Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 14:55
Al sinds ruim een jaar heb ik op monitoren met hoge resolutie continu zwarte schermen. Ik had anderhalf jaar geleden mijn eerste ultrawide monitor gekocht. Om de haverklap had ik zwarte schermen. Het gebeurt alleen met displayport kabels en alleen op hoge resoluties. Ik heb het volgende al gedaan:

- Videokaart upgrade van 980 naar 2070 super. Beiden hadden dit probleem.
- 4 verschillende displayport kabels geprobeerd. Vesa certified
- Beeldscherm uiteindelijk weg gedaan, nieuwe ultrawide, zelfde issue
- Nvidia driver uninstalled met DDU.
- Freesync aan / uit
- Verversings freq verlaagd.

Niks maakt uit. Ik heb ergens gelezen dat een windows update iets verknald kan hebben, maar geen idee hoe ik kan uitvinden welke en wat ik daar aan kan doen.

Ben een beetje ten einde raad. Mogelijk ga ik maar weer over naar HMDI en laat ik freesync maar zitten. Daar heb ik geen enkel probleem met wat voor kabel dan ook.

Heeft iemand hier nog een geniale ingeving? Of zal ik toch echt windows 10 een keertje moeten her installeren ofzo?

Heb overigens geen enkele last gehad op mijn Dell 1920*1200 scherm. Het gebeurt alleen bij hoge resolutie / throughput kennelijk.

Het gebeurt overal, ook als ik niks aan het doen ben.

Help me gathering of tweakers, you're my only hope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16
Begin maar eens met het posten van je specs.

Een verse Windows installatie zal nooit kwaad kunnen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ryzen 2700x
2070 super
16GB geheugen
Windows 10 pro

Scherm: Iiyama gb3466wqsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 12:18
En nu graag het model van je videokaart, model van je moederbord, voeding etc.
Als het kan ook graag de typen kabels (met lengte) die je geprobeerd heb en om misschien een bron van EMC te herkennen een foto van hoe je setup eruit ziet.

Toevallig een gasveer in je bureaustoel die voor storing o.i.d. zorgt?

Ik heb hetzelfde scherm en hier heb ik ook wel een ruzie mee.
De orginele Displayport kabel die je erbij krijgt is troep en werkt vaak niet goed.

Je kan proberen om het scherm juist wel of niet in een geaard stopcontact te stoppen. Afhankelijk hoe het nu aangesloten zit.
Alleen de DP kabel aan te sluiten zonder usb etc.
Heb je toevallig nog een geheel andere computer waar je het mee kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
rodebest schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:40:
En nu graag het model van je videokaart, model van je moederbord, voeding etc.
Als het kan ook graag de typen kabels (met lengte) die je geprobeerd heb en om misschien een bron van EMC te herkennen een foto van hoe je setup eruit ziet.

Toevallig een gasveer in je bureaustoel die voor storing o.i.d. zorgt?

Ik heb hetzelfde scherm en hier heb ik ook wel een ruzie mee.
De orginele Displayport kabel die je erbij krijgt is troep en werkt vaak niet goed.

Je kan proberen om het scherm juist wel of niet in een geaard stopcontact te stoppen. Afhankelijk hoe het nu aangesloten zit.
Alleen de DP kabel aan te sluiten zonder usb etc.
Heb je toevallig nog een geheel andere computer waar je het mee kan proberen?
Computer specs: Inventaris Ryzen build

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 242,11€ 242,11
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 85,90€ 85,90
1VoedingenCorsair Enthusiast TX750M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 60,60€ 60,60
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 507,61

Een displayport kabel die ik nu gebruik is in ieder geval de volgende: Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 m HBR3

De andere kan ik wel de nummertjes van de kabel opschrijven als dat zou helpen.

Vandaag probeer ik het de hele dag uit met mijn werk laptop. Die is beperkt tot 100Hz output, maar daar deed mijn PC ook al moeilijk mee.

De voeding van mijn PC is al 10 jaar oud, geen idee of dat zulk soort issues kan veroorzaken. Het maakt alleen niks uit of de PC onder load is of idle.

Ja ik heb een stoel met gasveer. Die verstel ik echter niet tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Komt me bekend voor. Bedoel je met zwart scherm dat hij zomaar uit het niets uit gaat en na een seconde weer aan? waarbij soms herhaaldelijk achter elkaar?

