Toon posts:

Nieuwe auto radio werkt niet bij Fiat Punto 2004

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Timothy1982
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-03-2021
Beste mensen,

ik heb dringend jullie hulp nodig!

Ik heb een nieuw radio gekocht voor mijn Fiat Punto MK2 uit 2004. Echter kwam ik er helaas al snel achter dat de radio niet werkte toen ik de iso stekkers aansloot. Na mijn mening komen niet alle kabels overeen met de volgorde in de iso stekker. Met andere woorden komen er kabels in de radio stekkers uit op legen punten van de stekker bij de auto. Ik moet dus sommige kabels omzetten maar gezien de kleuren van de auto anders zijn dan de kleuren van de radio weet ik niet hoe ik deze moet veranderen. Is hier iemand die er ervaring mee heeft en mij hier mee kan helpen want ik zit letterlijk met mn handen in het haar!

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Draai rood en geel eens om
Of de foto lrechts boven zie je de rode en gele draad.
Daar zit fabrieks af al een connectie met een stekkertje. Deze kan je even omwisselen.

En als dat niet werkt. Dan moet je ff iets meer tijd dan 12seconden in dit topic steken. En een duidelijke beschrijving maken van het wie wat en waar.

[Voor 74% gewijzigd door jack zomer op 09-03-2021 18:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Timothy1982 Zoek een adapter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat dus!!!

En verander alsjeblieft niets aan de stekers van de auto óf de radio... In het verleden al genoeg ellende daar van op mogen lossen doordat er mensen eigenhandig aan't solderen / knippen óf nog erger: Middels scotchlocks aan't werk waren gegaan.

@Timothy1982 Als zo'n verloopkabeltje twee tientjes kost dan is 't ding al redelijk aan de prijs :P

[Voor 11% gewijzigd door Will_M op 09-03-2021 18:32]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
ISO auto daarop gaat de ISO die je van JVC hebt gekregen. En die gaat op zijn beurt in de radio.
En als hij het niet doet, dan draai je rood en geel even om.
Fabrieksaf heeft de JVC kabel al een stekker connection op rood en geel. Met als doel gemakkelijk geschakelde en constante stroom omdraaien.

De auto heeft een ISO block stekker?
Op die isoblok stekker gaat de kabel die je bij de radio kreeg.
Die kabel gaat in de radio..

Waarom 4 foto's? Of kijk ik naar 2 foto's van elke stekker?
Passen de kabels wel op elkaar?

[Voor 39% gewijzigd door jack zomer op 09-03-2021 19:01]

• Timothy1982
Waarom 4 foto's? Of kijk ik naar 2 foto's van elke stekker?
Passen de kabels wel op elkaar?

Je kijkt inderdaad naar 2 fotos van elke stekker. Bovenste foto`s zijn voorzijde, onderste foto`s zijn achterzijde. Zo kan men beter zien welke kabel waarin zit en nee de kabels passen niet allemaal op elkaar. Daar waar bijv de kabel in een iso stekker zit van de auto zit in de iso stekker van de radio niks. Leeg gat dus de kabel connect niks.

• Timothy1982
Dit ga ik dus zeker als eerste proberen. Ik dacht namelijk dat het een kwestie van kabels in de iso stekker verwisselen was.

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:34

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kb34
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-03 13:28
Timothy1982 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:07:
Beste mensen,

ik heb dringend jullie hulp nodig!

Ik heb een nieuw radio gekocht voor mijn Fiat Punto MK2 uit 2004. Echter kwam ik er helaas al snel achter dat de radio niet werkte toen ik de iso stekkers aansloot. Na mijn mening komen niet alle kabels overeen met de volgorde in de iso stekker. Met andere woorden komen er kabels in de radio stekkers uit op legen punten van de stekker bij de auto. Ik moet dus sommige kabels omzetten maar gezien de kleuren van de auto anders zijn dan de kleuren van de radio weet ik niet hoe ik deze moet veranderen. Is hier iemand die er ervaring mee heeft en mij hier mee kan helpen want ik zit letterlijk met mn handen in het haar!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je hier al een oplossing voor gevonden?

Ik zit met hetzelfde probleem qua iso stekker van de auto daar zitten de stekkers precies zelfde als bij jou en heb al stekkers van de auto radio zelf omgewisseld alleen geen resultaat.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee