Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-02 10:54
Dag heren,

Na een lange discussie, tips, ervaringen van andere mensen en berichten op mijn eerdere topic. Heb ik besloten om weer gaan solliciteren bij IT bedrijven.

Ik ben een senior front-end ontwikkelaar met ruim acht jaar aan ervaring. Wat ik absoluut niet begrijp is dat recruiters je alle klanten sturen en hopen dat je word aangenomen.

Ik solliciteer voornamelijk op front-end functies maar ben al 3x bij een bedrijf op gesprek geweest die op zoek zijn naar: Node.js, C# ontwikkelaars. Kreeg ook regelmatig vragen zoals of ik kan werken met TypeScript, Next.js, Firebase of Angular.

Nergens op mijn CV heb ik dit vermeld. Waarom stellen ze je die vragen dan precies?

Mijn IT vaardigheden op CV:

HTML, CSS/SASS/BEM, JS/ES6, Git, Webpack, React (Router, Hooks, Context API), Styled Components, Headless CMS zoals Sanity, Contentful en Prismic, GatsbyJS, GrahpQL / GROQ, WordPress, PHP, Netlify (CD), Scrum / Agile.

Ik begrijp gewoon niet waarom er dan van mij verwacht word dat ik met C#, NextJS, TypeScript, Firebase of Angular kan werken? en dat het fijn is dat ik back-end beheers. Maar ondertussen solliciteer ik als front-ender :/

Het liefst willen ze een full-stack ontwikkelaar krijg ik dan te horen. Maar functie was front-end developer :F

Waarom nodigen ze je dan toch ook uit? :?

Iemand ervaringen met recruiters? en met zulke bedrijven?

[ Voor 26% gewijzigd door Galanthus op 09-03-2021 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Enige oplossing is niet via externe recruiters te werken. Zoals je al kan lezen in dat topic waar Sypie naar linkt is het gewoon echt troep. Er zitten een paar parels tussen gigantisch veel ellende. Het beste solliciteer je bij bedrijven zelf via hun inhouse recruiters of HR afdeling.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05 22:53
@Galanthus Ik stel voor dat je de vraag anders stelt:
He Tweakers, kunnen jullie eens rondvragen of er nog mensen gezocht worden?

GoT is 1 groot netwerk met bedrijven, IT-ers en mensen met belangstelling voor techniek. Daar moet toch wel
iets uitkomen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 09:18
@TS: ik denk dat je te naief bent over (agency) recruiters.

Hun kennis van IT is vaak zeer beperkt en hun financiele belang is om zo snel mogelijk een match te maken. Het aantal vacatures waarop ze mogen aanbieden is op enig moment beperkt tot wat er op dat moment toevallig wordt gevraagd en bij bedrijven die zaken zouden willen doen met deze recruiter. Dan kan de "beste match" een Node.js baan zijn. Ze sturen je erheen in de hoop dat jij je door het interview bluft en wordt aangenomen. Your loss, their gain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-02 10:54
t_captain schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:06:
@TS: ik denk dat je te naief bent over (agency) recruiters.

Hun kennis van IT is vaak zeer beperkt en hun financiele belang is om zo snel mogelijk een match te maken. Het aantal vacatures waarop ze mogen aanbieden is op enig moment beperkt tot wat er op dat moment toevallig wordt gevraagd en bij bedrijven die zaken zouden willen doen met deze recruiter. Dan kan de "beste match" een Node.js baan zijn. Ze sturen je erheen in de hoop dat jij je door het interview bluft en wordt aangenomen. Your loss, their gain.
Ja precies. Ik weet genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

In dat geval kan de discussie verder in het algemene recruiters-topic en sluit ik deze.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.