Kan iemand toelichten hoe een gasveer van invloed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ja, 2-3 seconden uit en dan weer aan. Alles gaat gewoon door. Geen crash, geluid speelt gewoon door. Alleen het beeld gaat een paar seconden uit.

Vandaag de hele dag met laptop achter mijn scherm. Tot nu toe geen issues. Ik vermoed dat het wel een electrische interferentie is, Vanavond ga ik wat meer testen op mijn PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:27
Een gasveer kan een EMP veroorzaken als je bvb rechtstaat. Hier is DP nogal gevoelig voor en zorgt ervoor dat het scherm uit gaat. HDMI heeft hier geen last van. Een DP-kabel met betere shielding zal hier ook geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-05 12:26
Ik heb dat soms ook als mijn (Lenovo) laptop niet goed in de docking station zit. Beeld valt dan ongeveer elke minuut 2-3 seconden weg, en komt dan weer terug. Ik heb twee beeldschermen aangesloten via displayport, en beide schermen hebben daar dan last van, maar nooit tegelijkertijd. Dus eerst valt de ene even weg, en daarna de andere.

Jouw situatie is ongetwijfeld anders, maar in mijn geval verdenk ik een slechte verbinding van m'n laptop met de docking station (en dus met de beeldschermen). Misschien speelt dat bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Shodan schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:36:
Ja, 2-3 seconden uit en dan weer aan. Alles gaat gewoon door. Geen crash, geluid speelt gewoon door. Alleen het beeld gaat een paar seconden uit.

Vandaag de hele dag met laptop achter mijn scherm. Tot nu toe geen issues. Ik vermoed dat het wel een electrische interferentie is, Vanavond ga ik wat meer testen op mijn PC.
Ik heb dit probleem ook. Zowel op Windows 10 als op Linux (Ubuntu, Debian). In de logging is helemaal niks terug te vinden over een hardware-fout. Mijn beeldscherm is aangesloten middels HDMI. Ik heb 3 verschillende HDMI kabels geprobeerd en natuurlijk de andere HDMI-poort gebruikt. Ik heb een nieuwe voeding gekregen van Samsung omdat deze 18,6V uitpoept ipv de beloofde 19. Dat heeft mijn issue niet verholpen. Ook mijn probleem doet zich voornamelijk voor op 4K en op Linux heb ik vooral last gehad van groene pixels. In Windows heb ik nog 3D Mark Time Spy gedraaid en wat andere benchmarks, maar echt reproduceren heb ik het nooit gekund. Bij mij gaat het beeldscherm, nog geen seconde uit en komt dan weer terug. Soms herhaalt zich dat 1 keer en zelden meerdere achter elkaar. Ik zie dan niet de HDMI-1 in de linkerbovenhoek verschijnen wat een indicatie zou kunnen zijn dat echt het scherm zelf uit gaat en niet dat de HDMI-verbinding door de pc wordt onderbroken.

Ik heb wel zonnepanelen, en weet daardoor dat de Voltage van het Net nogal eens kan schommelen. Vandaag schommelt hij bijvoorbeeld tussen de 230 en 240 volt. Ik durf echter niet 100% aan te nemen dat het daar aan ligt. Misschien dat iemand anders daar wat nuttigs over kan zeggen.

Mijn PC:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 305,94€ 305,94
1MoederbordenGigabyte B550 Gaming X€ 129,95€ 129,95
1VideokaartenMSI GeForce GT 1030 2GH LP OC€ 90,15€ 90,15
1MonitorenSamsung LU28R550UQU Blauw, Grijs€ 286,77€ 286,77
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB4K2/32€ 165,96€ 165,96
1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 89,90€ 89,90
Totaal€ 1.068,67

[ Voor 36% gewijzigd door DR!5EQ op 10-03-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Vandaag heb ik mijn werklaptop op het scherm uitgeprobeerd.

Na 4 uur geen enkel zwart scherm. Op mijn PC om de 10 minuten ofzo. Er zit dus echt iets in de verbinding tussen PC/scherm of elektrische interferentie ergens.

@DR!5EQ Heb jij de mogelijkheid om een andere computer te proberen?

Ik heb overigens alleen het probleem met DP, niet met HDMI, alhoewel ik dat met mijn nieuwe scherm nog niet geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Shodan schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:04:
Vandaag heb ik mijn werklaptop op het scherm uitgeprobeerd.

