Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1991
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
Goedemiddag,

Recent heb ik een split airco laten plaatsen. De buitenunit hangt aan de gevel (steen). Helaas zorgt de unit voor een zeer irritante brom wanneer deze aanstaat.

Heb de dempers al een keer vervangen, dit hielp iets maar de brom is nog niet weg. Nu overweeg ik om een Vibratiekit aan te schaffen.

https://aircodiy.nl/airco...n-35-tot-55-kg-groen.html

Gezien de prijs vind ik het zonde om zomaar even te proberen. Daarom de vraag of iemand ervaring heeft met vibratiekit 1 voor airconditioning buitenunits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-06 10:47
Geen ervaring mee maar heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je twee stenen van 10 kg op de unit legt? (met een rubber matje ertussen)

Ik denk dat die vibratiekit wel werkt, ik vermoed dat het vrij slappe stalen veren zijn (en dat is goed)

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met @busscherski^^
Probeer verschillende gewichten er op te leggen / aan vast te maken.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Eric1991 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:40:
Goedemiddag,

Recent heb ik een split airco laten plaatsen. De buitenunit hangt aan de gevel (steen). Helaas zorgt de unit voor een zeer irritante brom wanneer deze aanstaat.

Heb de dempers al een keer vervangen, dit hielp iets maar de brom is nog niet weg. Nu overweeg ik om een Vibratiekit aan te schaffen.

https://aircodiy.nl/airco...n-35-tot-55-kg-groen.html

Gezien de prijs vind ik het zonde om zomaar even te proberen. Daarom de vraag of iemand ervaring heeft met vibratiekit 1 voor airconditioning buitenunits?
Ik heb zoiets maar dan blauw/groen onder mijn airco aan de gevel en geen last van trillingen.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wbdj
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 16:51
Oude posts maar ik reply toch maar.

Hier zelfde probleem: brom buitenunit op plat dak door resonantie. Geluid buiten niet of nauwelijks, binnen wel.
Zitten al rubberen 'bigfoots' onder. Twee zware tegels (28kg) onder unit geschoven hielp iets. Zwarte dempers installateur vervangen door zachtere grijze conische. Hielp iets. Toen de hiervoor genoemde kit gemonteerd (zitten veren in). Hielp weer iets. Toen extra tegel onder de zware kant buitenunit gelegd, daar ligt nu 56 kg onder en dat helpt weer stukken meer. Brom nog niet helemaal weg, zelfde toon maar stukken minder luid. Ik schat 80% reductie.

[ Voor 3% gewijzigd door wbdj op 08-02-2022 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 07:14
Oo een plat dat moet je sws de unit op rubberen voeten zetten. Eventueel kan je nog extra rubberen tegels eronder zetten.

Voor muurmontage wil je voorkomen dat de trilling migreert van de unit naar de muur. Deels door trillingsdempers tussen beugel en unit en met rubber tussen beugel en muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-06 18:53

BTS

Google eens op "geluidsisolerende pluggen" voor montage aan de gevel

[ Voor 23% gewijzigd door BTS op 07-02-2022 12:44 ]

www.highflow.nl

Pagina: 1