik jou was zou ik even dit filpje kijken:

YouTube: WOWSERS! Bluesound POWERNODE (2021) w/ KEF KC62

Is van Darko Audio.
Heeft in mijn ogen een pragmatische visie en veel verstand (of goed gehoor?) van.
Je triggerde me even omdat je hem in combinatie met KEF LS50 meta wil.
In dit filmpje doet hij dat ook, alleen koppelt hij er ook een KEF sub aan wat een enorm positief effect weer op de speakers heeft doordat de powernode het signaal voor de speakers aanpast door de lage tonen expliciet alleen naar de sub te sturen en de hoge tonen dus alleen naar de meta's.
Darko is mijn inziens een van de slechtste reviewers op Youtube. Hij mist duidelijk kennis van zaken als het om de prestaties van producten gaat. Als je echter alleen wil weten hoe een product qua gebruiksgemak is, zijn zijn filmpjes wel de moeite waard. Voor de rest zijn het veredelde reclamefilmpjes.

Over Bluesound gesproken, dat is duidelijk een merk wat zich op gebruiksgemak richt. Ik ben niet bekend met hun versterking, maar hun Node 2i streamer heeft een digitale inputs die ik als onbruikbaar beschouw omdat de prestaties zo slecht zijn. Als je het puur als streamer gebruikt werkt het prima, maar het zijn geen producten die ik zou kopen als ik er ook wat anders digitaal op aan wil sluiten.

Als streaming belangrijk is én je wil goede prestaties dan kan je beter naar MiniDSP kijken (die hebben een mooie all-in-on oplossing) of Matrix Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 20:27
Bediening aan de bovenzijde is iets gewijzigd, je kunt 1 tot 6 functie toetsen toekennen (radio stations koppelen b.v.), is de vraag hoeveel je het gebruikt uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
RR46 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:01:
Bediening aan de bovenzijde is iets gewijzigd, je kunt 1 tot 6 functie toetsen toekennen (radio stations koppelen b.v.), is de vraag hoeveel je het gebruikt uiteraard...
Ik persoonlijk veel. Vond het op termijn heel storend om voor alles je telefoon te pakken voor de bediening. Die sneltoetsen erbij zijn een uitkomst wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 20:27
Eens, voor mij persoonlijk ook! Maar kan me voorstellen als die in een kastje staat je hier minder waarde aan hecht… ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLvB
En de aanpassing naar een klasse D versterker, zou dat een reden zijn om de 2i in te ruilen voor de N330 (€200 meerkosten)? Welke versterker zit er in de 2i eigenlijk, ik kan dat niet terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
De 2i is ook klasse D hybride. Net als de nieuwe powernode. De belangrijkste verschillen:
- DAC is 34bit/384 kHz (vraag is of je dat gaat merken)
- vermogen is 2x80 ipv 2x60
- toetsen met proximity sensor op de bovenkant
- de interne processor is veel sneller (toekomst bestendig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uisge
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik heb afgelopen week twee Bluesounds Flex 2i speakers opgehaald. Ben 3u bezig geweest om deze aan mijn Asus AIMesh netwerk gekoppeld te krijgen. De speaker zou een hotspot moeten vormen tijdens de installatie: not. Op een of andere onduidelijke reden zie ik de speakers in de app staan, er een stereopaar van maken lukt niet en zo op enig moment zijn de speaker ook weer verdwenen uit de app.

De frustratie laat zich raden. Ze gaan ook retour; geen zin om nu al met support te gaan mailen en, zoals ik lees, mijn hele netwerk om te gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Inmiddels heb ik de Bluesound N 330, een paar maanden in gebruik.
T.o.v de Powernode 2 I, heeft de N 330 meer vermogen.
Het geluid is beter, transparanter.
Aardige optie, zijn de present mogelijkheden, in de display.
Wat Bluesound nog wel moet verbeteren, is de extreme gevoeligheid, van de volume slider.
Het werkt te schichtig.
Het gauw te hard en is lastig te regelen.
Verder dik tevreden.
Pagina: 1