Na 4 uur geen enkel zwart scherm. Op mijn PC om de 10 minuten ofzo. Er zit dus echt iets in de verbinding tussen PC/scherm of elektrische interferentie ergens.

@DR!5EQ Heb jij de mogelijkheid om een andere computer te proberen?

Ik heb overigens alleen het probleem met DP, niet met HDMI, alhoewel ik dat met mijn nieuwe scherm nog niet geprobeerd heb.
Ik heb geen andere computer die 4k kan uitpoepen. Heb wel mijn playstation eraan gehangen en daar had ik het probleem niet mee, maar deze doet 1080p max. Ik heb de PC ook aangesloten op de TV en daar had ik het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 10:55
Speakers toevallig in de buurt van pc en/of monitoren?

Dat wil nog wel eens een flinke interferentie bron zijn wat de meest vage symptomen kan veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05 12:56

Kenackwurst

LiquorSnurf

Shodan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:58:

...

Heb overigens geen enkele last gehad op mijn Dell 1920*1200 scherm. Het gebeurt alleen bij hoge resolutie / throughput kennelijk.

Het gebeurt overal, ook als ik niks aan het doen ben.

Help me gathering of tweakers, you're my only hope...
Heb je toevallig nog meer elektrische apparaten op de stekkerdoos zitten?
Bij mij was een goedkoop ledstripje van de AC-Tion de boosdoener van diverse zwarte schermen.
Kwam niet vaak voor, maar wel op de momenten dat je het even niet kon hebben...

Werklaptop via dock geen issues.
Desktop wel.
(Beide DP ook)

Ledstrip ging stuk(ik bleef hangen en trok 'm kapot...) er tussenuit, sindsdien geen problemen meer _/-\o_
Was dan waarschijnlijk de trafo en niet de ledstrip an sich :9

[ Voor 3% gewijzigd door Kenackwurst op 10-03-2021 12:56 . Reden: kleine toevoeging. ]

Kwaed weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-04 20:47
Ik heb dit probleem ook, mijn setup:

- Dell Latitude 5400 laptop
- Dell WD19 docking station
- QHD (2560x1440) monitor HDMI direct op laptop
- 2x WUXGA (1920x1200) monitors daisy-chained DisplayPort op docking station

regelmatig (zeg 10+ keer per dag) vallen de DisplayPort monitoren even een seconde of wat weg. Ik vermoed dat het gaat om bit-errors op de DisplayPort verbinding. Ik heb al duurdere kabels gekocht, die zijn veel stugger, maar of ze elektrisch beter zijn weet ik eigenlijk niet, er is geen verbetering opgetreden. Het zou zo maar kunnen dat de ontvangende kant in de monitor zwak is (U2415H monitoren, wordt dit probleem vaker gemeld ook zonder daisy chain). Af en toe gebeurt het vaker achter elkaar, misschien afhankelijk van temperatuur of elektromagnetische storing zoals gezegd. Het is me in ieder geval niet gelukt om het probleem op te lossen en het is daarbij niet storend genoeg om er veel moeite voor te doen. Als de monitoren met HDMI aangesloten worden treedt het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Kenackwurst schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:55:
[...]

Heb je toevallig nog meer elektrische apparaten op de stekkerdoos zitten?
Bij mij was een goedkoop ledstripje van de AC-Tion de boosdoener van diverse zwarte schermen.
Kwam niet vaak voor, maar wel op de momenten dat je het even niet kon hebben...

Werklaptop via dock geen issues.
Desktop wel.
(Beide DP ook)

Ledstrip ging stuk(ik bleef hangen en trok 'm kapot...) er tussenuit, sindsdien geen problemen meer _/-\o_
Was dan waarschijnlijk de trafo en niet de ledstrip an sich :9
Ik heb wel gehad dat als ik mijn bureaulampje uit deed het scherm ook even die seconde uit ging. Maar dat gebeurd niet altijd. Dat gebeurde terwijl de voeding van het scherm rechtstreeks in de muur zat. Ik heb inmiddels ook langdurig een ander stopcontact getest, maar daar was het probleem niet mee verholpen. Van het stekkerblok rechtsstreeks in het stopcontact was wel een verbetering, maar geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Heb je de Nvidia Displayport Firmware update tool al eens gedraaid? Die heeft mijn DP problemen opgelost op mijn GTX1070. https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/

