Toon posts:

Soundbar tot 500,- na kapotte JBL 5.1 surround

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JeffDolls
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-09-2022
Beste Allemaal.

Ik ben op zoek naar een soundbar tot ongeveer 500,-

Kwa geluid zou ik eerder een traditionele 5.1 set-up nemen maar laat deze deze optie met pijn in het hart gaan om ruimte te besparen.

Na een paar weken onderzoek en het besef dat ik met mijn huidige budget voor geluid geen audiofiele ervaring hoef te verwachten kwam ik uit op de 'JBL 5.1 surround' een leuke budget soundbar met een enorme basskracht.Als je verder dingen als middentonen over het hoofd ziet prima, als je tenminste van bass houdt.

Helaas is de bar in 3 maanden bezit al 2 keer stuk gegaan.Na de eerste maand moest de hoofdprintplaat al vervangen worden.

Ik heb de JBL naast een Samsung q70r getest
die ik ook even in bezit heb gehad en waar in deze prijsklasse ook niks mis mee is(er zit zelfs atmos op).De q70r was beter maar ik koos toch voor JBL omdat ik de bass geinig vond.

Nu de JBL teruggestuurd wordt en ik met veel moeite en wekenlang overleg toch m'n geld terug krijg is nu de uitdaging een nieuwe soundbar te vinden.

Ik keek zelfs toch even naar een 2ehandse HEOS bar wat toch wat risico geeft.Ik dacht die is wel mooi uit te breiden in de toekomst.

Ik lees dat er in de Yamaha hoek toch ook wel aardige bars te vinden zijn.Ik heb nog even tussen Samsung zitten kijken.Maar ik ben er nog niet uit.

Dus als er mensen tips hebben, graag😄

Alle reacties

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Wat wil je er mee doen?

Ikzelf heb interesse in deze: pricewatch: Sony HT-X8500

• JeffDolls
Eigenlijk was ik al redelijk tevreden met de JBL 5.1 surround
geen topsoundbar maar het ding levert wel een flinke dosis
geluid voor die paar honderd euro, jammer dat het zo breekbaar is.

De nadruk ligt het meeste op film.(surround zou leuk zijn)

Ik ben nu weer even de voor en nadelen van een Denon HEOS bar aan het afwegen
die is ook weer uitbreidbaar in een later stadium.(net als Samsung en Sonos).Dat vind ik
dan wel weer mooi meegenomen.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 17:12
JeffDolls schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:27:

Ik heb de JBL naast een Samsung q70r getest
die ik ook even in bezit heb gehad en waar in deze prijsklasse ook niks mis mee is(er zit zelfs atmos op).De q70r was beter maar ik koos toch voor JBL omdat ik de bass geinig vond.
Waarom ga je niet alsnog voor deze? Ik heb deze al geruime tijd in gebruik en bevalt erg goed.

Mocht deze niet meer verkrijgbaar zijn dan zou je voor deze kunnen gaan: pricewatch: Samsung HW-Q70T

• JeffDolls
De q70r was (en is) ook zeker een prima optie, ook omdat ie uitbreidbaar is met de swa-8500 rear speakers.
Ik miste alleen wat bass in vergelijking met dat JBL monster, ik moet zeggen dat ik hem ook maar een paar keer aan heb gehad hoor.En het is natuurlijk ook een beetje een vergelijking van een schoolbus met een auto.

• Anoniem: 926313
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Via de ING rentepunten winkel is de JBL 9.1 vaak voor 500 te koop. Dat is de versie met 2 afneembare zij speakers.

• JeffDolls
Klopt ik ermee bezig, ik zat de afgelopen 2 maanden met een kapotte JBL 5.1 Surround.Het apparaat begon na 3 weken te knetteren in het geluid wat bleek de hoofdprintplaat stuk en was hij 2 weken weg voor reparatie.En bij terugkomst gaf hij na een dag helemaal geen geluid meer.

Dus ik heb nu bij JBL een lijntje uitgegooid 539,- voor de 9.1 (de prijs met 8000 punten) ik krijg
nog 333,- van ze en ik geloof dat de 'JBL 5.1 Surround' 4000 punten was.Nu hoop ik dat ze coulant zijn
met de overige 4000 punten en dat ik met bijbetaling de 9.1 kan aanschaffen.Hij is op het moment geloof ik wel uitverkocht.

En anders kijk ik even verder.

fingers crossed.

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-03 00:34
JeffDolls schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:07:
De q70r was (en is) ook zeker een prima optie, ook omdat ie uitbreidbaar is met de swa-8500 rear speakers.
Ik miste alleen wat bass in vergelijking met dat JBL monster, ik moet zeggen dat ik hem ook maar een paar keer aan heb gehad hoor.En het is natuurlijk ook een beetje een vergelijking van een schoolbus met een auto.
De bass van de Q70R staat bij mij standaard op -2 omdat wij anders leip worden van het gedreun, helemaal bij gebruik van atmos in films, waar het gedreun toch al intens is. De subwoofer bij deze set is voor mij bij de tv echt meer dan prima. Ik heb een setje swa 8500 erbij.

Ik leverde met spijt mijn voorzuilen en HK surround speakers in, maar ben super tevreden met wat er voor terug is gekomen.

Als ik dan een minpuntje kan noemen, dat is de plek waar de HDMI-aansluitingen zitten. Moeilijk bereikbaar en met stevige HDMI kabels lastig weg te voeren. Ook het ophang systeem is maar simpel en matig, universele steunen passen ook niet! Mocht je van plan zijn hem op te hangen.

Grootste pluspunt voor vrouwlief: het ziet er super straks uit, streamen via wifi en bluetooth is simpel en hij gaat automatisch aan met de tv (ARC), dus besturing kan met de pH magic remote.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee