Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Trager internet op eigen router dan via algemene modem

Pagina: 1
Acties:

• PattieCake
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 16-06 13:01
Hoi tweakers,

Ik wil graag een betere verbinding vanaf mijn eigen router, zoals iedereen.

Mijn buren en ik delen in principe dezelfde modem. We wonen verdeeld over drie verdiepingen waarbij de modem op de tweede verdieping hangt. Zelf woon ik op de eerste verdieping. Het is een oud herenhuis waardoor ik het idee heb dat het wifi signaal niet erg sterk doorkomt. Vanuit de modem zelf verlies ik nog wel eens het signaal en/of is de snelheid tamelijk laag.

Nu heb ik met een ethernet kabel een router aangesloten op de modem. Deze router staat in mijn woonkamer.
Deze zendt een wifi signaal uit en heeft een kabel lopen naar mijn tv en playstation 4. Helaas lijkt de signaalsterkte van deze router nog slechter en is de snelheid in de meeste gevallen nog lager dan die van de modem.

Kunnen jullie deze leek verder helpen?

Bedankt voor het lezen!

Mvg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:37
Staat de tweede router wel in "accespoint modus"?

Begin eens met het testen van de snelheid op de kabel en wissel dan naar WiFi.

Alle poorten op de eerste router geven dezelfde snelheid?
En wat is de snelheid, bekabeld op de tweede router?

Als dat ongeveer hetzelfde is, dan pas heeft het nut om de WiFi te checken.

• PattieCake
Hoi Fuaze,

Dat komt dan neer op elke poort testen met een lan-kabel via speedlink?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-06 20:30
Met omschrijvingen als "de modem", "de router" komen we niet ver vrees ik...

Geef eens een gedetailleerde beschrijving van hoe het hele netwerk er uit ziet (netwerkcomponenten inclusief model en typenummer, devices), hoe alles verbonden is, hoe je test, etc...

• PattieCake
Vanuit de hoofdaansluiting in de kelder loopt er een kabel naar een Experia Box v8 Astoria Networks VGV7519. Deze hangt op de tweede verdieping.

Vanuit de Experia Box loopt een netwerkkabel naar mijn TP-link AC2300. Hier zitten diverse netwerkkabels in naar oa mijn tv en consoles.

Morgan, wat raad je aan qua testen?

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Gezien je vragen zijn er eigenlijk twee optie vraag iemand met verstand van zaken om langs te komen of verdiep je eerst zelf in de wereld van routers, modems en accespoints. De glazenbollen zijn namelijk al geruime tijd uitverkocht.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PattieCake schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:11:
Vanuit de hoofdaansluiting in de kelder loopt er een kabel naar een Experia Box v8 Astoria Networks VGV7519. Deze hangt op de tweede verdieping.

Vanuit de Experia Box loopt een netwerkkabel naar mijn TP-link AC2300. Hier zitten diverse netwerkkabels in naar oa mijn tv en consoles.

Morgan, wat raad je aan qua testen?
"AC2300" is geen modelnummer maar een vage snelheidsaanduiding. Dat ding heet geheid iets als "Archer C2300". Dit is relevant want dit soort klacht kan vaak liggen aan specifieke features van een specifiek apparaat.

Verder, wat is "trager"?
- hoe meet je de snelheid? En met welk apparaat?
- welke snelheden meet je boven en beneden?

Soittakaa Paranoid!

• PattieCake
Het is opgelost,

Door de poorten te testen van de Experia modem/router kwam ik erachter dat de poort die ik gebruikte voor mijn TP-Link niet optimaal werkte tav de andere poorten. Gewisseld en toen de TP-Link in accespoint modus gezet met een goede 5GHZ wifi.

Als sneeuw voor de zon.

Bedankt allen!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True