Toon posts:

Vloerverwarming wordt niet meer warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:23
Mijn nieuwbouwwoning is 3 weken geleden opgeleverd. Warmtepomp werkte goed. Vervolgens thermostaat beneden naar 14 graden gezet want er kwamen nog timmermannen en de deur stond toch de hele dag open. Vervolgens heb ik de thermostaat weer naar 19 graden gezet en nu werkt het niet meer. Boven (vloerverwarming) is het warm en beneden (ook vloerverwarming) blijft het koud.

Er is in de tussentijd nog wel een loodgieter geweest die het expansievat van kniehoogte naar schouderhoogte heeft verplaatst.

Wat kan het euvel zijn?

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

Alle reacties

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:31
Bravertal schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:57:
Mijn nieuwbouwwoning is 3 weken geleden opgeleverd. Warmtepomp werkte goed. Vervolgens thermostaat beneden naar 14 graden gezet want er kwamen nog timmermannen en de deur stond toch de hele dag open. Vervolgens heb ik de thermostaat weer naar 19 graden gezet en nu werkt het niet meer. Boven (vloerverwarming) is het warm en beneden (ook vloerverwarming) blijft het koud.

Er is in de tussentijd nog wel een loodgieter geweest die het expansievat van kniehoogte naar schouderhoogte heeft verplaatst.

Wat kan het euvel zijn?
Je zit in verkeerde topic maar niet toevallig de vloerverwarmingspomp de stekker eruit getrokken of kraantjes dicht gezet of dat er gewoon lucht in het systeem zit, overgens vloerverwarming duurt wel even voordat de ruimte weer op temp is.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Bravertal
mr_evil08 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:59:
[...]

Je zit in verkeerde topic maar niet toevallig de vloerverwarmingspomp de stekker eruit getrokken of kraantjes dicht gezet of dat er gewoon lucht in het systeem zit, overgens vloerverwarming duurt wel even voordat de ruimte weer op temp is.
Ik zie geen stekker, zie foto. Ik heb de bouwer ook ingelicht (ook dat een koppeling zweet, zie foto).

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:31
Bravertal schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Ik zie geen stekker, zie foto. Ik heb de bouwer ook ingelicht (ook dat een koppeling zweet, zie foto).[Afbeelding]
Niet helemaal zeker, maar staan die 2 kraantjes wel open?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Ik zie geen stekker, zie foto. Ik heb de bouwer ook ingelicht (ook dat een koppeling zweet, zie foto).[Afbeelding]
Lijkt alsof de kraantjes op zowel de aan als de afvoer dicht staan...

• Bravertal
Mschamp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:46:
[...]

Niet helemaal zeker, maar staan die 2 kraantjes wel open?
Dus iemand heeft aan die kraantjes gezeten? Kan het kwaad als ik ze morgen opendraai?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bravertal in "Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen":

Wat kan het euvel zijn?
Misshien heeft de loodgieter de vloeren even afgesloten om het vat te verplaatsen? Gewoon openen en kijken of er weer flow en warmte is. een nieuwbouwhuis moet ook goed op temperatuur blijven om het bouwvocht te verdrijven.

[Voor 16% gewijzigd door DOA op 09-03-2021 21:13]

• Bravertal
Mijn vloerenman geeft nu aan dat hij vergeten is om die kraantjes weer open te zetten.

Bedankt allemaal, stress voor niets geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:26

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Bravertal Heeft weinig met warmtepomp te maken. Afgesplitst naar eigen vraag topic.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:31
[...]

Die blauwe kraan en rode kraan op de buis moet je wel open zetten, deze staan dicht waardoor er geen warm water in gaat, kwart slag draaien.
Je hebt een passieve verdeler daar zit inderdaad geen stekker aan met pomp.

Je vloer lijkt nat te zijn op de foto mogelijk is de vloerverwarming met reden dichtgezet.
O sorry niet gelezen je was er al achter mooi opgelost dus.

[Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 11-03-2021 13:12]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee