Toon posts:

Vibratiekit voor buitenunit airco

Pagina: 1
Acties:

• Eric1991
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
Goedemiddag,

Recent heb ik een split airco laten plaatsen. De buitenunit hangt aan de gevel (steen). Helaas zorgt de unit voor een zeer irritante brom wanneer deze aanstaat.

Heb de dempers al een keer vervangen, dit hielp iets maar de brom is nog niet weg. Nu overweeg ik om een Vibratiekit aan te schaffen.

https://aircodiy.nl/airco...n-35-tot-55-kg-groen.html

Gezien de prijs vind ik het zonde om zomaar even te proberen. Daarom de vraag of iemand ervaring heeft met vibratiekit 1 voor airconditioning buitenunits?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-12 07:02
Geen ervaring mee maar heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je twee stenen van 10 kg op de unit legt? (met een rubber matje ertussen)

Ik denk dat die vibratiekit wel werkt, ik vermoed dat het vrij slappe stalen veren zijn (en dat is goed)

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met @busscherski^^
Probeer verschillende gewichten er op te leggen / aan vast te maken.

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Eric1991 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:40:
Goedemiddag,

Recent heb ik een split airco laten plaatsen. De buitenunit hangt aan de gevel (steen). Helaas zorgt de unit voor een zeer irritante brom wanneer deze aanstaat.

Heb de dempers al een keer vervangen, dit hielp iets maar de brom is nog niet weg. Nu overweeg ik om een Vibratiekit aan te schaffen.

https://aircodiy.nl/airco...n-35-tot-55-kg-groen.html

Gezien de prijs vind ik het zonde om zomaar even te proberen. Daarom de vraag of iemand ervaring heeft met vibratiekit 1 voor airconditioning buitenunits?
Ik heb zoiets maar dan blauw/groen onder mijn airco aan de gevel en geen last van trillingen.

• wbdj
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 22:36
Oude posts maar ik reply toch maar.

Hier zelfde probleem: brom buitenunit op plat dak door resonantie. Geluid buiten niet of nauwelijks, binnen wel.
Zitten al rubberen 'bigfoots' onder. Twee zware tegels (28kg) onder unit geschoven hielp iets. Zwarte dempers installateur vervangen door zachtere grijze conische. Hielp iets. Toen de hiervoor genoemde kit gemonteerd (zitten veren in). Hielp weer iets. Toen extra tegel onder de zware kant buitenunit gelegd, daar ligt nu 56 kg onder en dat helpt weer stukken meer. Brom nog niet helemaal weg, zelfde toon maar stukken minder luid. Ik schat 80% reductie.

[Voor 3% gewijzigd door wbdj op 08-02-2022 09:11]

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:28
Oo een plat dat moet je sws de unit op rubberen voeten zetten. Eventueel kan je nog extra rubberen tegels eronder zetten.

Voor muurmontage wil je voorkomen dat de trilling migreert van de unit naar de muur. Deels door trillingsdempers tussen beugel en unit en met rubber tussen beugel en muur

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:53
Google eens op "geluidsisolerende pluggen" voor montage aan de gevel

[Voor 23% gewijzigd door BTS op 07-02-2022 12:44]

www.highflow.nl

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee