Al sinds ruim een jaar heb ik op monitoren met hoge resolutie continu zwarte schermen. Ik had anderhalf jaar geleden mijn eerste ultrawide monitor gekocht. Om de haverklap had ik zwarte schermen. Het gebeurt alleen met displayport kabels en alleen op hoge resoluties. Ik heb het volgende al gedaan:
- Videokaart upgrade van 980 naar 2070 super. Beiden hadden dit probleem.
- 4 verschillende displayport kabels geprobeerd. Vesa certified
- Beeldscherm uiteindelijk weg gedaan, nieuwe ultrawide, zelfde issue
- Nvidia driver uninstalled met DDU.
- Freesync aan / uit
- Verversings freq verlaagd.
Niks maakt uit. Ik heb ergens gelezen dat een windows update iets verknald kan hebben, maar geen idee hoe ik kan uitvinden welke en wat ik daar aan kan doen.
Ben een beetje ten einde raad. Mogelijk ga ik maar weer over naar HMDI en laat ik freesync maar zitten. Daar heb ik geen enkel probleem met wat voor kabel dan ook.
Heeft iemand hier nog een geniale ingeving? Of zal ik toch echt windows 10 een keertje moeten her installeren ofzo?
Heb overigens geen enkele last gehad op mijn Dell 1920*1200 scherm. Het gebeurt alleen bij hoge resolutie / throughput kennelijk.
Het gebeurt overal, ook als ik niks aan het doen ben.
Help me gathering of tweakers, you're my only hope...
- Videokaart upgrade van 980 naar 2070 super. Beiden hadden dit probleem.
- 4 verschillende displayport kabels geprobeerd. Vesa certified
- Beeldscherm uiteindelijk weg gedaan, nieuwe ultrawide, zelfde issue
- Nvidia driver uninstalled met DDU.
- Freesync aan / uit
- Verversings freq verlaagd.
Niks maakt uit. Ik heb ergens gelezen dat een windows update iets verknald kan hebben, maar geen idee hoe ik kan uitvinden welke en wat ik daar aan kan doen.
Ben een beetje ten einde raad. Mogelijk ga ik maar weer over naar HMDI en laat ik freesync maar zitten. Daar heb ik geen enkel probleem met wat voor kabel dan ook.
Heeft iemand hier nog een geniale ingeving? Of zal ik toch echt windows 10 een keertje moeten her installeren ofzo?
Heb overigens geen enkele last gehad op mijn Dell 1920*1200 scherm. Het gebeurt alleen bij hoge resolutie / throughput kennelijk.
Het gebeurt overal, ook als ik niks aan het doen ben.
Help me gathering of tweakers, you're my only hope...