Ik had een iets ander probleem (zwart scherm bij boot, geen bios) maar wie weet helpt het. De tool geeft zelf aan of het nodig is bij je kaart.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Heb op dit moment de DP kabel losgemaakt van mijn kabel bundel en zovermogelijk van andere draden gehouden. Na ruim een uur testen geen issues. Het lijkt er bij mij toch sterk op dat het een electrisch interferentie issue is. Vanavond verder proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:19

Joostk

Barkrukprofeet

Negakinu schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:03:
Heb je de Nvidia Displayport Firmware update tool al eens gedraaid? Die heeft mijn DP problemen opgelost op mijn GTX1070. https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/

Ik had een iets ander probleem (zwart scherm bij boot, geen bios) maar wie weet helpt het. De tool geeft zelf aan of het nodig is bij je kaart.
Ik heb ook het probleem dat mijn PC bij het opstarten geen beeld geeft via DP maar wel via HDMI. Zelfs mijn mobo heeft constant het lampje van dat er iets met de GPU mis is branden.
Deze tool gedraaid en inderdaad mijn GTX980 moet een DP update hebben. Dank voor deze tool _/-\o_

Want daarnaast heb ik ook last van dat mijn scherm af en toe een seconde uit en weer aan gaat.
Ik zal dit topic in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shodan
Bij mij lijkt het probleem nu opgelost. Kabel los van andere kabels gemaakt. Het lijkt toch op interferentie. Heb 3 uur gespeeld deze avond en geen enkel zwart scherm. Hier voor was het om de 10/15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Shodan schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:08:
Bij mij lijkt het probleem nu opgelost. Kabel los van andere kabels gemaakt. Het lijkt toch op interferentie. Heb 3 uur gespeeld deze avond en geen enkel zwart scherm. Hier voor was het om de 10/15 minuten.
Welke kabel heb je los van andere kabels gemaakt? Ik hoop dat je niet te vroeg hebt gejuicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shodan
DR!5EQ schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Welke kabel heb je los van andere kabels gemaakt? Ik hoop dat je niet te vroeg hebt gejuicht.
DisplayPort kabel van kabelboom.

Vanaf de pc had ik alle kabels samen gebonden. Ook dus de display kabel. Deze hangt nu los van de rest.

Je hebt zeker gelijk dat ik niet te vroeg moet juichen. Echter was het voorheen om de 10-15 minuten zwart scherm en nu na 3 uur spelen niks.

Ik houd jullie op de hoogte komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 13:58
Heb je toevallig g-sync / freesync aanstaan?
Ik had dat ook aan, freesync op mijn schermen en GTX 1060 3GB, gaf zwarte schermen omdat hij die ranges niet lekker pakt, je scherm probeert vervolgens auto range en knippert dus kort, uiteindelijk maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
randommen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:35:
Heb je toevallig g-sync / freesync aanstaan?
Ik had dat ook aan, freesync op mijn schermen en GTX 1060 3GB, gaf zwarte schermen omdat hij die ranges niet lekker pakt, je scherm probeert vervolgens auto range en knippert dus kort, uiteindelijk maar uitgezet.
Nee, heeft niks met freesync te maken. Alles werkt nu compleet probleemloos freesync of niet. Het is bij mij zeer waarschijnlijk electrische interferentie geweest. Ik moet nog steeds testen als ik weer de oude situatie naboots, waarbij ik de display kabel samen met de andere kabels samen bind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Een update.

Uiteindelijk is het toch een driver probleem. Bij de ene Nvidia driver heb ik het nooit, bij de laatste bijvoorbeeld (477.11) heb ik het continu. Terugzetten naar een oudere versie lost het probleem meteen op. Ik heb ook andere oudere versies geprobeerd en het lijkt wel russisch roulette of hij zwarte scherrmen geeft of niet. Dit altijd met DDU uninstall van de vorige drivers. Het voordeel van mijn scherm nu is dat indien het probleem zich voordoet zie je het na een half uurtje gebruik al, waardoor het relatief snel te testen is of het probleem er is of niet.

Voorlopig houd ik het dus bij de nieuwste driver die het issue niet heeft. Ik heb trouwens Windows (om een andere reden) geheel opnieuw geinstalleerd en dat doet niets voor dit issue.

Heel vreemd, want als dit puur en alleen een driver issue zou zijn, zouden veel meer mensen hier last van moeten hebben en dat lijkt toch niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb nog wel een andere mogelijk suggestie. :)
Heb je al eens geprobeerd een tijdje met een HDMI kabel te werken? Want de meeste DP kabels die bij de monitor komen, volgen namelijk niet de specificaties van VESA. En het resultaat daarvan kunnen die zwarte schermen zijn.

Het kan altijd drivegerelateerd zijn, maar ik heb een vermoeden dat het hier de kabel kan zijn. En ik weet het uit eigen ervaring met de RX5700XT. Toen ik wisselde naar VESA gecertificeerde kabels, waren de meeste problemen opeens verholpen. Niet alles want er was zeker een driver bug met twee schermen, maar het meeste was wel weg.

En hier is de lijst met gecertificeerde kabels. Het is echt een rot lijst om mee te zoeken. Ik weet dat de Club3D kabels gecertificeerd zijn.
https://www.displayport.o...category/cables-adaptors/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-03 15:07
Ik had dit ook met mijn scherm (LG 34GN850). Het kwam toen af en toe voor als ik het scherm op de overclock modus had staan (160hz) en nooit als hij op zijn standaard setting was (144hz). Misschien dat er ook een driver issue was, maar dit hielp in ieder geval bij mij. En misschien dat een betere kabel hielp.

Heb jij je scherm op overclock modus staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:24:
Ik heb nog wel een andere mogelijk suggestie. :)
Heb je al eens geprobeerd een tijdje met een HDMI kabel te werken? Want de meeste DP kabels die bij de monitor komen, volgen namelijk niet de specificaties van VESA. En het resultaat daarvan kunnen die zwarte schermen zijn.

Het kan altijd drivegerelateerd zijn, maar ik heb een vermoeden dat het hier de kabel kan zijn. En ik weet het uit eigen ervaring met de RX5700XT. Toen ik wisselde naar VESA gecertificeerde kabels, waren de meeste problemen opeens verholpen. Niet alles want er was zeker een driver bug met twee schermen, maar het meeste was wel weg.

En hier is de lijst met gecertificeerde kabels. Het is echt een rot lijst om mee te zoeken. Ik weet dat de Club3D kabels gecertificeerd zijn.
https://www.displayport.o...category/cables-adaptors/
Ja een HMDI kabel gaat wel goed inderdaad, echter heb ik al 3 verschillende DP kabels geprobeerd en in ieder geval 2 daarvan (ik heb ook de club3D) geven die issues. Het zou ook kunnen dat het in de combinatie met Gsync is. Echter is het frapant dat het compleet verdwijnt bij een andere nvidia driver.

Mogelijk doe ik nog wel een keer een test met een andere kabel. Ik heb daar met mijn nieuwe monitor nog niet veel mee geprobeerd, maar voorlopig houd ik het bij een iets oudere nvidia driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Shodan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:16:
[...]

Ja een HMDI kabel gaat wel goed inderdaad, echter heb ik al 3 verschillende DP kabels geprobeerd en in ieder geval 2 daarvan (ik heb ook de club3D) geven die issues. Het zou ook kunnen dat het in de combinatie met Gsync is. Echter is het frapant dat het compleet verdwijnt bij een andere nvidia driver.

Mogelijk doe ik nog wel een keer een test met een andere kabel. Ik heb daar met mijn nieuwe monitor nog niet veel mee geprobeerd, maar voorlopig houd ik het bij een iets oudere nvidia driver.
Als je een VESA gecertificeerde kabel hebt, tja dan zal het de driver zijn. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shodan
SInds ik naar een AMD 6900XT kaart ben overgegaan nooit meer een zwart scherm gehad.

Voor mij was het dus echt een issue met combinatie van mijn systeem en Nvidia kaarten (in ieder geval de 980 en de 2070 super die ik had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Shodan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:00:
SInds ik naar een AMD 6900XT kaart ben overgegaan nooit meer een zwart scherm gehad.

Voor mij was het dus echt een issue met combinatie van mijn systeem en Nvidia kaarten (in ieder geval de 980 en de 2070 super die ik had).
Hoop niet dat je deze voeding hiervoor gebruikt pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M. Die is te oud en niet geschikt voor moderne hardware, zeker niet voldoende voor de 6900XT !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hackus schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Hoop niet dat je deze voeding hiervoor gebruikt pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M. Die is te oud en niet geschikt voor moderne hardware, zeker niet voldoende voor de 6900XT !
Jawel hoor, werkt perfect!

Had eerst last van crashes bsod, maar na bios update nergens meer last van. Dat oude beestje trekt het nog prima.
Pagina: 1